Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2012 pro Evropu: nová generace se začíná odhalovat
30.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Evropské provedení již deváté generace Hondy Civic se dere na světlo. Automobilka nám vůz poprvé ukázala a přidala i trochu informací o jeho technice.
Nový Civic Honda v podobě konceptu odhalila již na letošním autosalonu v Detroitu a krátce poté jej i oficiálně představila. To zní v kontextu s nadpisem tohoto článku poněkud zvláštně, jedním dechem je ale třeba dodat, že tehdy šlo o americké provedení vozu v podobě sedanu a kupé. Ačkoli se chvíli spekulovalo o tom, že by se přesně tato verze mohla bez větších změn prodávat i v Evropě, výrobce brzy přispěchal s potvrzením, že si i devátá generace jeho kompaktu vyslouží pro starý kontinent specifické provedení, které bude znovu primárně hatchbackem. A nic na tom nakonec nezměnil ani únik-neúnik snímků z evropského patentového úřadu, který více otázek položil než zodpověděl.
Nyní máme v celé věci jasno - Honda má připravenu evropskou verzi Civicu, jde o hatchback a představí ho již na pozdně letním autosalonu ve Frankfurtu. Navíc nezůstalo jen při tom, automobilka nám ukázala i první video s maskovaným prototypem, přidala několik snímků a to vše doprovodila komentářem, který nám objasňuje u část technických řešení. A tak si to vše pojďme postupně projít.
Uvolněné video a snímky jsou pojaté spíše informačně a dávají nám jen velmi mlhavou představu o tom, jak by nový Civic hatchback mohl vypadat. Přes mohutnou kamufláž je patrné snad jen to, že si vůz ponechá ostřeji řezané tvary současného provedení a soudě dle ztvárnění maskování v zadních partiích snad i „skryté” kliky zadních dveřích ve sloupcích C. Ačkoli by na pohled mohl nový Civic vypadat jen jako facelift toho současného, uvnitř prý můžeme díky větším rozměrům očekávat zásadně více místa pro posádku. Co to konkrétně bude znamenat, to teprve uvidíme.
Co je možná podstatnější, víme již i to, že Civic si ponechá značně kontroverzní řešení zadní nápravy využívající vlečených ramen a torzní příčky. Japonci s ním přišli u osmé generace vozu po mnohaleté preferenci sofistikovanějších řešení v době, kdy i tehdy podvozkově méně vyspělá konkurence (typicky VW Golf) zamířila výše. Mnoho příznivců Civicu se z tohoto kroku dodnes nevzpamatovalo a ani nová generace je tedy nepotěší.
Automobilka slibuje, že navzdory tomuto řešení dosáhla zásadního zvýšení kvality jízdy, komfortu i jízdních vlastností, což je jistě možné, pochybujeme ale, že se v tomto směru přiblíží vynikajícímu fungování podvozku dřívějších inkarnací Civicu. Inženýři Hondy hovoří o lepším fungování odpružení díky použití jakési zapouzdřené pružící jednotky naplněné „chytrou tekutinou” (viz přiložené snímky), ale cokoli podobného bude jen těžko simulovat možnosti zcela nezávislého zavěšení kol.
O motorech novinky zatím nevíme mnoho, je tomu tak ale dost možná proto, že Honda nechystá žádné velké změny. V nabídce benzinových agregátů bychom se tedy měli dočkat pouze vylepšených pohonů osmé generaci, mezi naftovými čtyřválci by se pak měl objevit nový, menší základní motor o menším objemu než 2,2 litru.
Na další detaily si musíme počkat, nebo si je můžete zkusit vykoumat z přiložených materiálů. Zejména na více než dvouapůlminutovém videu lze spatřit leccos.
Nová Honda Civic pro Evropu zatím takto i se svými tvůrci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva