Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp”

(+ živé foto) CR-V po faceliftu dorazí do Evropy s novou dieselovou 1,6 o 160 koních. Motor musí sladit s devítistupňovým automatem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp”

1.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) CR-V po faceliftu dorazí do Evropy s novou dieselovou 1,6 o 160 koních. Motor musí sladit s devítistupňovým automatem.

Americká varianta Hondy CR-V dostala facelift a již dnes si ji mohou zájemci v Severní Americe objednat. V Evropě tak rychle tento vůz Honda nabízet nebude, ukáže ho ale na pařížském autosalonu. Podle automobilky uvidíme prototyp, když ale srovnáte jeho vzhled s americkou variantou, všimnete si pouze kosmetických úprav v osvětlení a předním nárazníku, který má o něco méně chromu v dolní části a standardně montovaný rámeček pro přední registrační značku. Takže to ve skutečnosti je auto připravené pro sériovou výrobu, jen to Honda zatím nechce otevřeně říci.

Také kola jsou odlišná, tato by se mohla objevit na nějaké vrcholné výbavové variantě. Jinak je všechno úplně stejné - „brýle” v přední masce, LEDková světla denního svícení, světlomety spojené chromovanou linkou či drobné úpravy zadní části. Lze dokonce říci, že pokud by se vám líbil „americký” formát českých registračních značek, na páté dveře by se bez problémů vešel.

Kde se však bude evropská verze od té americké výrazně lišit, je motorový prostor. Ve Spojených státech a Kanadě bude CR-V k mání jen s vylepšeným 2,4litrovým čtyřválcem, který spaluje benzín a nabídne 185 koní a 245 Nm. Ty pošle na přední nebo všechna kola přes převodovku CVT. Do evropské varianty si najde cestu nový diesel 1,6 i-DTEC s technologií Earth Dreams, který z objemu 1,6 litru pošle na kola 160 koní a 350 Nm.

Tento motor nahradí starší 2,2 i-DTEC, který nabízel 150 koní a 350 Nm. Kromě deseti koní navíc také nový motor bude mít papírově nižší spotřebu a emise, s manuálním šestikvaltem teoreticky vypustí „méně než 130 g CO2/km”, což znamená asi 4,8 litru nafty na 100 km. Automatický devítikvalt by měl vzduch „znečistit” nanejvýš 135 gramy CO2 na kilometr, což odpovídá 5,1 litrům nafty na 100 km. Nová šestnáctistovka bude moci pohánět přední nebo všechna kola.

Zbylé dva motory v evropské nabídce, tedy starší diesel 1,6 i-DTEC o 120 koních, 300 Nm a spotřebě 4,5 litru na 100 km a benzínový dvoulitr o 153 koních, 192 Nm a spotřebě 7,4 l/100 km, v nabídce zůstanou. Slabší diesel bude k mání jen s pohonem předních kol, benzínový motor bude možno si objednat i se čtyřkolkou. Jaké převodovky bude Honda nabízet mezi tyto dva prvky pohonného ústrojí, zatím není jasné, ale odhadovali bychom na manuál k dieselu a nový devítikvalt jako příplatek k benzínovému motoru.

Prototyp ve stavu takto blízkém americké produkční verzi znamená, že Honda vypustí novou CR-V do prodeje již brzy. Upravit zevnějšek ale je to nejmenší, dost možná ještě zbývá doladit nový motor a devítistupňovou převodovku. Odhadujeme ale, že tento stroj uvidíme na evropských silnicích nejpozději za rok s ceníkem někde v místech současné CR-V, tedy od 565 tisíc korun, možná o pár tisícovek výš.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 1 - Honda CR-V 2015 zive 01Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 2 - Honda CR-V 2015 zive 02Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 3 - Honda CR-V 2015 zive 03Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 4 - Honda CR-V 2015 zive 04Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 5 - Honda CR-V 2015 zive 05Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 6 - Honda CR-V 2015 zive 06
„Prototyp” CR-V naživo nedaleko Seiny

Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 7 - 2015 honda cr-v eu prototype 01Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 8 - 2015 honda cr-v eu prototype 02Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 9 - 2015 honda cr-v eu prototype 03Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 10 - 2015 honda cr-v eu prototype 04Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 11 - 2015 honda cr-v eu prototype 05Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 12 - 2015 honda cr-v eu prototype 06
Produkční evropské CR-V se od tohoto „prototypu” vizuálně lišit nebude

Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 13 - 2015 honda cr-v us ofic 018Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 14 - 2015 honda cr-v us ofic 019Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 15 - 2015 honda cr-v us ofic 020Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 16 - 2015 honda cr-v us ofic 021Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 17 - 2015 honda cr-v us ofic 022Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 18 - 2015 honda cr-v us ofic 023Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 19 - 2015 honda cr-v us ofic 023aHonda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 20 - 2015 honda cr-v us ofic 023bHonda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 21 - 2015 honda cr-v us ofic 024Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 22 - 2015 honda cr-v us ofic 025Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 23 - 2015 honda cr-v us ofic 025aHonda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 24 - 2015 honda cr-v us ofic 026Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 25 - 2015 honda cr-v us ofic 027Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 26 - 2015 honda cr-v us ofic 028Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 27 - 2015 honda cr-v us ofic 029Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 28 - 2015 honda cr-v us ofic 030Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 29 - 2015 honda cr-v us ofic 031Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 30 - 2015 honda cr-v us ofic 032Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 31 - 2015 honda cr-v us ofic 033Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 32 - 2015 honda cr-v us ofic 034Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 33 - 2015 honda cr-v us ofic 035Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 34 - 2015 honda cr-v us ofic 036Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 35 - 2015 honda cr-v us ofic 037Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 36 - 2015 honda cr-v us ofic 038Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 37 - 2015 honda cr-v us ofic 039Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 38 - 2015 honda cr-v us ofic 040Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 39 - 2015 honda cr-v us ofic 041Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 40 - 2015 honda cr-v us ofic 042Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 41 - 2015 honda cr-v us ofic 043Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 42 - 2015 honda cr-v us ofic 044Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 43 - 2015 honda cr-v us ofic 045Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 44 - 2015 honda cr-v us ofic 046Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 45 - 2015 honda cr-v us ofic 047Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 46 - 2015 honda cr-v us ofic 048Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 47 - 2015 honda cr-v us ofic 049Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 48 - 2015 honda cr-v us ofic 050Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 49 - 2015 honda cr-v us ofic 051Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 50 - 2015 honda cr-v us ofic 052Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 51 - 2015 honda cr-v us ofic 053Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 52 - 2015 honda cr-v us ofic 054Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 53 - 2015 honda cr-v us ofic 054aHonda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 54 - 2015 honda cr-v us ofic 055Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 55 - 2015 honda cr-v us ofic 056Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 56 - 2015 honda cr-v us ofic 057Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 57 - 2015 honda cr-v us ofic 058Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 58 - 2015 honda cr-v us ofic 059Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 59 - 2015 honda cr-v us ofic 060Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 60 - 2015 honda cr-v us ofic 061Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 61 - 2015 honda cr-v us ofic 062Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 62 - 2015 honda cr-v us ofic 063Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 63 - 2015 honda cr-v us ofic 064Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 64 - 2015 honda cr-v us ofic 065Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 65 - 2015 honda cr-v us ofic 066Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 66 - 2015 honda cr-v us ofic 067Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 67 - 2015 honda cr-v us ofic 068Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 68 - 2015 honda cr-v us ofic 069Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 69 - 2015 honda cr-v us ofic 070Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 70 - 2015 honda cr-v us ofic 071Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 71 - 2015 honda cr-v us ofic 072Honda CR-V 2015: facelift evropské verze je též venku, jako „prototyp” - 72 - 2015 honda cr-v us ofic 073
Americká varianta se zvenčí liší jen drobnostmi, pod kapotou ale má větší a silnější benzínový motor, na který můžeme na starém kontinentu bohužel zapomenout

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.