Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Díváme se zatím na prototyp, ale sériový vůz bude mít stejných 13 cm délky navíc oproti „devítce”. I trio turbomotorů je potvrzeno.
Po nedávném úniku, který odhalil z vnějšího designu nového Civicu prakticky vše, se díky oficiálnímu představení desáté Hondy Civic pro evropský trh můžeme podívat na pořádné fotografie. Moc velké překvapení to není, ale máme tu také pár informací, které někoho můžou... přimět vyrazit k Hondě pro současný Civic.
Uniklé fotografie byly pravé, nyní tu máme jejich lepší verze a pár nových pohledů. Podruhé tedy vidíme kombinaci designu amerického Civicu sedan a současné evropské verze; designová kontinuita je tu jednoznačná. Přesto ale vidíme i rozdíly, a to zejména vzadu, kde už není dělené zadní sklo - to pro zlepšení výhledu.
Díváme se na prototyp, který se v aktuální formě, kdy vzhledem připomíná běžeckou botu, do prodeje určitě nedostane, nebo alespoň ne jako základní model. Ten bude mít jistě mnohem méně agresivní nárazníky, halogenové světlomety a menší kola. Také nedostane centrální výfuk, ten se možná objeví na nějaké ostřejší verzi. Co by mělo zůstat, jsou dva spoilery na zádi, jeden na konci střechy a druhý u dolní hrany zadního okna.
Také zůstanou proporce vozu včetně dlouhého rozvoru a hodně skloněného zadního skla. Civic výrazně narostl na délku, je o 13 cm delší než současná generace, což jej staví mezi největší hatchbacky segmentu C; Volkswagen Golf je o 245 mm kratší. To bude znamenat nejspíš vyšší váhu, ale také mnohem víc prostoru v kabině, nejen pro posádku, ale i pro zavazadla.
Co zatím nevíme, je, jak bude vypadat interiér. Fotek zevnějšku je dost, ale tenhle prototyp, který se ukáže v Ženevě, prý nemá sedadla, palubní desku a ani motor. Na vývoji interiéru se tedy nejspíš ještě pracuje, ale nějaký koncept už na stole být musí. Dost možná ho ale neuvidíme dřív než v Paříži v září. Také se tam ale může ukázat už produkční auto.
Po stránce motorů se plní naše obavy, Civic stíhá downsizing. Honda potvrdila, že pod kapotou budou dvě benzínová turba, 1,0l tříválec a 1,5l čtyřválec, oba s technologií i-VTEC. Už tříválec by ale měl mít okolo stovky koní a čtyřválec by se mohl dostat někam ke 150 - 160 koním, tedy o něco víc než aktuální atmosférická osmnáctistovka, která nabídne nějakých 142 koní. Dieselová 1,6 zůstává, jen bude upravena pro vyšší výkon a nižší emise.
Na výběr bude šestistupňový manuál nebo CVT. Po stránce podvozku zatím nevíme nic moc, ale Hondě by stačilo zkopírovat jízdní vlastnosti deváté generace po faceliftu a měla by vystaráno. To ale nebude tak snadné, protože už delší rozvor bude při jízdě nutně znát. Jak se s tím Honda popere, si ale zatím počkejme.
Jak stojí i výše, možná se dočkáme odhalení produkčního auta v září na pařížském autosalonu, ale to berte spíš jako spekulaci. Produkce nového Civicu má začít ještě letos v britském Swindonu, kam míří investice do nových technologií ve výši 215 milionů liber (7,4 miliardy korun). Prodeje by se ale podle aktuálních informací měly rozběhnout až začátkem roku 2017. Do té doby jistě budeme znát všechny detaily i ceny.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Uniklé fotky byly pravé
Sériový Civic určitě nebude zelenými linkami a tvarem nárazníků připomínat běžeckou botu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie