Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi

Někteří soupeří o co nejvyšší výkon v koních, jiní o co nejprostornější zavazadelník v litrech. Nový Civic kombi chce stanout v čele pelotonu těch druhých.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi

18.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Někteří soupeří o co nejvyšší výkon v koních, jiní o co nejprostornější zavazadelník v litrech. Nový Civic kombi chce stanout v čele pelotonu těch druhých.

Nejde o žádnou zákulisní informaci, tohle je cíl samotné automobilky, o němž otevřeně zpravil kolegy z Auto Expressu šéf výzkumu a vývoje filiálky Hondy v britském Swindonu, Adrian Killham. Doslova řekl: „Když se v březnu v Ženevě objevil Golf VII Variant, nabídl 605 litrů, poté šla Škoda ještě dál s 610 litry v nové Octavii Combi. Ale Civic nabídne ještě podstatně více.”

Těžko říci, k čemu bude ještě větší zavazadelník dobrý, Killham každopádně trvdí, že velký „kufr” nebude tím jediným, čim bude nový Civic Tourer s to zaujmout. Auto si má, navzdory tomu, že hatchback nebyl vyvinut s úmyslem stavět na jeho základech kombík, udržet nízkou hmotnost a přibrat navíc snesitelných 40 kg hmotnosti. I díky tomu si má vůz zachovat vysokou provozní efektivitu - konkrétně padlo, že se superúsporným 1,6 i-DTEC má žádat v kombinaci méně než 3,7 litru nafty na 100 km.

Motory zůstanou v nabídce totožné jako u výchozího provedení (tedy krom naftové 1,6 je to i 2,2 diesel a 1,4 a 1,8 benzin), šéf výzkumu swindonské Hondy ale říká, že spotřebové cíle se stále posouvají a že automobilka může použít nové technologie, jakmile budou k dispozici. Civic Tourer nicméně začne s tím, co má „hatch” a změna připadá v úvahu pouze v blíže neupřesněné budoucnosti.

Oproti ženevskému konceptu má sériová verze nahodit méně dramatičtější tvář, i když tvary koncových světel i jejich propojení rudým pásem má zůstat aktuální i v sérii. Do ní se má vůz dostat s nižší nakládací hranou a Killham jej předem označuje za „dokonalý pro majitele psů a 'tahače' přívěsů”. Prvnímu zmíněnému má pomoci i zachování tzv. Magic Seats, ale to se zrovna u kombíku dalo očekávat.

Do prodeje se má auto dostat na přelomu letošního a příštího roku (premiéru si produkční odbude v září ve Frankfurtu) a příplatek za kombík se má podle Adriana K. pohybovat mezi 15 a 36 tisíci Kč v přepočtu. Docela velký rozptyl, ale když se za Golf Variant připlácí 26, Civic asi zásadně jinou cestou nepůjde...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 1 - Honda Civic Tourer Concept zive 01Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 2 - Honda Civic Tourer Concept zive 02Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 3 - Honda Civic Tourer Concept zive 03Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 4 - Honda Civic Tourer Concept zive 04Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 5 - Honda Civic Tourer Concept zive 05Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 6 - Honda Civic Tourer Concept zive 06Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 7 - Honda Civic Tourer Concept zive 07Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 8 - Honda Civic Tourer Concept zive 08
Koncept Civicu Tourer alias kombi letos v Ženevě. Jeho poznávacím znamením se zdál být design, ale prý to bude zavazadelník...

Zdroj: Auto Express

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.