Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní
1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Honda dodala dnes svému jedinému sportovnímu modelu kompresor, upraven byl podvozek i brzdy. Mimo to do Las Vegas dorazil Accord s 407 koňmi.
Za více než půl milionu korun Honda CR-Z opravdu nenabízí příliš muziky. Kombinace elektromotoru a 1,5litrového čtyřválce totiž dává k dobru jen 124 koní, i když po faceliftu to bude o něco málo více. Japonský tuner Mugen sice již několikrát vyrukoval s limitovanými edicemi, které na přední nápravu popouštěly trochu větší sílu, pokaždé se však volant nacházel vpravo. Jedinou možností, jak se tedy pyšnit opravdu výkonnou verzí, byl individuální dovoz z Japonska a následná konverze na levostranné řízení. To ovšem samotné náklady na pořízení ještě navyšovalo.
Naštěstí Honda Performance Division (HPD), sportovní oddělení automobilky, představila na tuningové show SEMA daleko levnější (i když určitě ne levné) řešení. CR-Z osazené kompresorem, mezichladičem a upravenou řídicí jednotkou, které výkon celé hybridní soustavy navyšují na 188 koní. Točivý moment pak vyskočil ze sériových 174 Nm na 230 Nm. S ohledem na to byly posíleny brzdy, přepracován byl podvozek a vůz se pyšní i jinými litými koly a pneumatikami.
Jízdní výkony bohužel značka nezveřejnila, počítat bychom však mohli s akcelerací z klidu na stovku za 8 sekund a nejvyšší rychlostí kolem 220 km/h. Spotřeba by přitom nemusela příliš narůst ze standardních pěti litrů na sto kilometrů, vše ale bude záviset na řidičově pravé noze. Prozatím si ovšem nejsme jisti, zda jí kromě té americké bude moci být i nějaká česká.
Mimo CR-Z se pak na stánku japonské značky prezentovaly dva exempláře Hondy Accord. Tmavě šedé kupé si vzala na starosti firma Bisimoto Engineering, která dvoudveřové karoserii dodala na karbonu a výrazném zadním křídlu. Nová jsou litá kola a sportovní podvozek, dovnitř se pak nastěhovala závodní klec a sportovní sedadla.
Snad nejzajímavější na celé proměně je ovšem tuning motoru V6, který dostal mokré vstřikování Nitra, iridiové svíčky NGK a výfuk vlastní výroby se zpětnou klapkou. Není tak divu, že výkon vyletěl na 407 koní. Otázkou ovšem je, jak se s touto porcí vypořádá poháněná přední náprava.
Accord sedan se pak podrobil kůře firem DSO Eyewear a Mad Industries, které jeho aerodynamicky upravenou karoserii nalakovaly perleťově bílou s modrými kontrastními prvky. Vzhled následně dotváří 20palcová kola TSW doplněná pružinami Eibach, jež snižují světlou výšku o 25 až 40 mm.
I zde se pracovalo na pohonné jednotce, 2,4litrový čtyřválec ovšem dostal pouze filtr K&N. Celou úpravu pak završuje zakázkový interiér oháknutý do kůže Katzkin, jíž sekundují matně modré doplňky a sada hliníkových pedálů.
Honda CR-Z HPD nabídne díky kompresoru výkon 188 koní, její dostupnost v ČR je však otázkou
Honda Accord Coupé se po instalaci systému Nitrous Express a dalším úpravám motoru V6 pyšní výkonem 407 koní
Honda Accord sedan se pyšní perleťovým lakem a interiérem čalouněným kůží Katzkin
Zdroje: WorldCarFans, Carscoop, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 2 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 4 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 5 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 7 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva