Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu

Hertz s půjčováním elektromobilů narazil tak tvrdě, že musel kompletně přehodnotit svou roky raženou strategii, všech vozů tohoto ražení se ale nezbavil. V případě elektrického Mustangu tak zkouší zaujmout zákazníky zařazením vozu do programu, pro který se absolutně nehodí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu

13.5.2024 | Petr Prokopec

Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu

/

Foto: Hertz, tiskové materiály

Hertz s půjčováním elektromobilů narazil tak tvrdě, že musel kompletně přehodnotit svou roky raženou strategii, všech vozů tohoto ražení se ale nezbavil. V případě elektrického Mustangu tak zkouší zaujmout zákazníky zařazením vozu do programu, pro který se absolutně nehodí.

V roce 1966 odstartovala autopůjčovna Hertz program Rent-A-Racer. Její zákazníci si tak mohli zapůjčit speciální Ford Mustang GT350-H, pod který se podepsal Carroll Shelby a vznikl pouze pro tuto firmu. Hertz jej nicméně nepronajímal dlouho, místo toho se program poměrně rychle odebral na věčnost. Důvodem byly vysoké náklady na opravy a servis pramenící mj. ze skutečnosti, že zákazníci si tato auta brali na okruh, kde zkoumali jejich potenciál do posledního šroubku. Což s ohledem na název programu a fakt, že šlo o verzi uzpůsobenou právě pro traťové využití, ani nepřekvapí.

Z marketingového hlediska to ale byl i tak velký úspěch, a tak spolupráce pokračovala dál. Ford čas od času pro autopůjčovnu pravidelně chystal něco výjimečného, co si lidé mohli pouze pronajmout u Hertzu, nikoli koupit kdekoli jinde. Celá kooperace neskončila ani v této dekádě a naposledy Hertz lidem nabídl 912koňovou silniční raketu s přeplňovaným osmiválcem, pochopitelně znovu v hávu klasického Mustangu. Časy se ale mění.

I když si Hertz s elektromobily prožil hotové peklo s fascinujícím pozadím, které vedlo až k jejich téměř úplnému rozprodání po kvartální ztrátě převyšující 10 miliard, existující elektrická auta ve své flotile se pořád zkouší prodat, jak se jen dá. O Teslách ani Polestarech nebude dnes řeč, v hledáčku se ocitl znovu modrý ovál. Tentokrát se přes společnost Shelby American s Hertzem dohodl na tom, že znovu nabídnou zákazníkům specifický Mustang s písmenem H v označení, ale ten s elektrickým pohonem, tedy Mach-E. To je troufalé, uvážíme-li vše okolo - bateriové vozy jsou fiaskem pro Ford, jsou fiaskem pro Hertz, tak proč si někdo myslí, že když se obojí spojí, bude z toho úspěch?

Motivací nicméně může být i to, že negativa spojovaná se zmíněnou spalovací legendou jménem GT350-H tentokrát problémem nebudou. Mustang Mach-E totiž prošel vizuální proměnou, techniku však má stejnou. I nadále je tak možné počítat se 487 koňmi, které vás sice dovezou na stovku za 3,8 sekundy, tak se ovšem děje i u sériových aut.

Verze Hertz tak disponuje v podstatě jen zlatými dekoračními polepy. A vlastně ještě dostala neskutečně trapný falešný výfuk Borla, který generuje zvuk osmiválcového motoru, který vůz ve svých útrobách pochopitelně nemá. Možná i proto autopůjčovna raději svou objednávku nepřeháněla, a zatímco v 60. letech sáhla po tisíci kusech verze GT350-H, v případě novinky nazvané Mach-E GT-H bude k dispozici pouze 100 exemplářů. Půjčit si je pak může kdokoli starší 25 let.

Nezaskočí nás ovšem, pokud elektromobil bude dál ležet ladem, zatímco u jeho spalovacího sourozence budou tvořit fronty. Jak už padlo, Shelby předloni autopůjčovně dodal Mustang GT500-H, jehož výkon byl navýšen na 912 koní. A s nimi dorazil nejen klasicky upravený zevnějšek, ale i podvozek či redukce hmotnosti. Šlo o nejvýkonnější vůz, jaký Shelby pro autopůjčovnu postavilo, elektrický Mustang je jen parodií na něj.


Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu - 1 - Ford Mustang Mach-E GT-H 2024 prvni foto
Mustang Mach-E GT-H prošel u společnosti Shelby American spíše jen kosmetickým laděním, jakkoli opomenout nesmíme ani „výfuk” Borla generující fiktivní zvuk osmiválce. Ten ale spíš dotváří absurditu celé nabídky, nic jiného. Foto: Hertz, tiskové materiály

Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu - 2 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 04Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu - 3 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 05Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu - 4 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 06
Vedle klasických Mustangů upravených až na víc než 900 koní, které Hertz v minulosti opakovaně nabízel k půjčení v různých generacích, je novinka pouhou karikaturou. Foto: Hertz, tiskové materiály

Shelby Mach E
byu/NoBadDaysLHC inMustang

Zdroje: Hertz, NoBadDaysLHC@Twitter

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.