Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2015: facelift plně odhalen, všednosti dává vale
30.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Facelift přivane i novou asistenční elektroniku a špičku výbavy či více síly motoru 2,4. Tohle je verze pro USA, příchod do Evropy je otázkou.
Tip: Projděte si také všechny dosud známé detaily a fotky k evropské verzi faceliftovaného CR-V.
Honda CR-V je v současné inkarnaci na světě už tři roky bez výraznějších změn, což je pro japonské automobilky už nejvyšší čas na pořádný facelift. Přesně to také předznamenaly pár dnů staré zprávy, které vylepšený design odhalily s předstihem prostřednictvím uniklých záběrů. Nyní si už můžeme novou Hondu CR-V představit dopodrobna, zatím stále ve specifikaci pro severoamerický trh. A k tomu si můžeme novinku prohlédnout ze všech stran a ve dvou různých barvách - Honda pustila do světa obrovskou fotosadu.
Zvenčí dostalo CR-V výrazné „brýle” jako náhradu za starší, nijak výraznou masku chladiče. Nový přední nárazník s mlhovkami a maska s chromovanou linkou spojující taktéž přepracované světlomety, které nově dostaly LEDky denního svícení, jsou asi největšími změnami, záď dostala spíše kosmetické úpravy. Najdeme tu však nový nárazník a chromovanou linku pod zadním oknem. Nová jsou také zrcátka a litá kola.
Novinky na stránce techniky zahrnují přepracovaný 2,4litrový čtyřválec, který nyní nabízí o 11 % více točivého momentu. Výkon zůstává na 185 koních, ale točivý moment povyrostl na 245 Nm. Bude s ním spolupracovat nová převodovka s plynule měnitelným převodem, které Honda říká G-design Shift. V kombinovaném režimu má nové CR-V jezdit za 8,1 litru benzínu s pohonem pouze předních kol, resp. za 8,4 litru se čtyřkolkou Real Time AWD. U předokolky má být spotřeba oproti dosluhující inkarnaci lepší o 0,9 litru, u čtyřkolky o rovný litr.
Změn doznal i podvozek, Honda hovoří o poupraveném odpružení, které má zajistit komfortnější jízdu. Součástí novinek je zde také elektronika, konkrétně stabilizační systém VSA (Vehicle Stability Assist) a elektrický posilovač řízení. Změny mají být nejvíce poznat na vozech s druhou nejnižší výbavou EX a výše, protože ty budou mít o půl palce širší kola.
Přesný rozpis výbav nenabídneme, už v základní verzi LX ale očekávejme konfigurovatelnou středovou konzoli s přední loketní opěrkou, posuvná stínítka a výdechy ventilace i pro zadní sedadla. Za příplatek, či standardně ve vyšších verzích, nabídne americké CR-V elektricky ovládané páté dveře, vyhřívané sedadlo řidiče s elektrickým nastavováním a pamětí, LEDkové denní svícení nebo základní telematiku, zobrazovanou přes sedmipalcový dotykový displej infotainmentového systému - jeden ze tří, které v CR-V jsou. Další displej v horní části palubní desky ukáže dokonce dvojí hodiny, datum a kompas a nejmenší a nejjednodušší displej najdeme uprostřed analogového přístrojového štítu.
Základní telematika bude se systémem detekce nehod směrem dopředu a hlídačem jízdních pruhů součástí Honda Sensing suite, tedy balíčku bezpečnostních a asistenčních prvků. V nejvyšší výbavě Touring, která je pro modelový rok 2015 novinkou, přibude ještě automatické brzdění, aktivní funkce pro hlídače jízdních pruhů a adaptivní tempomat. To je kombinace, která, jak víme, stačí na skoro-autopilota.
Honda pustila do světa i americké ceny nového CR-V - a právě včas, protože prodeje tam mají začít už zítra, 1. října. Základní verze LX přijde na 23 320 dolarů (496 tisíc korun), vyšší EX bude stát 25 420 dolarů (540 tisíc korun), u EX-L je cenovka 28 020 dolarů (596 tisíc korun), EX-L Navi, tedy verze s navigací, stojí 29 520 dolarů (628 tisíc korun) a vrcholná výbava Touring přijde na 31 520 dolarů (670 tisíc korun). Tyto ceny nezahrnují 830 dolarů (17 700 korun) za doručení vozu a také platí pro verze s pohonem předních kol. Čtyřkolku je možno mít ve všech variantách, příplatek činí u všech výbav stejných 1 250 dolarů (26 600 korun).
Jak již bylo řečeno, všechny tyto údaje platí pro americkou verzi Hondy CR-V. Do Evropy se tento facelift jistě také dostane, pochopitelně trochu upravený, zejména v oblasti osvětlení, a také s jinými cenami, jak je bohužel zvykem. A také můžeme zapomenout na 2,4litrový atmosférický motor, jediný dostupný ve Státech - evropská nabídka nejspíš zůstane u dvoulitrového benzínu a dvou dieselů o objemu 1,6 a 2,2 litru, se kterými je nabízena současná inkarnace CR-V.
Otázkou však je, kdy se tohoto faceliftu dočkáme. Současná CR-V se totiž na starý kontinent dostala se zhruba ročním zpožděním. Pokud to tedy bude s tou nově představenou podobné, očekávejme představení evropské varianty tohoto japonského SUV někdy v příštím roce a vstup do prodeje na podzim 2015.
Faceliftovaná Honda CR-V v americké specifikaci se ukázala na obří fotosadě, evropská varianta nebude příliš rozdílná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva