Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Jazz 2014 oficiálně představena i jako Hybrid, zatím jen pro Japonsko
19.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 54 foto) Japonská novinka slibuje lepší ovladatelnost a stabilitu i spotřebu 2,7 l/100 km. Dorazit má v září, do Evropy i s dieselem.
Tak takové představení nepamatujeme. Třetí generace Hondy Jazz, známá na většině trhů včetně rodného Japonska pod názvem Fit, se zatím ukazovala jen ve formě všemožných úniků. Ještě před jakýmkoli oficiálním představením evropskou pobočkou automobilky se ale na stránkách britského Auto Expressu objevily rovnou jízdní dojmy z prvních jízd právě japonskou verzí Fit. Až poté byly zveřejněny alespoň oficiální specifikace a snímky alespoň japonského provedení a evropské zastoupení značky pro jistotu mlčí nadále. Nevíme, kdy se tento stav změní, ale berme to jako výhodu - zatím vám můžeme představit nový Fit, proti němuž se Jazz bude lišit hlavně jménem, a přidat rovnou i pár dojmů a dalších informací od britských kolegů, především těch týkajících se nové hybridní verze.
Tento model je jednou ze tří motorizací, přičemž 1,5litrový benzinový čtyřválec v kombinaci s elektromotorem nabízí dohromady 135 koní a 170 Nm točivého momentu. Součástí hybridního pohonu je tzv. Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive neboli i-DCD (tenhle název museli u Hondy vymýšlet dlouho), který do jednoho celku spojuje dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku, elektromotor a jistě malý, nicméně blíže nespecifikovaný paklík Li-ion akumulátorů.
S tímto pohonem se Jazz rozjede z klidu na stovku za 10,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 193 km/h. Možná více než to ale bude potenciální zájemce interesovat průměrná spotřeba paliva, která má dle automobilky činit pouhých 2,7 l/100 km. Nevíme, jak přesně měří spotřebu hybridů japonské normy, a tak tento výsledek předem nebudeme označovat za reálný, ani nereálný, ale dozajista k němu pomáhá schopnost vozu pohybovat se alespoň v nižších rychlostech ryze na elektřinu a ani při stání pochopitelně vůbec nepoužívat spalovací motor.
Tomu odpovídají i dostupné jízdní režimy EV (auto pohání pouze elektromotor), Hybrid (snad netřeba vysvětlovat) a Engine, kdy je do hry zapojen jen a pouze spalovací motor. Více informací pak bude oznámeno při zářijovém debutu, což platí hlavně o 1,3litrovém a 1,5litrovém benzinovém motoru i o dieselu chystaném pro evropské trhy. Zatím je známo jen tolik, že menší benzinová jednotka nabídne nejvýše 100, větší pak maximálně 132 koní.
Od kolegů z AutoExpressu ovšem dále víme, že hybridní model disponuje zajímavým zvukem (že by z reproduktorů?) a že jak on, tak i standardní benzinové modely nabízejí jistější vedení v zatáčkách a stabilitu při vyšších rychlostech. Obojí je přitom kromě nově naladěného podvozku dílem rozvoru prodlouženého o přibližně 50 mm, i v rámci dimenzí si ovšem budeme muset počkat na slavnostní premiéru.
Uvnitř pak nový Jazz má nabídnout kvalitnější materiály, přičemž hybridní verze dostane do standardu duální automatickou klimatizaci, audio systém s rozhráním Bluetooth, 15palcová litá kola nebo LEDková světla. Kromě toho Honda nabídne i verzi RS, jež sází na agresivnější vizuál, o mechanických změnách ale nevědí ani ve Velké Británii.
Po stránce cenové pak kolegové zmiňují odhad ve výši 18 500 GBP (cca 555 000 Kč) za Jazz Hybrid, což je podstatně vyšší částka než u generace minulé. Standardní model ovšem dozajista bude startovat níže. I jeho ceník je ale zatím ve hvězdách, stejně jako příchod japonské novinky do Evropy.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.















Honda Jazz se prozatím představila jen ve verzi pro japonský trh, kde chce bodovat hlavně hybridní verzí
Zdroje: Honda, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před 11 hodinamiFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 7 hodinamiNový Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
před 8 hodinamiVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví své elektromobily. Tváří se, jako by šlo o okrajovou možnost, chce je ale skoro každý
před 10 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před 11 hodinamiČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy před 5 hodinami - Stepan
- S větrem ve vlasech.... před 7 hodinami - pavproch
- Detektory policejních radarů před 7 hodinami - Eda
- Suzuki obecně před 7 hodinami - jerry
- Vačka palivového čerpadla včera - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw včera - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.