Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2013: americký facelift pro sedan i kupé v detailech
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 100 foto, videa) Devátá generace se po 18 měsících změnila zvenčí i zevnitř. Nabízí lepší materiály, upravenou techniku, má být i zábavnější.
Již před nějakými dvěma týdny jsme se podivovali nad záměrem Hondy představit na autosalonu v Los Angeles facelift modelové řady Civic. Jeho devátá generace se totiž ve Spojených státech začala prodávat teprve na počátku loňského roku a i přes četné výtky okamžitě zaznamenala úspěch u zákazníků. S 234 029 prodanými exempláři (počítáno do září) dokonce novinka překonala svého předchůdce o 40 procent a stala se šestým nejžádanějším vozem Ameriky. Nicméně, jak si Honda předsevzala, tak se i stalo. Na stánku značky v L.A. tak aktuálně lze najít omlazený sedan i kupé.
Po stránce designové se toho přitom mnoho nezměnilo. V tomto směru by si možná pár revizí zasloužila spíše evropská verze, ta však prozatím pokračuje v nezměněné formě. Zda ji to bude stačit k udržení alespoň dosavadní popularity, to se teprve uvidí, u amerického modelu lze ale počítat s tím, že i tak minoritní změny jako černá maska, lépe tvarovaná kapota, nová koncová světla a zadní nárazník povedou k ještě většímu zájmu kupujících.
Daleko více úprav provedla Honda pod kabátem, což se netýká pouze interiéru, ale i samotného podvozku. Tužší jsou tak nejen pružiny, ale i přední a zadní stabilizátor. Překalibrováno bylo řízení, o 20 mm na celkových 282 mm pak byly zvětšeny kotouče předních brzd u modelů vybavených automatickou převodovkou. Mimo to Civic dostal i tužší přední pomocný rám, tlustší okna a lepší tlumení, díky čemuž nyní do kabiny proniká méně hluku i vibrací.
Kabina faceliftovaného modelu pak dostala větší množství měkčených materiálů, kvalitnější je i čalounění stropu a koberečky. Výplní (a nikoliv holého plechu) se pak dočkal i vnitřek víka zavazadelníku. Mimo to Honda o trochu navýšila pozici volantu, což souvisí se zlepšením bezpečnosti. Tu má přitom na starosti také systém varující před kolizí s vpředu jedoucími vozidly, technologie varující před nežádoucím vyjetím z pruhu, stabilizační a trakční kontrola VSA či ABS.
Po stránce motorové je Civic kupé i sedan k dispozici s 1,8litrovým čtyřválcem i-VTEC o výkonu 140 koní, který lze spřáhnout s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem. Dopřát si ovšem můžete i verzi tohoto motoru, která spaluje plyn. Naladěna je ovšem pouze na 110 koní. Hybridní verze pak kombinuje 1,5litrový čtyřválec s elektromotorem IMA, přičemž podle norem by měla vyžadovat jen 6,4 l paliva na každých 100 km.
Vrcholnou motorizací je pak 2,4litrový čtyřválec, který na přední kola vysílá 201 koní skrze automat se šesti rychlostmi. Dopřát si jej ovšem můžete pouze ve výbavě Si. Mimo to jsou ovšem k dispozici i úrovně L, EX a EX-L. Ta nejlepší přitom nabízí navigaci, zpětnou kameru s vícero pohledy, 16GB vnitřní paměť, Blueetooth, port USB nebo připojení pro iPhone.
Ceny faceliftované verze v USA startují na částce 18 165 USD (cca 345 000 Kč), za kterou je k dispozici sedan. Jestli se některé z těchto provedení někdy nějak objeví i na Starém kontinentu, je zatím otázkou, v případě základního provedení sedanu to ale přinejmenším nelze vyloučit.
Honda Civic deváté generace dostala v Americe opravdu pořádný facelift, který se zaměřil na vzhled, výbavu i bezpečnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB