Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2015 odhalena, ale jen jako nový koncept
29.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonci si z nás dělají srandu. Místo představení produkční verze ostrého Civicu v Paříží ukážou další koncept. Dynamikou prý předčí slavné NSX.
Japonci se veřejnosti pochlubili novým Civicem Type-R oficiálně již na ženevském autosalonu v podobě konceptu, přičemž se to neobešlo bez slov o králi své kategorie. Od té doby v nás s každou další zprávou roste napětí, kdy už nám konečně představí finální kus. Tomu ostatně nasvědčoval už téměř nemaskovaný prototyp, první oficiální video a nakonec i únik odhaleného vozu při natáčení dalšího snímku. Bohužel, o produkční verzi ani tentokrát nešlo, jedná se totiž o předprodukční podobu číslo dvě.
V Paříži zkrátka jen pokračuje cesta k sériové výrobě, ke kusu, jenž se má stát podle lidí z vývoje tou nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu, která položí na lopatky i Mégane RS 275 Trophy-R. Prvním překvapením je modrá barva s červenými a černými akcenty, jimž dosud předcházely verze oděné jen do červené karoserie. Po stránce vzhledu však už ničím v zásadě nepřekvapuje, a tak na svém místě zůstal i komplikovanější zadní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku, dvacetipalcová kola, přes která prosvítá brzdová soustava Brembo, i čtveřice výfuků s difuzorem.
Pod kapotou se nachází zcela nový dvoulitr i-VTEC s turbodmychadlem z nové řady motorů Earth Dreams Technology a výkonem „přes 280 koní“. Novinkou je však prohlášení, že ve finále vůz dostane minimálně 304 koní a 407 Nm točivého momentu, jenž má být řidiči k dispozici od dvou tisíc otáček, přičemž se dokáže vytočit až k sedmi tisícovkám. Nebude přitom mít žádné problémy s vyhověním emisní normě Euro 6.
Honda nám slibuje senzační jízdní zážitky, kterým se údajně nevyrovná ani žádný z jeho předchůdců a z hlediska dynamiky, výkonu, odezvy na plyn má předčít navzdory přeplňování dokonce i legendární NSX. Type-R tak zahájí novou éru výkonných modelů značky, později ho doplní právě hybridní nástupce posledního zmiňovaného modelu. Velmi pozitivní zprávou je použití šestistupňové manuální převodovky v základní výbavě, čímž chtěli konstruktéři zajistit maximální spojení vozu s řidičem. To prý aby mohl při nájezdu do zatáčky přesně podle gusta jít například z pětky na trojku. I s touto volbou bude vůz schopný zrychlit na stokilometrovou rychlost do šesti sekund.
Kromě toho se bude na volantu nacházet magické tlačítko +R, jehož aktivací vůz citelně ztuhne a bude mnohem agilnější než v základním nastavení. Stane se tak prostřednictvím adaptivních tlumičů a jejich čtyřstupňového systému Adaptive Damper, posilovače řízení a sportovnější mapy řídicí jednotky. Už v základním nastavení však nebude nouze o rychlé změny směru z teritoria sportovních vozů, avšak po stisknutí +R se prý změní v doslova extrémní nástroj pro všechny nadšence a milovníky závodních tratí.
Novinkou se stane i systém zamezující jevu zvanému torque steer, který se projevuje taháním za volant při akceleraci. Na starost ho bude mít speciální osa řízení s dvojicí dodatečných čepů, což znamená mechanické řešení podobné tomu ve Focusu RS. Ještě dodejme, že novinka chystaná pro Paříž bude o tři centimetry snížená oproti všem běžným Civicům a vyniká také jednoznačně zdařilejší aerodynamikou i lepším přítlakem. Teď už jen doufejme, že produkční vůz bude vznikat v britském Swindonu opravdu už od příštího roku.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Honda Civic Type-R v modré je dalším předprodukčním kusem pro výstavu, Honda si prý dává záležet, aby s ní byla na Nordschleife nejrychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva