Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hertz začne půjčovat úžasnou silniční raketu s 912 koňmi, raketu za ni ale bude i účtovat
11.5.2022 | Petr Prokopec
Když je něco hodně drahé, říká se, že to stojí raketu. To je i případ nového přírůstku v nabídce asi nejznámější autopůjčovny světa, tady ale aspoň za raketu dostanete raketu. Výkon 912 koní už je něco.
Autopůjčovnu Hertz má spousta lidí spojenou s modely Fordu. A právem, však legendární Model T byl vůbec tím prvním vozem, který si lidé mohli ve 20. letech minulého století u Hertzu pronajmout. Na oficiální spolupráci nicméně došlo až v šedesátkách, kdy Hertz oslovil legendárního závodníka a konstruktéra Carrolla Shelbyho, aby pro autopůjčovnu vyvinul speciální verzi Fordu Mustang. Celkově takto vzniklo hned tisíc exemplářů verze GT350H, která se kromě vyladěného motoru pyšnila také černým lakem spárovaným se dvěma zlatými „rychlými“ pruhy.
Jelikož tento program byl nadmíru úspěšný, Hertz v roce 2006 spolupráci zopakoval, stejně jako tomu bylo i o dalších deset let později. A nejinak je tomu i letos, jakkoliv zde máme rok bez šestky na konci. Možná i proto objednávka nebyla až tak enormní jako v předchozích případech, byť obě strany uvádí, že uzavřely tříletou spolupráci. Čeho se ovšem v blízké budoucnosti dočkáme, je zatím zahaleno tajemstvím. První vlaštovka nicméně vypadá nadmíru zajímavě, i když je extrémně limitovaná - vyrobeno totiž bude jen pětadvacet aut.
I tentokrát došlo na úpravy Fordu Mustang, jehož verze GT500-H dostane stejně jako originál ze 60. let černý lak a zlaté pruhy. Tato kombinace nicméně bude spojena pouze s 19 kusy, zbytek spojí zlaté pruhy s bílým odstínem. Zlatě pak ve všech případech bude nalakováno víko kompresoru, jenž doplňuje 5,2litrový osmiválec. Shelby přitom tovární 2,65litrový kompresor vyměnil za 3,8litrovou jednotku Whipple, a zároveň přidal i efektivnější sání či mezichladič. Výkon tak vzrostl ze 770 na neskutečných 912 koní.
O jízdní dynamice se žádná ze zúčastněných stran nezmiňuje, kromě navýšení výkonu ji umocňuje i dieta, jíž verze GT500-H prošla. Mimo jiné byla totiž osazena karbonovou kapotou, která snižuje hmotnost o 13,6 kilogramu. Pokud si pak uvědomíme, že tovární provedení zvládne stovku za 3,4 sekundy, pak u varianty pro Hertz lze počítat se zhruba třísekundovou akcelerací. Čtvrtmíli by vůz mohl se správnými pneumatikami pokořit do 10 sekunda, zatímco jeho maximálka se bude pohybovat za hranicí magické třístovky.
Takové parametry rozhodně nejsou nezajímavé, , pročež se vlastně o onu pětadvacítku aut začínáme obávat a doufáme, že pro Hertz jediným parametrem ke svolení zápůjčky nebude zaplacení denního poplatku ve výši 399 dolarů (cca 9 600 Kč). Je totiž více než jisté, že tak extrémní zadokolku nezvládne každý. I proto koneckonců vrcholnou variantu GT500-H doplňuje ještě méně výkonné provedení GT-H, u kterého je použit pětilitrový motor naladěný na 456 koní. Odklonem od standardu je pak u něj hlavně výfuk Borla.
Také Mustang GT-H bude odkazovat na originál ze šedesátek, v jeho případě nicméně bude na výběr kromě bílé a černé i červená či šedá barva karoserie. Půjčovné se pak v tomto případě snižuje na 99 dolarů (2 400 Kč) za den, přičemž zájemci se již mohou začít registrovat. První z nich nicméně stejně jako u varianty GT500-H usedne za volant až na počátku června. Jsme přitom zvědavi, zda se nebude opakovat historie a některým kusům nebudou po navrácení chybět zmíněné komponenty zvyšující výkon - to se dříve skutečně dělo.
Autopůjčovna Hertz vám nově půjčí Ford Mustang ve verzí GT500-H či GT-H. Pro speciální modely ovšem budete muset do velkých amerických měst, jako je Phoenix, Las Vegas, Los Angeles či Miami. Foto: Hertz
Zdroj: Hertz
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
včera - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
- Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice 13.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 5 hodinami - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
před 7 hodinami - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
před 8 hodinami - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
před 10 hodinami - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva