Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2012 plně odhalena: nový styl, stará technika
17.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Není pochyb o tom, že design karoserie i interiéru jsou nové. Pod tímto kabátem se ale ukrývá technika výběhového modelu.
Světovou premiéru čtvrté generace Hondy CR-V na autosalonu v Los Angeles doprovází spíše zájem o techniku pod kapotou, než jak tato novinka vypadá. Její design není tajemstvím od doby, co se na internet dostaly obrázky finální podoby sériového vozu a proběhlo oficiální odhalení téměř stejně vypadající koncepční studie na výstavě Orange County Auto Show v Kalifornii.
Protože jde o americkou specifikaci, asi nepřekvapí, že vůz dostal zážehový čtyřválec i-VTEC o objemu 2,4 litru, který měla již předchozí generace. Honda se ve zprávě nezmiňuje, co u tohoto motoru konstruktéři změnili, ale výkon mírně posílil o 5 koní na celkových 188 hřebců. Točivý moment byl rovněž zvýšen, ale nijak významně - z 218 na 220 newtonmetrů. Také jen pětistupňová automatická převodovka přenášející výkon na přední nebo všechna čtyři kola zůstala stejná, takže to spíše vypadá na technický facelift než zcela nové auto. Tomu by odpovídal identický rozvor odcházející a nové generace CR-V 2 630 mm.
Kromě vnějšího designu vypadá jinak i pětimístná kabina, ale stylistická revoluce se nekoná. Srovnání interiérů dokládá pouze to, že palubní deska byla zjednodušena a obsahuje výrazně méně tlačítek. K novým technologiím patří například multimediální rozhraní i-MID, které je schopné číst textové zprávy z mobilu, pokud je vůz zároveň vybaven navigačním systémem. Ve standardu je zase zjednodušené sklápění druhé řady sedadel dělených v poměru 60:40 s názvem „Easy Fold-Down“.
Spotřeba evropské verze se bude od té americké lišit nejen z důvodu jiné metodiky, ale hlavně proto, že dosud tady byla možnost pořídit si Hondu CR-V pouze s dieselem a zážehovým dvoulitrem. Ale pokud vás to zajímá, s motorem 2,4 l a pohonem předních kol by mělo toto SUV (nebo spíše asi crossover) jezdit za rovných devět litrů, pro čtyřkolku pak automobilka udává hodnotu 9,4 l/100 km.
Je zatím samozřejmě otázkou, jak budou vypadat specifikace evropské verze, ale vypadá to, že CR-V bude následovat osud nového Civicu. Automobilka o něm sice říká, že je o dvě generace napřed, faktem ale je, že realisticky smýšlející příznivci značky se přou spíše o to, zda provedené změny nazývat ztělesněním nové generace, nebo se jedná jen o velký facelift. Také CR-V se alespoň v americkém provedení liší hlavně vizuálně, jestli je to dobře, nebo špatně ale necháváme na vašem zvážení.
Ceny novinky Honda nezveřejnila, ale očekává se, že tak učiní v nejbližších týdnech, prodej by pak měl být zahájen po novém roce. V Evropě to potrvá poněkud déle, tady by se nová CR-V měla objevit až na podzim 2012.
Nová, čtvrtá generace Hondy CR-V spoléhá na původní techniku. Prozatím to ale můžeme tvrdit pouze o americké specifikaci.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva