Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6
10.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové HR-V má zákazníky utáhnout na praktičnost, prostorný interiér a velký zavazadelník i úsporný diesel.
Že se Honda Vezel dostane i do Evropy, jsme věděli už při představení tohoto vozu na některých asijských trzích. Název tohoto malého SUV, konkurenta například Nissanu Juke, však jistý nebyl. V dubnu jsme se dozvěděli, že Honda vzkřísí jméno HR-V, nebylo ale pořád zcela stoprocentní, že jej použije na Starém kontinentu.Teď už to jisté je.
Japonská automobilka oznámila, že právě takto nazvanou novinku přiveze ukázat do Paříže, kde příští měsíc proběhne tradiční autosalon. Zatím tu máme více fotografií evropské verze, která na rozdíl od té americké přijde do prodeje až někdy v půlce příštího roku. Vizuálně se příliš lišit nebude, počítejme ale s odlišnými předními i zadními světly a, jak vidno z přiložených fotografií, zpětná zrcátka v sobě skrývají směrovky.
Honda tohle konkrétní auto ukáže v Paříži jako prototyp, ale spíš by se pro něj hodilo označení „předprodukční”, jelikož toho pro sériovou výrobu není moc co měnit - alespoň podle fotografií. Snímky interiéru zatím nemáme, ale od toho ve Vezelu se asi příliš lišit nebude. Stejně jako například model Jazz, na jehož základě HR-V stojí, budou velkým tahákem zadní sedadla, která se budou dát různě posouvat a sklápět a také složit do roviny s podlahou zavazadelníku díky středovému umístění palivové nádrže.
Praktičnost má být tím hlavním, proč byste si HR-V měli koupit oproti třeba zmíněnému Juku, Peugeotu 2008 nebo jiným konkurentům. S tímto cílem jsou na palubě i zmíněná zadní sedadla - tento systém má zlepšit prostornost interiéru, zejména prostor nad hlavou vzadu, a také navýšit objem zavazadelníku. HR-V nebude žádný drobeček, s délkou cca 4,3 metru má být o 16 cm delší než Nissan Juke.
Honda nás zatím podrobněji neobeznámila s tím, co bude pod kapotou, ale je velice pravděpodobné, že všechny motory budou pohánět jen přední kola, a to přes manuály nebo nějaké automatizované převodovky, ať už skříně CVT nebo dvouspojky. V Japonsku se však Vezel údajně nabízí i s pohonem všech kol a proti Juku by se taková věc také hodila, takže stále můžeme doufat. S ohledem na preference Evropanů se dá očekávat naftová šestnáctistovka i-DTEC, která pracuje i pod kapotou modelu Civic. Tam nabízí 120 koní, 300 Nm a má zvládnout jezdit zhruba za 3,6 litru na 100 km. Konstrukčně vyšší HR-V bude mít spotřebu jistě o něco větší.
Kromě toho by mohla přijít i benzínová patnáctistovka o 130 koních, 155 Nm a spotřebou 7,3 l/100 km, která se montuje například do amerického Fitu, nebo 1,4 i-VTEC, která nabídne 99 koní a 127 Nm teoreticky za 5,6 litru na sto. Tento motor najdeme v evropském Jazzu nebo Civiku. A pokud budeme mít velké štěstí, mohla by se pod kapotu podívat i osmnáctistovka i-VTEC, která za teoretických 5,8 litru benzínu nabídne 142 koní a 174 Nm. Příchod hybridní varianty i-DCD s benzínovou patnáctistovkou je také možností, i když už ne tak pravděpodobnou. Tento systém v japonském testu spotřeby dosáhl výsledku 2,8 l/100 km, ale realističnost těchto čísel je otázkou.
Podle Masahida Kobayashiho, šéfa designu evropské varianty Vezelu/HR-V, plní tento model „silnou zákaznickou poptávku” po crossoveru menším než CR-V. „Obtížnost designu takovéhoto auta je v jeho velikosti. Protože je menší, může ve výsledku vypadat slabší nebo méně prémiový než ostatní modely. Nebylo snadné vytvořit dostatečně důstojný vzhled, ale jsme s výsledkem spokojeni,” osvětlil.
Evropa není pro Hondu zrovna kontinentem zaslíbeným, na trhu měla jen 1,2 procenta v prvním čtvrtletí tohoto roku. „Honda mnohdy nabízí dobré vozy, ale s nedostatečně silným designem. HR-V má větší charakter a těším se na reakce evropských zákazníků,” dodal Kobayashi.
Jak potenciální zákazníci tento vůz přijmou, můžeme již pomalu začít sledovat. Výstavní premiéra na pařížském autosalonu bude jistě velká, ale vzhledem k tomu, že lidé nejupřímněji hlasují nohama či peněženkou, na nejpravdivější výsledky snah japonských konstruktérů a designérů si budeme muset počkat do půlky příštího roku, kdy HR-V půjde v Evropě do prodeje. Do té doby jistě budeme znát přesné specifikace motorů a také ceny.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.





























Evropská verze Hondy HR-V se od té americké liší jen v detailech, měla by ale nabídnout i naftový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 4 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 5 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 7 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:59 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch