Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní

Honda dodala dnes svému jedinému sportovnímu modelu kompresor, upraven byl podvozek i brzdy. Mimo to do Las Vegas dorazil Accord s 407 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní

1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Honda dodala dnes svému jedinému sportovnímu modelu kompresor, upraven byl podvozek i brzdy. Mimo to do Las Vegas dorazil Accord s 407 koňmi.

Za více než půl milionu korun Honda CR-Z opravdu nenabízí příliš muziky. Kombinace elektromotoru a 1,5litrového čtyřválce totiž dává k dobru jen 124 koní, i když po faceliftu to bude o něco málo více. Japonský tuner Mugen sice již několikrát vyrukoval s limitovanými edicemi, které na přední nápravu popouštěly trochu větší sílu, pokaždé se však volant nacházel vpravo. Jedinou možností, jak se tedy pyšnit opravdu výkonnou verzí, byl individuální dovoz z Japonska a následná konverze na levostranné řízení. To ovšem samotné náklady na pořízení ještě navyšovalo.

Naštěstí Honda Performance Division (HPD), sportovní oddělení automobilky, představila na tuningové show SEMA daleko levnější (i když určitě ne levné) řešení. CR-Z osazené kompresorem, mezichladičem a upravenou řídicí jednotkou, které výkon celé hybridní soustavy navyšují na 188 koní. Točivý moment pak vyskočil ze sériových 174 Nm na 230 Nm. S ohledem na to byly posíleny brzdy, přepracován byl podvozek a vůz se pyšní i jinými litými koly a pneumatikami.

Jízdní výkony bohužel značka nezveřejnila, počítat bychom však mohli s akcelerací z klidu na stovku za 8 sekund a nejvyšší rychlostí kolem 220 km/h. Spotřeba by přitom nemusela příliš narůst ze standardních pěti litrů na sto kilometrů, vše ale bude záviset na řidičově pravé noze. Prozatím si ovšem nejsme jisti, zda jí kromě té americké bude moci být i nějaká česká.

Mimo CR-Z se pak na stánku japonské značky prezentovaly dva exempláře Hondy Accord. Tmavě šedé kupé si vzala na starosti firma Bisimoto Engineering, která dvoudveřové karoserii dodala na karbonu a výrazném zadním křídlu. Nová jsou litá kola a sportovní podvozek, dovnitř se pak nastěhovala závodní klec a sportovní sedadla.

Snad nejzajímavější na celé proměně je ovšem tuning motoru V6, který dostal mokré vstřikování Nitra, iridiové svíčky NGK a výfuk vlastní výroby se zpětnou klapkou. Není tak divu, že výkon vyletěl na 407 koní. Otázkou ovšem je, jak se s touto porcí vypořádá poháněná přední náprava.

Accord sedan se pak podrobil kůře firem DSO Eyewear a Mad Industries, které jeho aerodynamicky upravenou karoserii nalakovaly perleťově bílou s modrými kontrastními prvky. Vzhled následně dotváří 20palcová kola TSW doplněná pružinami Eibach, jež snižují světlou výšku o 25 až 40 mm.

I zde se pracovalo na pohonné jednotce, 2,4litrový čtyřválec ovšem dostal pouze filtr K&N. Celou úpravu pak završuje zakázkový interiér oháknutý do kůže Katzkin, jíž sekundují matně modré doplňky a sada hliníkových pedálů.


Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 1 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 01Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 2 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 02Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 3 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 03Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 4 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 04Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 5 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 05Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 6 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 06Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 7 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 07Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 8 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 08Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 9 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 09Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 10 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 10Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 11 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 11Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 12 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 12Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 13 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 13Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 14 - Honda CR-Z HPD SEMA 2012 14
Honda CR-Z HPD nabídne díky kompresoru výkon 188 koní, její dostupnost v ČR je však otázkou

Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 15 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 01Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 16 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 02Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 17 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 03Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 18 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 04Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 19 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 05Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 20 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 06Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 21 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 07Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 22 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 08Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 23 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 09Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 24 - Honda Accord Coupe SEMA 2012 10
Honda Accord Coupé se po instalaci systému Nitrous Express a dalším úpravám motoru V6 pyšní výkonem 407 koní

Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 25 - Honda Accord SEMA 2012 01Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 26 - Honda Accord SEMA 2012 02Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 27 - Honda Accord SEMA 2012 03Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 28 - Honda Accord SEMA 2012 04Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 29 - Honda Accord SEMA 2012 05Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 30 - Honda Accord SEMA 2012 06Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 31 - Honda Accord SEMA 2012 07Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní - 32 - Honda Accord SEMA 2012 08
Honda Accord sedan se pyšní perleťovým lakem a interiérem čalouněným kůží Katzkin

Zdroje: WorldCarFans, Carscoop, Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.