Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z Mugen: 200 koní pro hybridní sporťáček
18.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hondě CR-Z nelze upřít sportovní vzhled, stejně tak ji ale nelze přiznat sportovní dynamiku. Adekvátně výkonného provedení jsme se dočkali až nyní.
Očekávané se stalo skutkem, jinak nelze hovořit o tom, že se Honda CR-Z dočkala výkonnější verze od dvorního úpravce jménem Mugen. Už když jsme vám loni tento vůz představovali, mluvili jsme o něm jako o hybridu pro teenagery. I když se svým vzhledem snaží navázat na legendární kupé CRX, fakticky míří úplně jinam. Však jeho pohonné ústrojí je převzato z Hondy Insight a to je sportovní typ asi tak jako Jiří Paroubek.
Prakticky již od prvního představení se tak hovoří o tom, že se CR-Z dočká větší porce výkonu. V poslední době tyto zvěsti nabírali na intenzitě i konkrétnosti a když dnes Honda s Mugenem představili svou společnou variaci na téma CR-Z, nedá se hovořit o větším překvapením. Co tedy vůz nabídne?
V prvé řadě je pohonné ústrojí Honda IMA doplněno kompresorem, přesněji řečeno jeho konvenční část, tedy zážehový motor o objemu 1,5 litru. Úprav se dočkal i elektromotor, který spalovacímu motoru pomáhá, ale ani v tomto, ani předchozím případě nevíme, jak moc to pomohlo výkonu té které části pohonné soustavy. Jisté nicméně je, že celkový nejvyšší výkon celé soustavy bude činit 147 kW (200 koní), a to představuje nárůst o více než 50 procent oproti výchozímu stavu.
Honda zatím nezveřejnila podrobnější informace o dynamice, prozradila však, že by měla být lepší u dnes již v Evropě neprodávanému Civicu Type-R. Ten se chlubil zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, což rozhodně není špatné číslo. Oproti Civicu by CR-Z v provedení Mugen mělo navíc nabídnout nesrovnatelné nižší průměrnou spotřebu paliva a spálit při pomalé jízdě okolo 5 litrů benzinu na 100 km.
Úpravy se ale nedotkly jen motoru. Změnami prošel i podvozek, když se dočkal většího rozchodu zadní nápravy, nastavitelných tlumičů a větších kotoučových brzd s čtyřpístkovými třmeny. Významně se snížila hmotnost vozu, která díky instalaci karbonových prvků (nejviditelnější z nich je kapota motoru) poklesla o plných 50 kilogramů.
Další, nejen funkční, ale vizuální úpravy zahrnují pozměněný přední a zadní nárazník, ten druhý jmenovaný s funkčním difuzorem. Nové je též nastavitelné zadní přítlačné křídlo a specifická kovaná kola z lehkých slitin.
Takto poladěné CR-Z vypadá o poznání zajímavěji, smutným faktem ale je, že zatím byl vyroben jediný prototyp, který se začátkem června představí na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Podle informací od Hondy ale připadá v úvahu omezená sériová výroba takto upraveného vozu, rozhodne o tom především vřelost přijetí vozu ze strany návštěvníku letošního Goodwoodu. Pokud se věc má takto, o brzkém zahájení výroby vcelku nepochybujeme...






Honda CR-Z Mugen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 5 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 8 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan