Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena
18.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Skoro rok po odhalení prvních fotek nového CR-V se Honda vytasila i s jeho sériovým provedením pro Evropu. Je překvapivé jak letní vedra.
Ano, za týden uběhne přesně rok od chvíle, kdy Honda ukázala první fotky nové generace modelu CR-V. Šlo tehdy o „koncept”, ale jen amerického provedení, které se později představilo i v sérii. Následovala premiéra japonské verze a letos na jaře Honda přišla znovu s konceptu evropského modelu. Koncept-nekoncept-koncept-nekoncept, to zní trochu divně, když se ale na všechny zmíněné vozy podíváte, zjistíte, že jde až na drobné detaily o stále to samé auto. A tím je nakonec i dnes odhalená produkční verze pro Evropu.
Nevíme, proč Honda zvolila zrovna tuto strategii, snad to byla snaha o získání maxima mediální pozornosti napříč celým světem. Minimálně v Evropě to ale znamená, že vůz se stihl trochu okoukat ještě dříve, než byl vůbec představen a předchozí kroky patrně i omezí zájem obecenstva o jeho dnešní „premiéru”. Ať už to ale vnímáte jakkoli, můžete si na níže přiložených fotkách prohlédnout i definitivní podobu vozu pro Starý kontinent - znovu ji dlouze rozebírat nebudeme, oproti ženevské „studii” se liší jen nicotnými detaily jako jsou odlišná litá kola nebo trochu jinak zbavené plasty na spodní části karoserie. Jinak je to zkrátka ten samý vůz.
Na rozdíl od březnového předobrazu vozu nás Honda v tomto případě nechala nahlédnout i do interiéru, který se ale pro změnu na pohled vůbec neliší od loni odhalené americké verze. Pár drobností by se tedy našlo, ty ale budou zřejmě vycházet jen z jiné výbavy prezentačního vozu. Přesto Honda na jeden rozdíl upozorňuje - protože CR-V je v Americe nejlevnější a v Evropě naopak nejdražší SUV své značky, dostanou Evropané uvnitř vozu kvalitnější materiály a dočkají se i širší nabídky komfortních a bezpečnostních prvků výbavy. Co všechno to konkrétně znamená ale zatím nevíme.
Po technické stránce si zaslouží zmínku finální rozměry evropského provedení - měří na délku 4,57 metru, což je o 5 milimetrů méně než dosud, zmenšila se i výška vozu (o 30 mm) na 1,65 metru. Rozvor náprav 2,62 metru zůstal zachován a zavazadlový prostor nabízí o nějakých 70 litrů více než jinde ve světě - od 589 až do 1 669 litrů.
Motory budou zprvu na výběr jen dva. Jednak půjde o čtyřválcový dvoulitrový benzin o výkonu až 155 koní a točivém momentu až 192 Nm. Jde o přepracovanou jednotku z předchozí generace nabízející 5 koní a 2 Nm k dobru. Dále známe jen kombinovanou spotřebu paliva pro verzi 4x4 s manuální převodovkou ve výši 7,2 litru benzinu na 100 km, což představuje o 0,8 litru lepší hodnotu než dosud. Vůz za to ale více než samotnému motoru vděčí spíše pozměněné aerodynamice a standardně dodávanému systému start and stop.
Pokud jste si všimli zmínky o pohonu 4x4, pak je třeba dodat, že to nebylo jen pro úplnost. Nové CR-V totiž bude dodáváno i jako čistá předokolka, a to znovu s motorem 2,0i. Spotřeba paliva díky tomu klesne na rovných 7 litrů benzinu na 100 km, asi zajímavější ale bude pokles pořizovací ceny. Jak velký bude, to se teprve uvidí.
Druhým motorem je, jistě k vašemu velkému překvapení, jednotka 2,2 i-DTEC, která se nedávno objevila v testovaném Civicu 2012. Nabízí stejných 150 koní a 350 Nm, chlubit se ale bude také spotřebou nafty ve výši 5,6 litru na 100 km. To platí pro manuál a pohon 4x4, verze s automatickou převodovkou má normovaný apetit stanovený na 6,5 litru nafty. I to jsou hodnoty přibližně o 0,8 litru nižší než u předchozí generace.
Nabídku později doplní i třetí jednotky, nový naftový čtyřválec 1,6 i-DTEC s výkonem až 120 koní při 4 000 ot./min a točivým momentem nejvýše 300 Nm při 2 000 ot./min. Dostupný bude pouze s pohonem předních kol a nejyšším trumfem této verze bude dozajista spotřeba paliva - údajně 3,7 litru nafty na 100 km jízdy.
Podrobnější data k novému „céervéčku” zatím nemáme, určitě je ale doplníme, jakmile budou k dispozici. Vůz se celkem pochopitelně poprvé veřejně představí na zářijovém autosalonu v Paříži, do prodejů se pak dostane ještě před koncem roku. Ceny Honda zatím ani nenaznačila.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Nové CR-V vzhledem opravdu nepřekvapilo, snad ani nemělo jak...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva