Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní
1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Honda dodala dnes svému jedinému sportovnímu modelu kompresor, upraven byl podvozek i brzdy. Mimo to do Las Vegas dorazil Accord s 407 koňmi.
Za více než půl milionu korun Honda CR-Z opravdu nenabízí příliš muziky. Kombinace elektromotoru a 1,5litrového čtyřválce totiž dává k dobru jen 124 koní, i když po faceliftu to bude o něco málo více. Japonský tuner Mugen sice již několikrát vyrukoval s limitovanými edicemi, které na přední nápravu popouštěly trochu větší sílu, pokaždé se však volant nacházel vpravo. Jedinou možností, jak se tedy pyšnit opravdu výkonnou verzí, byl individuální dovoz z Japonska a následná konverze na levostranné řízení. To ovšem samotné náklady na pořízení ještě navyšovalo.
Naštěstí Honda Performance Division (HPD), sportovní oddělení automobilky, představila na tuningové show SEMA daleko levnější (i když určitě ne levné) řešení. CR-Z osazené kompresorem, mezichladičem a upravenou řídicí jednotkou, které výkon celé hybridní soustavy navyšují na 188 koní. Točivý moment pak vyskočil ze sériových 174 Nm na 230 Nm. S ohledem na to byly posíleny brzdy, přepracován byl podvozek a vůz se pyšní i jinými litými koly a pneumatikami.
Jízdní výkony bohužel značka nezveřejnila, počítat bychom však mohli s akcelerací z klidu na stovku za 8 sekund a nejvyšší rychlostí kolem 220 km/h. Spotřeba by přitom nemusela příliš narůst ze standardních pěti litrů na sto kilometrů, vše ale bude záviset na řidičově pravé noze. Prozatím si ovšem nejsme jisti, zda jí kromě té americké bude moci být i nějaká česká.
Mimo CR-Z se pak na stánku japonské značky prezentovaly dva exempláře Hondy Accord. Tmavě šedé kupé si vzala na starosti firma Bisimoto Engineering, která dvoudveřové karoserii dodala na karbonu a výrazném zadním křídlu. Nová jsou litá kola a sportovní podvozek, dovnitř se pak nastěhovala závodní klec a sportovní sedadla.
Snad nejzajímavější na celé proměně je ovšem tuning motoru V6, který dostal mokré vstřikování Nitra, iridiové svíčky NGK a výfuk vlastní výroby se zpětnou klapkou. Není tak divu, že výkon vyletěl na 407 koní. Otázkou ovšem je, jak se s touto porcí vypořádá poháněná přední náprava.
Accord sedan se pak podrobil kůře firem DSO Eyewear a Mad Industries, které jeho aerodynamicky upravenou karoserii nalakovaly perleťově bílou s modrými kontrastními prvky. Vzhled následně dotváří 20palcová kola TSW doplněná pružinami Eibach, jež snižují světlou výšku o 25 až 40 mm.
I zde se pracovalo na pohonné jednotce, 2,4litrový čtyřválec ovšem dostal pouze filtr K&N. Celou úpravu pak završuje zakázkový interiér oháknutý do kůže Katzkin, jíž sekundují matně modré doplňky a sada hliníkových pedálů.














Honda CR-Z HPD nabídne díky kompresoru výkon 188 koní, její dostupnost v ČR je však otázkou
Honda Accord Coupé se po instalaci systému Nitrous Express a dalším úpravám motoru V6 pyšní výkonem 407 koní
Honda Accord sedan se pyšní perleťovým lakem a interiérem čalouněným kůží Katzkin
Zdroje: WorldCarFans, Carscoop, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 9 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 10 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva