Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat

Dříve naznačená, nyní plně odhalená modernizace přinesla japonskému SUV novou příď či kvalitnější interiér. Zásadní novinky je ale třeba hledat pod kapotou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat

30.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dříve naznačená, nyní plně odhalená modernizace přinesla japonskému SUV novou příď či kvalitnější interiér. Zásadní novinky je ale třeba hledat pod kapotou.

Facelift americké Hondy CR-V již známe pomalu do posledního šroubku. Příchod evropského provedení však japonská automobilka prozatím jen avizovala formou „prototypu” - to je její označení, ne naše. Honda přitom naznačila, že jde o zásadní želízko pro Starý kontinent, které by značce mělo pomoci dobýt ztracenou slávu. To by se minimálně po stránce mechanické mohlo podařit, neboť omlazené SUV je nově nabízeno také s devítistupňovým automatem. Tato převodovka je navíc výlučně spjata s dieselovým motorem, což je kombinace, která by Evropanům mohla být po chuti.

Nepředbíhejme ovšem a podívejme se nejprve na karoserii. Ta se oproti americkému příbuznému prakticky neliší, jiná - větší - jsou pouze vnější zpětná zrcátka. Oproti dosud prodávanému provedení pak novinka dostala přepracované světlomety, které jsou vizuálně propojeny s novou čelní maskou. Dále tu máme odlišný nárazník společně s ochranným plátem podvozku, který najdeme rovněž vzadu. Také na zádi přitom došlo k modifikaci světel.

Za dalšími změnami musíme do interiéru, kde najdeme kvalitnější materiály. Mezi předními sedadly se pak nachází loketní opěrka, kterou lze posunout dopředu či dozadu o 60 mm, zatímco vrcholek středové konzole zdobí standardní sedmipalcový dotykový displej. Multimediální systém Honda Connect pak umožňuje cestujícím spárování s mobilními telefony pomocí technologie MirrorLink.

Kromě přístupu k internetu nebo centra Honda App Center dostáváte také devět předinstalovaných aplikací, stejně jako zpětnou kameru. Nechybí ani streamování hudby, satelitní navigace Garmin je ovšem k mání za příplatek. To je ale v rámci kabiny vše, další novinky je třeba hledat pod kapotou. Tou zásadní je příchod devítistupňového automatu, který distribuuje výkon pouze na všechna čtyři kola.

Převodovka je přitom spojena s výkonnější verzí 1,6litrového dieselu i-DTEC, která byla naladěna na 160 koní a 350 Nm. Jízdní dynamiku Honda neudává, po stránce emisí CO2 by však vůz měl produkovat méně než 135 gramů na kilometr. To by znamenalo spotřebu blížící se shora pěti litrům nafty na 100 km a oproti předchozímu modelu 20procentní redukci. Verze osazená šestistupňovým manuálem pak má emitovat méně než 130 g/km, tedy spotřebu mezi 4,8 a 4,9 litru nafty na 100 km.

Kromě těchto kombinací můžete sáhnout ještě po slabším dieselu nebo benzinovém motoru, přičemž obě pohonné jednotky jsou spojeny výlučně s manuální převodovkou. Ta pokaždé přenáší výkon pouze na přední kola, přičemž v prvním případě jde o 120 a ve druhém o 155 koní. Tím nám ale tisková zpráva končí, více budeme vědět v souvislosti s jarním zahájením prodeje.


Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat - 1 - Honda CR-V 2015 EU verze 01Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat - 2 - Honda CR-V 2015 EU verze 02Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat - 3 - Honda CR-V 2015 EU verze 03Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat - 4 - Honda CR-V 2015 EU verze 04Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat - 5 - Honda CR-V 2015 EU verze 05Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat - 6 - Honda CR-V 2015 EU verze 06Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat - 7 - Honda CR-V 2015 EU verze 07
Faceliftovaná Honda CR-V dostala devítistupňový automat, který bude přenášet výkon 1,6litrového dieselu na všechna čtyři kola

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.