Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2017: nový hatchback pro Evropu se rýsuje, dorazí ještě letos
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského pětidvířka bude globálním modelem. Počítá s novou platformou, nezávislou zadní nápravou a přeplňovanými tříválci či čtyřválci.
Již mnohokrát jsme na stránkách Autoforum.cz zmínili - a dnes tato smutná pravda zazní rovněž - že Honda aktuálně nemá na Starém kontinentu na růžích ustláno. Její tržní podíl poklesl na pouhé jedno procento, což má značnou spojitost hlavně s omezenou nabídkou. Nejspíše i z toho důvodu Japonci přidali na tempu v rámci vývoje nové generace modelu Civic, který se na evropských trzích má objevit ještě letos, nikoliv až příští rok, jak naznačovaly původní informace.
Výrobu hatchbacku dostane na starosti továrnu v britském Swindonu, jejíž roční kapacita dosahuje 250 tisíc exemplářů. Od roku 2009 je však značně předimenzovaná, neboť kupříkladu loni zde bylo vyrobeno pouze 119 tisíc kusů Civic a Hondy CR-V. Japonská automobilka však i přesto tento handicap do zařízení investovala 200 milionů liber (cca 7,2 mld. Kč), aby montážní linky byly na příchod nové generace plně připraveny.
Jelikož Honda aktuálně najela na strategii globálních modelů, bude se ve Swindonu montovat hatchback pro celý svět. CR-V se pro změnu přesunulo do Kanady, jeho osud však aktuálně necháme stranou. Místo toho se budeme soustředit jen na Civic, který kvůli oné strategii opustí aktuální koncepci palivové nádrže namontované pod předními sedadly, díky níž se stávající generace mohla pochlubit hlubokým zavazadelníkem.
Očekávat místo toho máme novou platformu, která navýší tuhost o 25 procent. Zároveň je s ní spojena nezávislá zadní náprava usazená na separátním pomocném rámu, jenž nahradí dosavadní torzní příčku. Pod kapotou se pak objeví pouze maloobjemové a přeplňované motory, přičemž turbodiesely bude zastupovat pouze 1,6litrový čtyřválec. Širší nabídka se ovšem čeká u „vonnějších výparů“.
Aktuálně je již jisté, že základ nabídky bude zformován litrovým tříválcem, který by měl produkovat okolo 130 koní a méně než 99 gramů CO2 na kilometr. Tato přeplňovaná pohonná jednotka přitom nahradí atmosférickou jedna-osmu. Doplněna pak bude 1,5litrovým čtyřválcem, jemuž turbo v zámoří dopomáhá k 175 koním. Na Starý kontinent by ovšem měla dorazit i varianta s nižším výkonem.
Po stránce designové se pak Honda chce držet více při zemi než u stávajícího provedení, a to jak po stránce exteriérové, tak interiérové. Uvnitř se ovšem uvažuje u usazení cestujících blíže k podlaze, čímž by byl navýšen prostor pro hlavu. Mimo to máme očekávat také pozitivní posun stran kvality materiálů, odhlučnění a vibrací.
Nic bližšího prozatím není známo, poslední zmínku tak věnujeme kombíku. Ten by s ohledem na onu globální strategii nejspíše již neměl být součástí nabídky, nicméně poslední slovo nejspíše bude mít prodejní oddělení. To ale zatím stále ještě sčítá výsledky za loňský rok, pročež na tiskovou zprávu budeme muset ještě chvíli čekat.

Nová generace evropské Hondy Civic se již ukázala na neoficiální ilustraci
Po technické stránce bude vůz do značné míry vycházet z americké varianty
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnesKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 7 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 8 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 10 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva