Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda míří do vřavy downsizingu, připravuje tři nové turbomotory
19.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka rovněž sází na snižování objemu a implementaci přeplňování. Kromě tříválce tak nabídne i dva nové foukané čtyřválce.
V posledních letech nastal především na evropském kontinentu extrémní tlak na snižování spotřeby paliva či, chcete-li, jí přímo úměrných emisí CO2. Zákonodárné sbory se ohánějí především globálním oteplováním a podobnými nesmysly, spíše než extrémní horko však podle vědců hrozí Zemi nová doba ledová. Co ve výsledku za veškerými regulacemi reálně stojí, není snadné jednoznačně říci, automobilkám ale nezbývá než přistoupit na pravidla hry, kterou se Evropská unie rozhodla hrát. Spotřebu a emise tak snižují díky downsizingu a přeplňování, třebaže nezřídka pro potřeby laboratorních testů.
Dosud se přitom zdálo, že k obdobnému kroku přistoupili především evropští výrobci, pro které je Starý kontinent zásadní. S vidinou zlepšujících se prodejů nových automobilů však po evropských trzích začínají opětovně pošilhávat i další automobilky. Zejména Honda, která již v létě naznačila, že je pro ni tato oblast extrémně důležitá a proto představila Civic Tourer, tedy kombík, o který může být velký zájem hlavně v Evropě.
Nově pak japonská automobilka přichází s downsizovanými motory, u nichž chybějící objem nahradilo přeplňování. V brzké době bychom se tak měli dočkat litrového tříválce a dvou čtyřválců, z nichž jeden nabídne 1,5 litru objemu a druhý dva litry. Součástí všech přitom nebude pouze turbo, ale rovněž variabilní časování a zdvih ventilů (VTEC). Podle Hondy totiž daná technologie umožní „dosažení nejvyššího výkonu ve své třídě a zároveň ochranu životního prostředí“.
Aplikace pod jednotlivé kapoty pak bude záviset na charakteristice daného modelu a potřebách lokálních zákazníků. Dá se tedy očekávat, že některé vozy dostanou mimo Evropu výkonnější pohonné jednotky, ovšem v rámci Starého kontinentu si budou muset vystačit s tříválcem. Jedna shoda je ale jistá, a to u Hondy Civic Type-R. Ta by totiž všude měla být k mání s dvoulitrem VTEC Turbo o výkonu přesahujícím 280 koní.
Uvidíme tedy v příštích letech, nakolik se krok Hondy vyplatí či nikoliv. Jisté ovšem je, že momentálně pomalu jedinou japonskou značkou, která odolává podobným tlakům, je Mazda. Ta totiž minimálně pod kapotou šestky nabízí (s výjimkou turbodieselu) pouze atmosférické jednotky. Nejsme si ale jisti, zda tento tlak nakonec ustojí...
Honda připravila pro své budoucí modely nové motory. Všechny tři se vyznačují přeplňováním, variabilním časováním a malým či ještě menším objemem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 42 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva