Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat
30.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dříve naznačená, nyní plně odhalená modernizace přinesla japonskému SUV novou příď či kvalitnější interiér. Zásadní novinky je ale třeba hledat pod kapotou.
Facelift americké Hondy CR-V již známe pomalu do posledního šroubku. Příchod evropského provedení však japonská automobilka prozatím jen avizovala formou „prototypu” - to je její označení, ne naše. Honda přitom naznačila, že jde o zásadní želízko pro Starý kontinent, které by značce mělo pomoci dobýt ztracenou slávu. To by se minimálně po stránce mechanické mohlo podařit, neboť omlazené SUV je nově nabízeno také s devítistupňovým automatem. Tato převodovka je navíc výlučně spjata s dieselovým motorem, což je kombinace, která by Evropanům mohla být po chuti.
Nepředbíhejme ovšem a podívejme se nejprve na karoserii. Ta se oproti americkému příbuznému prakticky neliší, jiná - větší - jsou pouze vnější zpětná zrcátka. Oproti dosud prodávanému provedení pak novinka dostala přepracované světlomety, které jsou vizuálně propojeny s novou čelní maskou. Dále tu máme odlišný nárazník společně s ochranným plátem podvozku, který najdeme rovněž vzadu. Také na zádi přitom došlo k modifikaci světel.
Za dalšími změnami musíme do interiéru, kde najdeme kvalitnější materiály. Mezi předními sedadly se pak nachází loketní opěrka, kterou lze posunout dopředu či dozadu o 60 mm, zatímco vrcholek středové konzole zdobí standardní sedmipalcový dotykový displej. Multimediální systém Honda Connect pak umožňuje cestujícím spárování s mobilními telefony pomocí technologie MirrorLink.
Kromě přístupu k internetu nebo centra Honda App Center dostáváte také devět předinstalovaných aplikací, stejně jako zpětnou kameru. Nechybí ani streamování hudby, satelitní navigace Garmin je ovšem k mání za příplatek. To je ale v rámci kabiny vše, další novinky je třeba hledat pod kapotou. Tou zásadní je příchod devítistupňového automatu, který distribuuje výkon pouze na všechna čtyři kola.
Převodovka je přitom spojena s výkonnější verzí 1,6litrového dieselu i-DTEC, která byla naladěna na 160 koní a 350 Nm. Jízdní dynamiku Honda neudává, po stránce emisí CO2 by však vůz měl produkovat méně než 135 gramů na kilometr. To by znamenalo spotřebu blížící se shora pěti litrům nafty na 100 km a oproti předchozímu modelu 20procentní redukci. Verze osazená šestistupňovým manuálem pak má emitovat méně než 130 g/km, tedy spotřebu mezi 4,8 a 4,9 litru nafty na 100 km.
Kromě těchto kombinací můžete sáhnout ještě po slabším dieselu nebo benzinovém motoru, přičemž obě pohonné jednotky jsou spojeny výlučně s manuální převodovkou. Ta pokaždé přenáší výkon pouze na přední kola, přičemž v prvním případě jde o 120 a ve druhém o 155 koní. Tím nám ale tisková zpráva končí, více budeme vědět v souvislosti s jarním zahájením prodeje.
Faceliftovaná Honda CR-V dostala devítistupňový automat, který bude přenášet výkon 1,6litrového dieselu na všechna čtyři kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva