Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z Mugen: hybridní sportovec v detailech
27.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Víme, jak to nakonec dopadlo se slibným sportovním hybridem Honda CR-Z Mugen, které mělo ambiciózní plán zkombinovat rychlost a úspornost.
Zhruba měsíc zpátky jsme si představili zajímavé hybridní sportovní kupé Honda CR-Z Mugen ve všech tehdy známých detailech a později vám jej ukázali i na prvním videu. Později jsme se ale od japonského výrobce dozvěděli podstatně více detailů, a tak si jej se vším všudy přibližme znovu.
Honda se nás skrze vyladěné CR-Z snaží přesvědčit o tom, že i hybridní automobily můžou přinášet zajímavé řidičské zážitky. Evropská divize Hondy proklamuje, že naladěním a vyzněním bude CR-Z Mugen ne nepodobný ostrému Civicu Type R. Otázkou ovšem zůstává, zda jeho evropské nebo japonské verzi, neboť ze zkušeností víme, že evropský Type R je spíše kompromisem než řidičskou libůstkou pro nadšence.
Honda CR-Z je automobilem, kde se hledí především na velmi nízkou spotřebu v normálním provozu a evropská divize úpravce Mugen chce, aby pouhým stiskem tlačítka bylo možné „eko charakter” vozidla proměnit v zábavný hatchback. CR-Z Mugen bude mít k dispozici trojici jízdních programů. První „eko” mód bude určen převážně pro každodenní provoz s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva a emise a „standardní nastavení”, které prozatím tají svou rozdílnost oproti ekologickému módu. Můžeme předpokládat, že se bude jednat jednoduše o „méně ekologický” režim vozidla. Nejvíce nás ovšem zajímá magické tlačítko Mugen, které CR-Z nabrousí na víkendové okreskové závody.
Edice CR-Z Mugen přináší 50 % navýšení výkonu díky přidanému kompresoru oproti standardní verzi, ale stále je vozidlo vybaveno standardním čtyřválcem o objemu 1,5 litru a elektromotorem IMA. Mugen tvrdí, že později se dostane pohonné jednotce dalšího přiostření a posílení některých specifických vnitřních komponent. Přítomen bude také systém Mugen iCF, který dle Hondy zajistí perfektní souhru mezi elektromotorem a spalovacím motorem. Prozatím má Honda CR-Z Mugen k dispozici 200 (149 kW) koní, 215 Nm točivého momentu a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za velmi slušných 6,6 sekundy. Lze očekávat, že finální podoba CR-Z Mugen bude ještě rychlejší díky redukci hmotnosti o zhruba 50 kg.
Přes všechny úpravy automobilka slibuje, že spotřeba zůstane okolo 5,6 l/100km v „eko” módu a v ostrém módu Mugen si vezme méně než 8 l/100km, což ale berme s velkou rezervou, protože je více než pravděpodobné, že při opravdu ostré jízdě půjde spotřeba na dvou až trojnásobné hodnoty. Elektromotor CR-Z Mugen má k dispozici něco okolo 20 (15 kW) koní a maximální točivý moment mezi 1 000-1 500 otáčkami a jako obvykle jeho největší přidaná hodnota tkví v tom, že dokáže automobil rozjet z klidového stavu, takže snižuje spotřebu v městském cyklu velmi podstatným způsobem.
Sportovnímu automobilu ovšem nestačí pouze vysoký výkon a úpravou tedy i v případě CR-Z Mugen prošlo mnoho dalších komponent. Rozšířený rozchod kol podporuje stabilitu v zatáčkách a spolu se samosvorným diferenciálem se postará o maximalizaci trakce. Dalším prostorem pro vylepšování je podvozek, kde Mugen dostal vínku tužší stavitelné tlumiče a větší čtyřpístové brzdy. Snížení hmotnosti obstarají komponenty z uhlíkových vláken, což jsou v tomto případě dveře a kapota. Tato speciální edice se bude vyznačovat také speciálními 17“ kovanými koly.
Interiér bude samozřejmě také náležitě vybaven tak, aby dokázal dostát slibům exteriéru a zároveň plnil funkční stránku sportovního auta. V zatáčkách vás podrží polozávodní sedačky Recaro, ruka spočine na upravené řadící páce a sledovat budete moci také provozní parametry jako teplotu a tlak oleje a vody.
Bohužel, z dalších zkoumání zvědavých novinářů na prezentaci britského zastoupení Hondy vyplynulo, že se CR-Z Mugen do sériové výroby nedostane, i když se zdá, že trh pro podobné sportovní hybridy již existuje. Je pravdou, že CR-Z Mugen by se prodejním hitem asi nestala a její cena by byla podstatně vyšší než v případě obyčejného CR-Z, přesto by šlo - pakliže vůz opravdu funguje tak dobře, jak Honda tvrdí - o jeden z mála opravdu zajímavých hybridů, které mohou svou techniku proměnit v efektivnější fungování. Nyní můžeme jen doufat, že automobilka záměrně fabuluje a podobnou verzi CR-Z ve skutečnosti potají chystá...






Honda CR-Z Mugen na již známých snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07