Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda HR-V pro Evropu míří do prodeje: všechny detaily, nové fotky, videa
30.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový kompaktní crossover Hondy cílí na mladé páry a podle výrobce je kombinací vzhledu kupé, drsnosti SUV a variability MPV. Nabídne zatím jen přední náhon.
Cesta Hondy HR-V na evropské trhy je pořádně dlouhá - jako Vezel se tento model představil už v roce 2013, ale s evropským jménem HR-V ho pořádně známe až od února letošního roku a informace o spotřebě a dynamice byly na světě dokonce až v dubnu. Nyní máme před sebou kompletní představení nové Hondy HR-V, která vyjede do celé Evropy v nejbližších týdnech, a to spolu s obsáhlou fotosadou a dvěma videi.
Už víme, že HR-V má spolu s faceliftovaným CR-V zastavit propad evropských prodejů. Nyní se dozvídáme, že cíloví zákazníci jsou podle Hondy mladí lidé, ať už single nebo páry zatím bez dětí, kteří si váží svého aktuálního životního stylu a kterým záleží na designu. Podle Hondy je také HR-V představitelem nové generace kompaktních SUV a také je unikátní kombinací charakterního vzhledu kupé, drsného postoje SUV a praktičnosti MPV. V podstatě když nevíte, jaké auto chcete, máte jít k Hondě a pořídit si HR-V.
Kde přišlo tiskové oddělení ke slovům o vzhledu kupé, je celkem jasné zejména při bočním pohledu. Horní linka oken se směrem dozadu zajímavým způsobem svažuje a opticky tak kupé připomíná, ale střecha zároveň zůstává docela vysoko, aby byla zachována praktičnost MPV, či aspoň její část. Tohle auto má totiž na délku jen 4,3 metru, podlaha není rovná a sedačky se nedají snadno vytahovat, takže toho sem rozhodně nenaskládáte tolik, co třeba do Chrysleru Grand Voyager. A ono "drsné SUV" pramení z oplastování a vyšší světlé výšky, nehledejte tu ani pohon všech kol - v nabídce je jen přední náhon, alespoň ze startu prodeje.
Co Honda ale pustila do světa už před několika měsíci, jsou právě informace o zmíněných sedačkách, protože ty budou jedním z velkých lákadel. Do HR-V se nastěhovaly Magic Seats známé ze Civicu, které těží z nádrže umístěné pod předními sedačkami. Když se u nich sklápí opěradlo, sedák se přesune níže, do prostoru, kde je běžně nádrž. A když jsou sedadla nahoře a sedí na nich lidé, pod sedáky je prostor na menší tašky. Poslední možností je vyklopení sedáku směrem vzhůru.
Zavazadelník v kombinaci se sedačkami má tři různé možnosti konfigurace. První je "Utility", kdy celou zadní lavici i s opěradlem sklopíte do roviny. Ze základního objemu 453 litrů se tak dostanete na 1 026 a převezete až 1 845 mm dlouhé předměty. Konfigurace "Tall" znamená zvednutí zadních sedáků; opěradla zůstávají na místě a sedáky jsou zvednuty k nim. To vytvoří prostor vysoký 1 240 mm mezi podlahou a stropem. A konečně, mód "Long" znamená kromě sklopení aspoň pravé části zadní lavice také sklopení spolujezdcova opěradla do roviny. Tímto způsobem lze převézt až 2 445 mm dlouhé věci.
Interiér celkově je hlavním tahákem HR-V, přizpůsobitelnost a prostornost je tu údajně nejlepší ve své třídě. Také materiály mají být na úrovni a design popisuje tisková zpráva jako rafinovaný a sofistikovaný. Ve srovnání s Civicem, v němž pracoviště řidiče působí trochu jako řídící centrum vesmírné lodi, nicméně na palubní desce nic zas tak unikátního není - budíky jsou všechny pod volantem, po pravé straně je displej infotainmentu, dotykové ovládání navigace a řadicí páka. V tiskové zprávě se dočteme cosi o pocitu obklopení interiérem jako v kupé; jak to bude ve skutečnosti, si musíme počkat na osobní setkání.
Přední místa se nicméně budou těšit z dost vysokého posezu, kvůli kterému řada lidí kategorii SUV vyhledává. Nabízí totiž lepší přehled o dění před vámi, než kdybyste seděli v normálním autě. Zde bude tento fakt ještě umocněn palivovou nádrží pod předními sedačkami a zároveň také na zadních místech má být víc prostoru.
Jak víme již z dřívějška, palubní systém Honda Connect bude využívat operační systém Android a nabídne různé možnosti propojení s mobilním telefonem. V základu je pětipalcová dotyková obrazovka, ve vyšších výbavách bude mít displej palců sedm a nabídne např. i navigaci Garmin, couvací kameru nebo přístup na internet, díky kterému si vůz bude umět stáhnout např. dopravní informace. K další výbavě patří adaptivní tempomat, hlídač jízdních pruhů, automatické nouzové brzdění v městských rychlostech, detekce dopravních značek nebo automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.
Pod kapotou HR-V najdeme zpočátku prodejů dva motory a dvě převodovky. Vznětovou volbou je dieselová šestnáctistovka i-DTEC o 120 koních ve 4 000 otáčkách a 300 Nm ve 2 000 ot/min, která bude spojena se šestistupňovým manuálem, poskládaným dost dlouze. Jak ukazují oficiální tabulky níže, už čtvrtý stupeň tu bude overdrive, tedy převod do rychla - a všech 300 Nm se tedy patrně dost zapotí, aby zajistilo slušnou dynamiku, zejména s naloženým autem. Pokud pojedete sami, máte se dle Hondy dostat na stovku za 10,1 vteřiny.
Druhým motorem v nabídce bude benzínová patnáctistovka i-VTEC z rodiny Earth Dreams, která nabídne 130 koní v 6 600 otáčkách a 155 Nm ve 4 600 ot/min. Tenhle motor má převodovku o malý kousek kratší, do rychla je až pátý převod. To se bude pro rozumnou jízdu víc než hodit, protože síla tohoto motoru není úplně velká a už prázdné HR-V má vážit okolo 1 300 kilogramů s benzínovým motorem a manuálem. Diesel bude o pár desítek kilo těžší, stejně jako verze s převodovkou CVT. Ta má sedm simulovaných stupňů, také poskládaných velmi, velmi dlouze.
Kombinovaná spotřeba má být nejnižší u dieselového motoru, pochopitelně. Ten si má na 100 km vzít rovné čtyři litry paliva, což znamená 104 gramy CO2 na kilometr. Benzínová patnáctistovka má potřebovat na stejnou vzdálenost 5,6 litru a vypustit 130 g CO2/km. Když zvolíte CVT, bude to teoreticky 5,2 litru, resp. 120 gramů. Sedmnáctipalcová kola, která budou k mání jako příplatek nebo ve vyšších výbavách, budou znamenat o pár kapek vyšší žíznivost.
Po stránce jízdních vlastností hovoří tisková zpráva o jistém držení stopy díky pevné struktuře a zábavné jízdě. Nakolik to bude pravda, zatím těžko říci, ale vyšší těžiště pramenící z vyšší stavby karoserie - výška auta je nemalých 1 605 mm - určitě řekne své. Jak stojí i výše, prodej bude zahájen během několika příštích týdnů a do té doby budeme znát i ceny. Nyní nabídněme kompletní technické údaje v tabulkách Hondy, fotosadu a dvě videa úplně dole.
Technická data
Fotografie a videa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva