Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2,0 Turbo: hon na Mégane RS začal, CTR chce být rychlejší
13.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zapomeňte na 1,6 turbo, šéf vývoje Hondy potvrdil pro nový CTR dvoulitrové turbo, samosvorný diferenciál a možná i systém natáčení zadních kol.
„Věrohodné“ zdroje blízké značce Honda střídají motor pod přední kapotou budoucího modelu Civic Type-R jako na houpačce. Už několikrát byla připuštěna možnost, že ostrý japonský hatchback zůstane věrný tradici vysokootáčkových motorů VTEC a nakonec dostane atmosféricky plněnou jednotku, pak ale začal převládat názor, že Honda pracuje na civilní verzi přeplňované šestnáctistovky, která se již objevila nad přední nápravou závodního varianty pro šampionát WTCC. Teď je zase v kurzu jiná, přímo člověkem z Hondy deklarovaná verze.
Podle internetových stránek britského týdeníku Auto Express bude příští Honda Civic Type-R poháněná přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru, produkujícím až 300 koní. Kolegové dokonce uvádějí i jméno člověka, který jim to prozradil - jde o Yasuhisa Araia, šéfa výzkumného a vývojového oddělení automobilky.
Arai Auto Expressu potvrdil, že dvoulitr byl pro Hondu nutností, aby mohl nový Type-R nabídnout vyšší výkon, než Mégane RS s 265 koňmi. Jméno francouzského stroje sportovního oddělení z Dieppe přitom nezmínil jen náhodou. Pro Japonce se stal měřítkem, které hodlají v roce 2015 překonat na místě, kterému Renault momentálně dominuje: „Máme jistou představu o produktech vyvíjených naší konkurencí, ale bez ohledu na to, co vyrábí, se náš vůz stane na Nürburgringu nejrychlejším automobilem s pohonem předních kol. A uděláme cokoli, co bude zapotřebí, abychom to dokázali,“ řekl sebevědomě Yasuhisa Arai.
Sdílnost ředitele výzkumu Hondy tím ale nepolevila. Kromě jiného také naznačil, že nový motor bez ohledu na přeplňování nadále nabídne charakter a špičku vysokootáčkových agregátů VTEC a inženýři navíc pracují na zavěšení, které pomůže eliminovat přenos změny výkonového zatížení do řízení. A to není všechno. Ve hře je mechanický samosvorný diferenciál a systém řízení kol zadní nápravy, ačkoli by to znamenalo kompletní přepracování zavěšení s torzní příčkou. Tato technika přitom nemá být jen pasivním prvkem využívajícím změny geometrie v závislosti na poloze kola vůči karoserii. Honda právě tento týden představila v americké verzi nového Accordu technologii nazvanou Precision All Wheel Steer s elektronicky řízenými a vzájemně nezávislými aktuátory. Kromě pomoci se zatáčení umí tato technika třeba natočit obě kola mírně dovnitř při intenzivním zpomalení, aby eliminovala vlnění zádě.
Problematická má být údajně jen cena. Honda chce konkurenceschopný produkt s cenovkou kolem 800 tisíc, což by ale mohl být vzhledem k ambicím na Nordschleife docela problém.
Původně se mluvilo o tom, že nový CTR technicky vzejde ze závodního provedení Civic WTCC. Nakonec tomu bude jinak, dvoulitrové turbo míří výš
Zdroj: Auto Express, Poblete
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis