Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda HR-V 2015: evropská verze v detailech, chce být praktická a prostorná
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV se pyšní zejména flexibilním interiérem či zavazadelníkem, jež pobere až 1 026 l. Pod kapotou vás pak čeká 120 nebo 130 koní.
Japonská automobilka si v Evropě tak trochu nechala ujet vlak a není divu, že její stárnoucí aktuální nabídka znamená jen razantně klesající prodeje. Tento stav by ovšem měl změnit příval novinek, které v nejbližších měsících dorazí do showroomů. Zatímco nová Honda NSX se bude starat o patřičné renomé a Civic Type-R možná přijde s rekordem na Severní smyčce Nürburgringu, davy by měly okouzlit crossovery. CR-V se proto dočkalo modernizace, Vezel pak evropské verze nazvané HR-V.
S tímto modelem se značka pochlubila již loni v Paříži, tehdy však šlo o koncept, třebaže zjevně předprodukční. Na ženevském autosalonu ale bude představena produkční verze, která by v následujících týdnech měla zamířit rovněž do prodeje. Proto se ostatně očekává, že na výstavišti Palexpo budou mimo jiné prezentovány také ceny. Jejich přesná je tak logicky aktuálně neznámá není, v Británii se nyní spekuluje o částkách začínajících na nějakých 16 000 GBP (cca 600 000 Kč).
Na českém trhu lze samozřejmě počítat s trochu nižší cifrou, za kterou bude k dispozici jeden z nejprostornějších interiérů v daném segmentu. Ten bude zároveň také nejvíce variabilní, neboť Honda umístila palivovou nádrž vozu pod přední sedadla. Pod těmi zadními se tak opět nachází úložný prostor, přičemž samotné sedáky lze kolmo zvednout. Snadno tak budete moci převézt třeba almaru po babičce.
Kromě toho jsou sedadla zvaná Magic Seat dělena v poměru 60:40, což umožňuje další flexibilitu. Pokud jsou přitom opěradla aretována, můžete v zavazadlovém prostoru počítat s 453 litry. Po jejich sklopení kapacita naroste na 1 026 l, přičemž očekávat můžete zcela rovnou podlahou. Tím ale můžeme praktickou stránku věci považovat za probranou a přesuneme se za volant.
V základní výbavě Comfort nové HR-V nabídne pětipalcový displej, s vyššími úrovněmi Sport a Executive je ovšem spojen mutimediální systém Honda Connect a sedmipalcová dotyková obrazovka. Ta má umožnit stejné ovládání jako v případě chytrého telefonu, s nímž ji můžete spárovat. V obou případech je základem operační systém Android 4.0.4, který zprostředkovává také přístup na internet, živé dopravní zpravodajství či streamování hudby.
Kromě toho můžete u vyšších úrovní výbavy počítat s navigací Garmin či celou plejádou bezpečnostních asistentů. Mezi nimi figuruje třeba adaptivní tempomat, autonomní brzdy City Brake, přednárazový systém, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, detekce dopravního značení nebo systém automaticky přepínající mezi dálkovými a potkávacími světly. Tedy prvky, jakými je vybaven třeba Nissan Qashqai.
Oproti větší konkurenci (HR-V se chce postavit spíše modelu Juke) ovšem nabízí Honda objemnější pohonné jednotky, kdy benzinové agregáty zastupuje 1,5litrový čtyřválec i-VTEC naladěný na 130 koní. Kromě toho dorazí 1,6litrový diesel naladěný na 120 koní, přičemž s oběma verzemi bude možné spárovat šestistupňový manuál či automat CVT (který ve vyšších výbavách dostane i pádla pod volantem).
Tím dnešní příval informací končí, o zmíněných cenách, jízdní dynamice a spotřebě si více řekneme v rámci ženevského debutu. Nyní již můžeme dodat pouze tolik, že nové HR-V dostalo do vínku strukturu, která v případě nárazu lépe pohlcuje energii a tak více chrání posádku uvnitř.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Honda HR-V má zabránit dalšímu poklesu prodejů značky v Evropě. Potenciál na to rozhodně má
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis