Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Honda CR-Z: hybrid pro teenagery
10.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pamatujete se na Hondu CRX? Skvělé malé kupátko, které pro mnohé nás znamenalo vstup do světa sportovních vozů. Jeho nástupce, Honda CR-Z má namířeno do Ženevy a pak do prodejen.
Když se před 20 lety zvedla železná opona, Honda CRX už měla dobu své největší slávy za sebou. Výroba její druhé generace byla zastavena v roce 1991. Přesto si celá řada těchto kupátek našla cestu i na české cesty a ještě dnes si vybavuji nadšení mé a mých stejně starých přátel s čerstvým řidičákem v kapse, když jsme si mohli jednu z nich vyzkoušet na vlastní kůži. To už ale je dávná minulost.
Žhavá současnost nese jméno CR-Z. Malé kupé s uspořádáním interiéru 2+2 přečkalo všechny turbulence škrtů a dočkalo se své seriové podoby. Už zanedlouho se objeví na ženevském stánku Hondy a pak hurá na cesty. Že to zní lákavě? Ano, jenže je tu jedno ALE. Tím je zvolený způsob pohonu.
Pod kapotou se totiž skrývá benzínový čtyřválec o objemu 1,5 l (až potud vše jak má být), který je ovšem doplněn elektromotorem. Jedná se o systém Honda IMA Hybrid, kdy je „talířový” elektromotor umístěn mezi spalovací motor a převodovku. Kombinovaný výkon má být 122 k a točivý moment 174 N.m. Nic moc, že. Zvláště s ohledem na to, že původní CRX dostávala i motor 1,6 l o výkonu 150 k. Výkony už se dnes nenosí, nízka spotřeba ano. Pět litrů benzínu, o tolik si má CR-Z říct při ujetí 100 km.
Moderní pohonný systém potřebuje pokročilé řízení. O to se samozřejmě stará palubní počítač. Řidič mu ale pomocí tlačítka s názvem Sport může naznačit, jaké má úmysly. Má k dispozici tři módy. Jeden pro dosažení co nejnižší spotřeby, jeden pro maximální výkon a jeden snažící se o spojení dvou předchozích. Na základě zvoleného módu je pak nastavena odezva plynu, řízení, doba, po které se motor zastaví při běhu na volnoběh a běh klimatizace.
Honda CR-Z jde prostě s dobou, má sportovní karoserii a interiér, ale na sportovní vůz si jen hraje. Ve skutečnosti jím není. Nebo že by přece jen byla? Konečný verdikt vyneseme až dostanem možnost si ji vyzkoušet někdy po jejím uvedení na trh, tedy po půlce letošního roku.





















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 31 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 31 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan