Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2016: desátá generace je tu a je opravdu úplně nová
17.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Civic je větší a prostornější, ale lehčí díky vysokopevnostní oceli. Je také tužší a má být zábavné ho řídit. V Evropě čekejme 1,5l turbomotor.
Co slibovala studie Civic Concept, je realitou - na světě je desátá generace Hondy Civic. Odhalila se v Los Angeles zatím ve verzi pro USA a sedan, který si můžeme prohlédnout na snímcích, trochu připomíná „čtyřdveřová kupé” jiných značek. Ovšem, vzhled nového Civicu není zas takovým překvapením, mohli jsme si ho prohlédnout už na uniklých snímcích.
S představením máme však také víc fotek včetně kabiny a zejména detailnější údaje. Desátý Civic je skutečně úplně nový. Po stránce designu interiéru si všimněme jedné velmi zásadní věci - přístrojová deska už nepůsobí jako pracoviště pilota vesmírné lodi. Příjemný bude velký otáčkoměr a očividně zůstává teploměr chladicí kapaliny. Vidíme také elektronickou ruční brzdu nebo otočné ovladače teploty pro klimatizaci.
Mezi motory, alespoň pro Ameriku, bude základem atmosférický dvoulitr o 160 koních. V nabídce bude také 1,5litrový turbomotor, který by měl nabídnout okolo dvou stovek koní; přesná hodnota zatím není známa. Převodovka CVT bude k mání u obou motorů, dvoulitr by měl dostat i šestistupňový manuál. U obou motorů by také katalogová spotřeba dle amerických norem měla být nižší než 5,9 l/100 km.
Nový Civic sedan je asi o 5 cm širší a 2,5 cm nižší než dosavadní model a také má o 3 cm delší rozvor. Vevnitř je tedy větší, na zadních sedadlech je prý o 5 cm víc místa na kolena a zvětšil se i zavazadelník. Přesto je o 31 kilogramů lehčí než devátá generace. V kabině najdeme také novou verzi infotainmentu Hondy založeného na Androidu, který by měl podporovat nejen Android Auto, ale také Apple CarPlay. Standardní výbava se prý zlepší napříč celou nabídkou, jak přesně, zatím není známo. K mání ale budou kompletně LEDkové přední světlomety a počítejte i s dnes již běžnou armádou elektronických pomocníků.
Desátý Civic má nové šasi a přepracované odpružení na obou stranách; vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu upravené víceprvkové zavěšení. Další novinky hodné zmínky jsou posilovač řízení s proměnným převodem, tužší příčné stabilizátory náprav a větší brzdy, samozřejmě kotoučové na všech kolech. Torzní tuhost se prý zlepšila o 25 % díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli. Podle slov automobilky bude "velmi zábavné ho řídit".
Ovšem, americký Civic je od toho evropského trochu odlišný. Nově ovšem přijde do Spojených států také pětidveřový hatchback; bude se tam prodávat mimo jiné i Civic Type-R. A podle starších informací se kupé desáté generace dostane i do Evropy, takže se dá doufat, že přijde i vyobrazený sedan, velmi elegantní to vůz. A také můžeme doufat, že Honda i u nás nabídne atmosférický dvoulitr, nicméně máme obavu, že marně. Přeplňovaná patnáctistovka bude ale v nabídce téměř jistě, protože nahrazuje dosavadní atmosférickou jedna-osmu.
Kdy však takovéhle změny v evropské nabídce Hondy uvidíme, není zatím známo; evropský Civic dostal letos facelift, který mu prospěl, jak jsme zjistili v testu. Že by se takhle prodával jen půl roku, je nepravděpodobné. V každém případě doufejme, že nový Civic bude jízdně přinejmenším stejně dobrý, jako ten současný.













Desátý Civic je zvenčí elegantní a uvnitř nevypadá jako vesmírná loď
Takhle se ukázal naživo v Los Angeles
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025Porsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
5.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva