Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2012: unikly snímky patentovaného vzhledu pro Evropu
1.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že by nám Evropský patentový úřad dopřál první pohled na novou generaci Hondy Civic určenou pro starý kontinent? Ano, ale má to pár háčků.
Když jsme vám v lednu ukazovali první snímky konceptu nové generace Hondy Civic, mysleli jsme si, že jde o její čistě americké provedení. Proto jsme později ani nevěnovali další pozornost víceméně stejně vyhlížející sériové verzi, která se představila na autosalon v New Yorku. Dnes se ale zdá, že jsme možná udělali chybu. Proč? To je na delší povídání, a tak se do něj pusťme.
Jisté je v tuto chvíli jen to, že Honda si nechala v Evropě patentovat vzhled Civicu sedan a kupé v podobě prakticky stejné, v jaké byly oba vozy představeny v New Yorku. Jako první vás zřejmě napadne, že evropská verze bude tedy nakonec stejná, ale to je v dosti příkrém rozporu s předchozím prohlášením firmy o tom, že evropský Civic bude opět jiný než americký. Na druhou stranu, podobné prohlášení nechává prostor pro mnoho odpovědí - auto s jinou nabídkou motorů je vlastně také jiné...
Někteří novinářští kolegové se nicméně vytasili s reakcí, že patentování tohoto vzhledu v Evropě vlastně nic neznamená. Že je to zkrátka jen ochrana průmyslového designu pro případ, že by kopii amerického Civicu chtěl někdo na starém kontinentu prodávat, třeba některá z čínských automobilek. To dává smysl, ale když si všechny přiložené snímky projdete, zjistíte, že patentovaný vzhled jednoho z provedení není úplně stejný jako u amerického modelu. Má trochu jiná koncová světla a jakési linky směřující k prostoru pro uchycení registrační značky, jenž je též mírně odlišný.
Troufneme si tedy říci vlastní verzi: pravdivé jsou částečně obě varianty. Honda si nechala patentovat vzhled všech amerických verzí kvůli obav z prodeje plagiátů, zároveň ale registrovala i evropské provedení sedanu, jenž se dosud v některých „starokontinentálních” zemích prodával a bude se zřejmě prodávat i nadále.
Pokud se naše verze příběhu stane skutečností, znamená to, že „americký” Civic pro nás není až tak irelevantní, a proto přikládáme alespoň snímky všech dosud představených verzí - sedanu, ekologické verze HF, ještě ekologičtější varianty Hybrid a sportovněji střiženého Si Coupe. Všímejte si přitom hlavně sedanu a jeho verzí, že by se u nás prodávalo kupé je velmi nepravděpodobné.
Ze zámořských motorizací vozu pro nás budou relevantní zřejmě jen dvě. Jednak to bude hybridní provedení kombinující spalovací agregát o objemu 1,5 litru a elektromotor s celkovým výkonem výkonem 110 koní. Jeho chloubou bude hlavně kombinovaná spotřeba ve výši 5,34 litrů benzinu na 100 km jízdy. Druhou možnosti by mohl být konvenční benzinový motor s objemem 1,8 litru a výkonem 140 koní. Na americkou vrcholnou motorizaci, benzinový čtyřválec 2,4 s 201 koňmi můžeme rovnou zapomenout.
Jsme zvědavi, jak se tento příběh nakonec vyvine. Předpokládáme však, že jakékoli jiné provedení evropského Civicu, které by nebylo hatchbackem, by v našich zeměpisných šířkách nemělo šanci na úspěch. U něj pak můžeme počítat spíše s menšími a také naftovými pohonnými jednotkami.
Snímky Hondy Civic 2012 ze zdrojů evropského patentového úřadu



















Fotografie nového Civicu pro americký trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva