Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům
2.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
(nové foto a info) Honda sypala v Goodwoodu novinky z rukávu jako kouzelník králíky z klobouku. Zajímavým počinem je i CR-Z Mugen RR.
Vydáno 7.7, doplněno 1.8.: Přidali jsme několik nových snímků a další informace o přiostřeném konceptu Hondy CR-Z od Mugenu. Bohužel stále nevíme, co automobilka spolu se svým úpravcem s tímto modelem zamýšlí, vzhledem k neustále doplňovaným informacím ale předpokládáme, že se nějakého obrazu těchto úprav v sériové výrobě dočkáme. Další detaily následují.
Nedávno jsme vás informoval o tom, že Honda představila vyladěný sporťáček CR-Z Mugen, který má zlomit dogma o nudě za volantem hybridů. Honda CR-Z je v hlavní roli také této zprávy i tentokrát, a to s ještě ostřejším nádechem skrytým pod písmeny RR.
Honda CR-Z Mugen RR je strojem, jehož přídomek reprezentuje zaměření na „opravdové závodění“. Představen byl na festivalu rychlosti v Goodwoodu po boku dalších novinek značky a jakožto příjemné překvapení sklidil snad zasloužený obdiv.
Toto provedení je vybaveno specifickým bodykitem, který díky svému černo-oranžovému ztvárnění zajišťuje nejen atraktivně vzhled, ale i lepší aerodynamiku. Optimalizacemi tak prošly skoro všechny části karoserie, máme zde nový přední a zadní nárazník, boční prahy a speciální zadní křídlo, které má na starosti zvýšení přítlaku na zadní část vozidla ve vyšších rychlostech. O lepší proudění vzduchu se stará i zakrytování podvozku. Tento a rada z dalších zmíněných prvků je navíc vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), což pomáhá i se snížením hmotnosti vozu.
Ale nejen aerodynamikou živ je Mugen, a tak firma ke všemu přidává i další „karbonové” prvky primárně s cílem poslat cifru v kolonce „pohotovostní hmotnost” co nejníže. Kapota motoru, dveře i víko kufru jsou tak stvořeny z CFRP. Ryze funkční úpravou je též osazení vozu novými kotoučovými brzdami s oranžově lakovanými čtyřpístkovými třmeny a někde na pomezí „show a go” se nachází nový výfukový systém s dvojitou, centrálně umístěnu koncovkou a 18“ kovaná litá kola.
Interiér vozu je oděn do stejných barev jako vnější kabátek a aby působil patřičně sportovně, je vybaven i obložením palubní desky, středové konzole a výplní dveří dávajícím na odiv trochu karbonových vláken. Podstatnější inovací je ovšem doplnění dalšího displeje, který zahrnuje řidiče informacemi o aktuálním fungování motoru a dalších klíčových částí vozu (a dokáźe i pracovat s navigačním a audio systémem vozu).
Mugen se bohužel ani napodruhé nezmínil o výkonnostních specifikacích RR, ale pod kapotou si s největší pravděpodobností našel opét místo čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu někde okolo 147 kW (200 koní) a točivém momentu cca 250 Nm. Zůstává nadále otázkou, zda tento model není jen původním hybridním konceptem zbaveným elektromotoru, ale nezdá se nám to být příliš pravděpodobné - pro utvoření image polozávodního auta, tím spíše hybridního, by to nebylo to pravé ořechové.
Doufejme, že Mugen si vezme základní agregát o objemu 1,5 litru ještě řádně do parády a dostane o něco větší porci koní. Tento motor sice není žádnou perlou a Honda by už jako sůl potřebovala zbrusu nové zajímavé motory, Mugen ale v případě hybridního konceptu sliboval posílení srdce vozu skrz výměnu klíčových komponent, a tak je potenciál jeho úprav jistě nemalý.
Nechme se tedy překvapit, co z těchto konceptů nakonec vznikne a zda se nejedná o mnoho povyku pro nic. Nám se CR-Z docela zamlouvá, poněkud ostřejší než základní provedení ale v jeho nabídce citelně chybí...
Nové fotografie CR-Z Mugen RR včetně prvního pohledu do interiéru
Koncept Hondy CR-Z Mugen RR na prvních snímcích
Dřívější snímky Hondy CR-Z Mugen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie