Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě
13.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) HPD připravila balíček úprav pro CR-Z, která tak konečně netrpí nedostatkem výkonu. Dostupnost v Evropě je však přinejmenším sporná.
Honda CR-Z přišla na trh v roce 2011 a i když od ní svět očekával mrštnost a rychlost, výkon zhruba 120 koní na relativně těžký hybrid nestačil. Facelift přivezl drobné změny v designu a tlačítko Sport Plus, které na deset vteřin přidalo 16 koní, celkově však výkon zůstal na stejně nízké úrovni a nelze se tak divit špatným prodejům, které japonskou automobilku vedly ke stažení CR-Z z nabídky na Starém kontinentu.
Divize automobilky Honda Performance Development (HPD) však kromě stavění závodních motorů pracovala také na způsobu, jak dostat na přední kola CR-Z vyšší výkon. Svůj stroj představila na SEM Show a jeho nejpodstatnější součástkou je kompresor Rotrex, který z 1,5litrového čtyřválce doluje 187 koní a 232 Nm. Díky nastavení se motoru nejvíce líbí ve vyšších otáčkách, tedy přesně tam, kde to u sportovní Hondy čekáte. Ke zrychlení z nuly na stovku stačí 7 sekund.
Kromě kompresoru a součástek pro jeho připojení sada obsahuje také mezichladič, vstřikovače s větší kapacitou a úpravu řídící jednotky. Přesto však upravené CR-Z odpovídá přísným emisním normám v Kalifornii, takže by s těmi evropskými nemělo mít nejmenší problémy, ale oficiálně se jej nedočkáme - je postaveno na CR-Z modelového roku 2014. Balíček však lze dodatečně namontovat na jakékoliv CR-Z s manuální převodovkou, vyrobené od roku 2011 - což také říká, jak rozsáhlý byl loňský facelift.
Kromě úpravy výkonu dodává HPD také sportovní výfuk, spojka, samosvorný diferenciál, sportovní tlumiče a kratší pružiny, větší drážkované brzdové kotouče se čtyřpístkovými třmeny a sportovními destičkami a 18" kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 215/40 R18. V nabídce je také lízátko pod přední nárazník, zadní spoiler, napodobenina difuzoru a nezbytná loga a nálepky. Interiér zůstává standardní, je však možno vyměnit sedadla za sportovní, příp. změnit dekor interiéru za karbonový.
Cena Hondy CR-Z HPD by se ve Státech měla pohybovat okolo 30 tisíc dolarů, tedy dle aktuálního kurzu okolo 590 tisíc korun a to není zrovna málo. Sada úprav sama o sobě by měla činit okolo 6 tisíc dolarů (cca 118 tisíc Kč). Nakolik bude dostupná současným majitelům CR-Z v Evropě, nám není známo; hotová CR-Z HPD se dovážet téměř jistě nebude.
Kromě kompresoru pod kapotu dostala Honda CR-Z HPD také centrální sportovní výfuk, 18" kola a lepší brzdy a tlumiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 6 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 7 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 9 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 10 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis