Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Jazz 2014 oficiálně představena i jako Hybrid, zatím jen pro Japonsko
19.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 54 foto) Japonská novinka slibuje lepší ovladatelnost a stabilitu i spotřebu 2,7 l/100 km. Dorazit má v září, do Evropy i s dieselem.
Tak takové představení nepamatujeme. Třetí generace Hondy Jazz, známá na většině trhů včetně rodného Japonska pod názvem Fit, se zatím ukazovala jen ve formě všemožných úniků. Ještě před jakýmkoli oficiálním představením evropskou pobočkou automobilky se ale na stránkách britského Auto Expressu objevily rovnou jízdní dojmy z prvních jízd právě japonskou verzí Fit. Až poté byly zveřejněny alespoň oficiální specifikace a snímky alespoň japonského provedení a evropské zastoupení značky pro jistotu mlčí nadále. Nevíme, kdy se tento stav změní, ale berme to jako výhodu - zatím vám můžeme představit nový Fit, proti němuž se Jazz bude lišit hlavně jménem, a přidat rovnou i pár dojmů a dalších informací od britských kolegů, především těch týkajících se nové hybridní verze.
Tento model je jednou ze tří motorizací, přičemž 1,5litrový benzinový čtyřválec v kombinaci s elektromotorem nabízí dohromady 135 koní a 170 Nm točivého momentu. Součástí hybridního pohonu je tzv. Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive neboli i-DCD (tenhle název museli u Hondy vymýšlet dlouho), který do jednoho celku spojuje dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku, elektromotor a jistě malý, nicméně blíže nespecifikovaný paklík Li-ion akumulátorů.
S tímto pohonem se Jazz rozjede z klidu na stovku za 10,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 193 km/h. Možná více než to ale bude potenciální zájemce interesovat průměrná spotřeba paliva, která má dle automobilky činit pouhých 2,7 l/100 km. Nevíme, jak přesně měří spotřebu hybridů japonské normy, a tak tento výsledek předem nebudeme označovat za reálný, ani nereálný, ale dozajista k němu pomáhá schopnost vozu pohybovat se alespoň v nižších rychlostech ryze na elektřinu a ani při stání pochopitelně vůbec nepoužívat spalovací motor.
Tomu odpovídají i dostupné jízdní režimy EV (auto pohání pouze elektromotor), Hybrid (snad netřeba vysvětlovat) a Engine, kdy je do hry zapojen jen a pouze spalovací motor. Více informací pak bude oznámeno při zářijovém debutu, což platí hlavně o 1,3litrovém a 1,5litrovém benzinovém motoru i o dieselu chystaném pro evropské trhy. Zatím je známo jen tolik, že menší benzinová jednotka nabídne nejvýše 100, větší pak maximálně 132 koní.
Od kolegů z AutoExpressu ovšem dále víme, že hybridní model disponuje zajímavým zvukem (že by z reproduktorů?) a že jak on, tak i standardní benzinové modely nabízejí jistější vedení v zatáčkách a stabilitu při vyšších rychlostech. Obojí je přitom kromě nově naladěného podvozku dílem rozvoru prodlouženého o přibližně 50 mm, i v rámci dimenzí si ovšem budeme muset počkat na slavnostní premiéru.
Uvnitř pak nový Jazz má nabídnout kvalitnější materiály, přičemž hybridní verze dostane do standardu duální automatickou klimatizaci, audio systém s rozhráním Bluetooth, 15palcová litá kola nebo LEDková světla. Kromě toho Honda nabídne i verzi RS, jež sází na agresivnější vizuál, o mechanických změnách ale nevědí ani ve Velké Británii.
Po stránce cenové pak kolegové zmiňují odhad ve výši 18 500 GBP (cca 555 000 Kč) za Jazz Hybrid, což je podstatně vyšší částka než u generace minulé. Standardní model ovšem dozajista bude startovat níže. I jeho ceník je ale zatím ve hvězdách, stejně jako příchod japonské novinky do Evropy.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Honda Jazz se prozatím představila jen ve verzi pro japonský trh, kde chce bodovat hlavně hybridní verzí
Zdroje: Honda, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva