Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2012 pro Evropu: nová generace se začíná odhalovat
30.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Evropské provedení již deváté generace Hondy Civic se dere na světlo. Automobilka nám vůz poprvé ukázala a přidala i trochu informací o jeho technice.
Nový Civic Honda v podobě konceptu odhalila již na letošním autosalonu v Detroitu a krátce poté jej i oficiálně představila. To zní v kontextu s nadpisem tohoto článku poněkud zvláštně, jedním dechem je ale třeba dodat, že tehdy šlo o americké provedení vozu v podobě sedanu a kupé. Ačkoli se chvíli spekulovalo o tom, že by se přesně tato verze mohla bez větších změn prodávat i v Evropě, výrobce brzy přispěchal s potvrzením, že si i devátá generace jeho kompaktu vyslouží pro starý kontinent specifické provedení, které bude znovu primárně hatchbackem. A nic na tom nakonec nezměnil ani únik-neúnik snímků z evropského patentového úřadu, který více otázek položil než zodpověděl.
Nyní máme v celé věci jasno - Honda má připravenu evropskou verzi Civicu, jde o hatchback a představí ho již na pozdně letním autosalonu ve Frankfurtu. Navíc nezůstalo jen při tom, automobilka nám ukázala i první video s maskovaným prototypem, přidala několik snímků a to vše doprovodila komentářem, který nám objasňuje u část technických řešení. A tak si to vše pojďme postupně projít.
Uvolněné video a snímky jsou pojaté spíše informačně a dávají nám jen velmi mlhavou představu o tom, jak by nový Civic hatchback mohl vypadat. Přes mohutnou kamufláž je patrné snad jen to, že si vůz ponechá ostřeji řezané tvary současného provedení a soudě dle ztvárnění maskování v zadních partiích snad i „skryté” kliky zadních dveřích ve sloupcích C. Ačkoli by na pohled mohl nový Civic vypadat jen jako facelift toho současného, uvnitř prý můžeme díky větším rozměrům očekávat zásadně více místa pro posádku. Co to konkrétně bude znamenat, to teprve uvidíme.
Co je možná podstatnější, víme již i to, že Civic si ponechá značně kontroverzní řešení zadní nápravy využívající vlečených ramen a torzní příčky. Japonci s ním přišli u osmé generace vozu po mnohaleté preferenci sofistikovanějších řešení v době, kdy i tehdy podvozkově méně vyspělá konkurence (typicky VW Golf) zamířila výše. Mnoho příznivců Civicu se z tohoto kroku dodnes nevzpamatovalo a ani nová generace je tedy nepotěší.
Automobilka slibuje, že navzdory tomuto řešení dosáhla zásadního zvýšení kvality jízdy, komfortu i jízdních vlastností, což je jistě možné, pochybujeme ale, že se v tomto směru přiblíží vynikajícímu fungování podvozku dřívějších inkarnací Civicu. Inženýři Hondy hovoří o lepším fungování odpružení díky použití jakési zapouzdřené pružící jednotky naplněné „chytrou tekutinou” (viz přiložené snímky), ale cokoli podobného bude jen těžko simulovat možnosti zcela nezávislého zavěšení kol.
O motorech novinky zatím nevíme mnoho, je tomu tak ale dost možná proto, že Honda nechystá žádné velké změny. V nabídce benzinových agregátů bychom se tedy měli dočkat pouze vylepšených pohonů osmé generaci, mezi naftovými čtyřválci by se pak měl objevit nový, menší základní motor o menším objemu než 2,2 litru.
Na další detaily si musíme počkat, nebo si je můžete zkusit vykoumat z přiložených materiálů. Zejména na více než dvouapůlminutovém videu lze spatřit leccos.







Nová Honda Civic pro Evropu zatím takto i se svými tvůrci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19