Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2015: sériová verze oficiálně poodhalena, pojede až 270 km/h
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový CTR touží po rekordu Riingu. I proto dostane přes 280 k, adaptivní tlumiče, Bremba a agresivní bodykit.
Japonská automobilka v poslední době na Starém kontinentu strádala, za což mohla především její okleštěná a někdy i zastarávající nabídka. Nyní zde ovšem máme nová resp. inovovaná SUV HR-V a CR-V, kterým bude krýt záda také faceliftovaný Civic. A aby toho nebylo málo, pak v Ženevě budeme moci na vlastní oči spatřit hned dvě třešničky na dortu. Druhou generaci Hondy NSX sice již známe z Detroitu, na výstavišti Palexpo by ale značka mohla upřesnit kupříkladu výkon či jízdní dynamiku.
Kromě hybridního supersportu se na ženevském autosalonu ale očekává také premiéra Hondy Civic Type-R. Ta rovněž není až takovou neznámou, i v jejím případě jsme ale vždy mohli zmínit jen útržky informací. Nyní zde ovšem máme oficiální avízo věcí budoucích, a to nejen obrazové, které můžete spatřit v přiložené galerii. Velmi zajímavé jsou i útržky specifikací, zejména pak nejvyšší rychlost. Ta by měla vrcholit hodnotou 270 km/h, tedy daleko za limity dosavadních špičkových mainstreamových hot hatchů. A vlastně i mnoha prémiových výkonných sedanů, kupé, kombíků i sporťáků, pokud nebudeme počítat možné posunutí omezovače.
Navzdory tomuto faktu však stále není jasné, jaký výkon bude produkovat nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, neboť v dané kolonce nadále svítí nápis „přes 280 koní“. Pohled na otáčkoměr pak naznačuje, že červené pole začíná v sedmi tisících a končí v osmi, což rozhodně není nezajímavé. Na druhou stranu, pokud by šlo o atmosférický motor, pak by Type-R zcela určitě nabídl v tomto směru ještě lepší hodnoty.
Dá se ale předpokládat, že bez turbodmychadla by Honda nedosáhla nejen tak vysokého výkonu, ale zároveň by rovněž „přešvihla“ limity spotřeby resp. emisí CO2 vyžadované Evropskou unií. Tento stav věcí však již nezměníme, pročež se můžeme přesunout kupříkladu k tlačítku +R, po jehož stisknutí se má zlepšit odezva plynového pedálu, zvýšit hlasitost výfuku a ztěžknout by mělo také řízení. Právě v tomto nastavení byste přitom měli zvládnout stovku za nějakých šest sekund.
Další informace hovoří o standardním šestistupňovém manuálu, který zřejmě bude jedinou volbou mezi převodovkami. Počítat můžeme rovněž s adaptivními tlumiči či předními čtyřpístkovými brzdami Brembo s 350milimetrovými kotouči. Ty se skrývají za 19palcovými litými koly, která jsou určena pouze tomuto modelu. Za příplatek by ovšem Honda mohla nabídnout kované kousky a semi-slicky.
S touto konfigurací by se pro změnu Civic Type-R mohl vydat na Severní smyčku Nürburgringu, odkud si značka chce odvézt rekord, který momentálně patří Renaultu Mégane Trophy-R. Mechanice přitom má v daném úkolu napomoci také agresivní bodykit, který spoléhá na nízko položený čelní nárazník, mohutné zadní křídlo a difuzor. Tím příval dnešních informací končí, více bychom se ale mohli dozvědět ještě před zahájením autosalonu.
´Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Honda pustila do světa nové snímky ostrého hatchbacku Civic Type-R...
...na jejichž základě vznikla velmi realistická, i když stále neoficiální ilustrace
Zdroje: Honda, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva