Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc

(+ videa) Díváme se zatím na prototyp, ale sériový vůz bude mít stejných 13 cm délky navíc oproti „devítce”. I trio turbomotorů je potvrzeno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc

1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Díváme se zatím na prototyp, ale sériový vůz bude mít stejných 13 cm délky navíc oproti „devítce”. I trio turbomotorů je potvrzeno.

Po nedávném úniku, který odhalil z vnějšího designu nového Civicu prakticky vše, se díky oficiálnímu představení desáté Hondy Civic pro evropský trh můžeme podívat na pořádné fotografie. Moc velké překvapení to není, ale máme tu také pár informací, které někoho můžou... přimět vyrazit k Hondě pro současný Civic.

Uniklé fotografie byly pravé, nyní tu máme jejich lepší verze a pár nových pohledů. Podruhé tedy vidíme kombinaci designu amerického Civicu sedan a současné evropské verze; designová kontinuita je tu jednoznačná. Přesto ale vidíme i rozdíly, a to zejména vzadu, kde už není dělené zadní sklo - to pro zlepšení výhledu.

Díváme se na prototyp, který se v aktuální formě, kdy vzhledem připomíná běžeckou botu, do prodeje určitě nedostane, nebo alespoň ne jako základní model. Ten bude mít jistě mnohem méně agresivní nárazníky, halogenové světlomety a menší kola. Také nedostane centrální výfuk, ten se možná objeví na nějaké ostřejší verzi. Co by mělo zůstat, jsou dva spoilery na zádi, jeden na konci střechy a druhý u dolní hrany zadního okna.

Také zůstanou proporce vozu včetně dlouhého rozvoru a hodně skloněného zadního skla. Civic výrazně narostl na délku, je o 13 cm delší než současná generace, což jej staví mezi největší hatchbacky segmentu C; Volkswagen Golf je o 245 mm kratší. To bude znamenat nejspíš vyšší váhu, ale také mnohem víc prostoru v kabině, nejen pro posádku, ale i pro zavazadla.

Co zatím nevíme, je, jak bude vypadat interiér. Fotek zevnějšku je dost, ale tenhle prototyp, který se ukáže v Ženevě, prý nemá sedadla, palubní desku a ani motor. Na vývoji interiéru se tedy nejspíš ještě pracuje, ale nějaký koncept už na stole být musí. Dost možná ho ale neuvidíme dřív než v Paříži v září. Také se tam ale může ukázat už produkční auto.

Po stránce motorů se plní naše obavy, Civic stíhá downsizing. Honda potvrdila, že pod kapotou budou dvě benzínová turba, 1,0l tříválec a 1,5l čtyřválec, oba s technologií i-VTEC. Už tříválec by ale měl mít okolo stovky koní a čtyřválec by se mohl dostat někam ke 150 - 160 koním, tedy o něco víc než aktuální atmosférická osmnáctistovka, která nabídne nějakých 142 koní. Dieselová 1,6 zůstává, jen bude upravena pro vyšší výkon a nižší emise.

Na výběr bude šestistupňový manuál nebo CVT. Po stránce podvozku zatím nevíme nic moc, ale Hondě by stačilo zkopírovat jízdní vlastnosti deváté generace po faceliftu a měla by vystaráno. To ale nebude tak snadné, protože už delší rozvor bude při jízdě nutně znát. Jak se s tím Honda popere, si ale zatím počkejme.

Jak stojí i výše, možná se dočkáme odhalení produkčního auta v září na pařížském autosalonu, ale to berte spíš jako spekulaci. Produkce nového Civicu má začít ještě letos v britském Swindonu, kam míří investice do nových technologií ve výši 215 milionů liber (7,4 miliardy korun). Prodeje by se ale podle aktuálních informací měly rozběhnout až začátkem roku 2017. Do té doby jistě budeme znát všechny detaily i ceny.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 1 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 01Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 2 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 02Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 3 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 03Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 4 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 04Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 5 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 05Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 6 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 06Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 7 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 07Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 8 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 08Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 9 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 09
Uniklé fotky byly pravé

Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 10 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 10Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 11 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 11Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 12 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 12Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 13 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 12aHonda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 14 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 14Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 15 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 15Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 16 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 16Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 17 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 17Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 18 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 18Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc - 19 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 19
Sériový Civic určitě nebude zelenými linkami a tvarem nárazníků připomínat běžeckou botu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.