Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Brio Amaze: malý sedan pro Asii nabídne i dieselový motor 1,5 i-DTEC
22.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Derivát pohonné jednotky z Hondy Civic 1,6 i-DTEC bude kombinován s hmotností 1 050 kg, manuálem a dostačující základní výbavou.
Již zítra by se v thajských showroomech měla objevit Honda Brio Amaze. Tedy malý sedan, který by svou vizáží mohl snadno změnit pořekadlo „čím více pruhů, tím víc Adidas“ na „čím více křivek, tím více Honda“. Obdobný styling je však v Asii populární, i když ve formě hatchbacku Brio vypadá přeci jen lépe. Model Amaze by však oproti modelu, ze kterého vychází, měl nabídnout daleko větší praktičnost. A to především díky změnám v motorovém prostoru.
I v Asii v poslední době přicházejí na chuť úspornějším (i když škodlivějším) dieselovým motorům, což byl pro Hondu Brio doposud problém. Vůz totiž disponoval jen benzinovým čtyřválcem 1,2 i-VTEC o výkonu 90 koní. Sedan Amaze z něj bude těžit rovněž, mimo to ale nabídne pod kapotou také motor 1,5 i-DTEC. Tedy menší jednotku, než jakou je nový 1,6itrový turbodiesel, který pohání evropský Civic.
Výkon tohoto motoru prozatím není znám, snad by ale měl být dostatečný na to, aby s pouhými 1 050 kilogramy Bria pěkně zacvičit. S ohledem na údajně omezené odhlučnění kabiny ovšem první zprávy hovoří také o nepříjemně chraplavém zvuku, který zpoza kapoty vychází. Čemuž příliš neodpovídá sebevědomá cena v podobě 500 000 thajských báthů (cca 310 000 Kč).
Ani základní výbava není extrémně bohatá, přestože nabízí vše, co byste mohli potřebovat. Tedy pár airbagů, ABS, audio systém, klimatizaci, ovládání oken v elektrice či látkové čalounění. Ve standardu Brio Amaze dostane manuál, za příplatek je ale možná automatická převodovka.
Do Evropy tento model stoprocentně nedorazí, v následujících měsících by ale měl dorazit na indický trh a spekuluje se také o Brazílii.




Honda Brio Amaze vychází z hatchbacku Brio, pod kapotou však kromě benzinového motoru nabídne i turbodiesel
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins