Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě
25.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Co se stane, když na záda kolibříka připevníte startovací raketu Saturnu 5? Že to nejde? Ale dát do Lotusu Exige motor o výkonu 1 200 koní jde.
Víme, že Hennessey Venom GT není zrovna včerejší novinkou. Jeho výrobce ale právě tento týden uvolnil první pořádnou sadu snímků vozu v trochu atraktivnějším podání i barevném provedení a přidal i několik málo nových informací. A protože jsme se v minulosti Venomu vůbec nevěnovali, pojďme si s novými fotkami shrnout všechny dosud známé informace.
V prvé řadě je třeba říci, že Hennessey Performance je americký tuner soustřeďující se na americká auta. Jeho specialitou jsou úpravy motorů a není výjimkou, že motor prošlý dílnou Hennessey dosahuje výkonu přes 1 000 koní. Upravují Corvetty, Fordy GT, Vipery, prostě vše, co má velký motor, alespoň trochu sportovní vlohy a cedulku Made in USA. Jednou si řekli, že když už mají ty zkušenosti s velkými motory, že by mohli postavit vůz s co nejlepším poměrem hmotnost vs. výkon. Původním záměrem bylo použít motor z Viperu obohacený dvěma turbodmychadly, ale pak svou pozornost u Hennessey obrátili na V8 z Vette ZR1.



Po volbě motoru začalo hledání vhodného šasi a vítězem nakonec byl britský kolibřík jménem Lotus Elise. Už je byl dost odvážný krok, neboť tradiční příznivci Lotusu by řekli, že vůz tohoto jména není možné vylepšit. S tímto nechceme diskutovat, je ale nesporné, že jej lze změnit, a to zcela zásadně.
Nebudu to natahovat, výsledkem celé přestavby je stroj vážící 1 200 kilo, který v nejvýkonnější konfiguraci pohání motor V8 LS9 6,2 l vybavený dvěma turbodmychadly Garret, jehož výkon dosahuje 1 200 koní (895 kW). Přes 6° manuální převodovku Ricardo z Fordu GT jsou poháněna zadní kola. K dostání je i slabší varianta s výkonem 1 000 k a komu by se i tohle zdálo moc, může si objednat vyladěný motor přímo ze ZR1, jehož výkon je 725 k.
Dle výrobce byl maximální důraz kladen na jízdní výkony a ovladatelnost. Tato snaha šla až tak daleko, že plně vypínatelné není jen ESP, ale i ABS. Prostě řidičské auto dovedené až na samou hranici možného. Varianta s nejsilnějším motorem má z 0 na 100 km/h zrychlit za 2,4 s, na 320 km/h (200 mil za hodinu) za 14,3 s a pak pokračovat až ke 432 km/h.
Zdají se vám tato čísla hodně dobrá? To nesporně jsou, zvláště když uvážíme dynamiku dlouholetého vládce většiny podobných tabulek, Bugatti Veyron. Ten z 0 na 320 km/h zrychlí 24,2 sekundy, což je čas nesporně okouzlující, vedle srovnatelného výsledku Venomu je ale bez nadsázky trapný. I na tomto je vidět, jak je vše kolem nás relativní.
Pokud by vás zajímalo, jak Venom z rychlostí, kterých je schopen dosáhnout, zpomalí, pak vězte, že využívá karbon-keramických kotoučových brzd o mohutném průměru 15,2 palce, do nichž se zakusují hliníkové třmeny se šesti pístky. Celá tato paráda pak pochází z dílen Bremba, o brzdné schopnosti bychom tedy neměli mít strach.
Na následujících snímcích i videích se s Venomem můžeme důkladně seznámit. Už jen kvůli zvuku jeho motoru, který při povolení plynu doslova plive oheň. A přidáváme i video, ve kterém se Jay Lenno potkává přímo s Johnem Hennesseym. Ten pak popisuje celou historii i použitou techniku. Zajímavostí je to, že přestože většina dílů karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, najdou se na Venomu i díly zcela shodné s původním Lotusem Exige.
Pokud byste o po tomto extrémním voze zatoužili, není od věci vědět, že John Hennessey jich chce vyrábět jen okolo desti ročně. Ptáte se na cenu? Pak zde platí podobný poměr k výkonu jako u hmotnosti, akorát nikoli v jednotkách, ale v tisících dolarech - nejsilnější verze s 1 200 koňmi přijde na rovných milion dolarů, slabší provedení se 750 koníky pak dostanete za 725 tisíc USD.
Hennessey Venom GT na nových fotografiích
Nejzajímavější z dosud publikovaných videí s Venomem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Prodeje Fordu v Evropě se propadly na historicky nejnižší hodnoty, bezvýznamnými se zdají už i z pohledu Škody
22.1.2025Firma předělávající Porsche 911 na elektrický pohon zkrachovala, nic jiného se ani nedalo čekat
22.1.2025Data z celé Evropy potvrzují loňský propad prodejů všech aut do zásuvky, skoro 9 z 10 nových vozů má znovu spalovací motor
22.1.2025VW své továrny v Německu stejně zavře a odbory to zjevně ví, zájem Číňanů o ně předem vítají
22.1.2025Kdo ještě „valí v naftě, když lůza čeká u nabíječek”? V přeregulovaných zemích je to i policie, ukazují data
22.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan