Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R

Druhá generace malého kupátka si od Hondy Civic vypůjčí také platformu a nechá se inspirovat i vzhledem. V Japonsku však zůstane u hybridní soustavy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R

11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace malého kupátka si od Hondy Civic vypůjčí také platformu a nechá se inspirovat i vzhledem. V Japonsku však zůstane u hybridní soustavy.

Pokud se bavíme o sportovních ikonách japonské Hondy, pak většinou zmiňujeme modely jako NSX, S2000 nebo Civic Type-R. Kromě toho však automobilka v letech 1983 až 1991 nabízela také malý třídveřový hatchback CR-X, který se zejména v první generaci dočkal kultovního statutu. Na ten se značka pokusila navázat před pár lety hybridním modelem CR-Z, ten však již takové slávy nedosáhl. Na vině bylo především jeho pohonné ústrojí, které dodávalo předním kolům jen pramalý výkon. Za ten si však značka účtovala nemalé peníze.

Asi proto není divu, že „sportovní hybridní kupé“ se postupně začalo stahovat ze světových trhů, i když kupříkladu v severoamerické nabídce jej nadále najdeme. Také v zámoří se ovšem prodává za cenu, za kterou je možné pořídit kupříkladu nový Accord, pročež není divu, že tamní zastoupení značky požaduje od japonské automobilky nápravu. A světe div se, ústředí Hondy na volání jednoho z nejdůležitějších trhů světa slyší.

Z vývojového centra značky tak nyní přišla odpověď, že za nějaké dva roky by na detroitské motor show měla být odhalena nová generace, která bude lépe vypadat a která především nabídne o poznání více síly. O pohon novinky by se totiž měl postarat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z nedávno odhalené Hondy Civic Type-R. Počítat však máme s jistým odladěním, aby nebyl v ohrožení větší sourozenec.

Není to ovšem jediná věc, kterou si nové CR-Z vypůjčí od legendárního „CTR“. Na rozdíl od předchůdce, který byl postaven na platformě Hondy Jazz, bude druhá generace postavena na bázi zmiňovaného Civicu. Rozvor by ovšem měl být zkrácen o nějakých 100 milimetrů. A aby toho nebylo málo, pak sportovní nováčci japonské automobilky, tedy Type-R a NSX, budou stát vozu inspirací také v případě designu.

Je tak dost možné, že nové CR-Z bude především ve Spojených státech nabízeno jako Civic CR-Z, což by vlastně souviselo s kořeny vozu. Původní zkratka CR-X totiž odkazuje na Civic Renaissance Model X, přičemž v Americe i celé řadě dalších zemí byl tento model nabízen jako Civic CRX. Kruh by se tak svým způsobem uzavřel, přičemž prodej novinky by měl být v zámoří zahájen na počátku roku 2018.

Mimo toto provedení ovšem Honda počítá se zachováním hybridního systému, který by byl nabízen na japonském trhu. Kombinovaný výkon 1,5litrového čtyřválce a elektromotoru by však měl narůst na nějakých 204 koní, o něž by se měla postarat osmistupňová automatická převodovka. Zda se ovšem i tato verze dostane do světa, to je otázkou, stejně jako fakt, zda vůbec nové CR-Z přijde také do Evropy.


Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 1 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 01Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 2 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 02Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 3 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 03Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 4 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 04Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 5 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 05Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 6 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 06Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 7 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 07Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 8 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 08Honda CR-Z se vrátí a prý znovu nešlápne vedle. Má mít motor Civicu Type-R - 9 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 09
Honda CR-Z se v roce 2017 vrátí s výkonnějším motorem, který si stejně jako platformu vypůjčí u modelu Civic Type-R

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.