Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2015: facelift plně odhalen, všednosti dává vale
30.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Facelift přivane i novou asistenční elektroniku a špičku výbavy či více síly motoru 2,4. Tohle je verze pro USA, příchod do Evropy je otázkou.
Tip: Projděte si také všechny dosud známé detaily a fotky k evropské verzi faceliftovaného CR-V.
Honda CR-V je v současné inkarnaci na světě už tři roky bez výraznějších změn, což je pro japonské automobilky už nejvyšší čas na pořádný facelift. Přesně to také předznamenaly pár dnů staré zprávy, které vylepšený design odhalily s předstihem prostřednictvím uniklých záběrů. Nyní si už můžeme novou Hondu CR-V představit dopodrobna, zatím stále ve specifikaci pro severoamerický trh. A k tomu si můžeme novinku prohlédnout ze všech stran a ve dvou různých barvách - Honda pustila do světa obrovskou fotosadu.
Zvenčí dostalo CR-V výrazné „brýle” jako náhradu za starší, nijak výraznou masku chladiče. Nový přední nárazník s mlhovkami a maska s chromovanou linkou spojující taktéž přepracované světlomety, které nově dostaly LEDky denního svícení, jsou asi největšími změnami, záď dostala spíše kosmetické úpravy. Najdeme tu však nový nárazník a chromovanou linku pod zadním oknem. Nová jsou také zrcátka a litá kola.
Novinky na stránce techniky zahrnují přepracovaný 2,4litrový čtyřválec, který nyní nabízí o 11 % více točivého momentu. Výkon zůstává na 185 koních, ale točivý moment povyrostl na 245 Nm. Bude s ním spolupracovat nová převodovka s plynule měnitelným převodem, které Honda říká G-design Shift. V kombinovaném režimu má nové CR-V jezdit za 8,1 litru benzínu s pohonem pouze předních kol, resp. za 8,4 litru se čtyřkolkou Real Time AWD. U předokolky má být spotřeba oproti dosluhující inkarnaci lepší o 0,9 litru, u čtyřkolky o rovný litr.
Změn doznal i podvozek, Honda hovoří o poupraveném odpružení, které má zajistit komfortnější jízdu. Součástí novinek je zde také elektronika, konkrétně stabilizační systém VSA (Vehicle Stability Assist) a elektrický posilovač řízení. Změny mají být nejvíce poznat na vozech s druhou nejnižší výbavou EX a výše, protože ty budou mít o půl palce širší kola.
Přesný rozpis výbav nenabídneme, už v základní verzi LX ale očekávejme konfigurovatelnou středovou konzoli s přední loketní opěrkou, posuvná stínítka a výdechy ventilace i pro zadní sedadla. Za příplatek, či standardně ve vyšších verzích, nabídne americké CR-V elektricky ovládané páté dveře, vyhřívané sedadlo řidiče s elektrickým nastavováním a pamětí, LEDkové denní svícení nebo základní telematiku, zobrazovanou přes sedmipalcový dotykový displej infotainmentového systému - jeden ze tří, které v CR-V jsou. Další displej v horní části palubní desky ukáže dokonce dvojí hodiny, datum a kompas a nejmenší a nejjednodušší displej najdeme uprostřed analogového přístrojového štítu.
Základní telematika bude se systémem detekce nehod směrem dopředu a hlídačem jízdních pruhů součástí Honda Sensing suite, tedy balíčku bezpečnostních a asistenčních prvků. V nejvyšší výbavě Touring, která je pro modelový rok 2015 novinkou, přibude ještě automatické brzdění, aktivní funkce pro hlídače jízdních pruhů a adaptivní tempomat. To je kombinace, která, jak víme, stačí na skoro-autopilota.
Honda pustila do světa i americké ceny nového CR-V - a právě včas, protože prodeje tam mají začít už zítra, 1. října. Základní verze LX přijde na 23 320 dolarů (496 tisíc korun), vyšší EX bude stát 25 420 dolarů (540 tisíc korun), u EX-L je cenovka 28 020 dolarů (596 tisíc korun), EX-L Navi, tedy verze s navigací, stojí 29 520 dolarů (628 tisíc korun) a vrcholná výbava Touring přijde na 31 520 dolarů (670 tisíc korun). Tyto ceny nezahrnují 830 dolarů (17 700 korun) za doručení vozu a také platí pro verze s pohonem předních kol. Čtyřkolku je možno mít ve všech variantách, příplatek činí u všech výbav stejných 1 250 dolarů (26 600 korun).
Jak již bylo řečeno, všechny tyto údaje platí pro americkou verzi Hondy CR-V. Do Evropy se tento facelift jistě také dostane, pochopitelně trochu upravený, zejména v oblasti osvětlení, a také s jinými cenami, jak je bohužel zvykem. A také můžeme zapomenout na 2,4litrový atmosférický motor, jediný dostupný ve Státech - evropská nabídka nejspíš zůstane u dvoulitrového benzínu a dvou dieselů o objemu 1,6 a 2,2 litru, se kterými je nabízena současná inkarnace CR-V.
Otázkou však je, kdy se tohoto faceliftu dočkáme. Současná CR-V se totiž na starý kontinent dostala se zhruba ročním zpožděním. Pokud to tedy bude s tou nově představenou podobné, očekávejme představení evropské varianty tohoto japonského SUV někdy v příštím roce a vstup do prodeje na podzim 2015.




























































































































Faceliftovaná Honda CR-V v americké specifikaci se ukázala na obří fotosadě, evropská varianta nebude příliš rozdílná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 4 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 5 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 7 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:59 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch