Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hennessey Venom F5: americké tornádo detailně, přijde na 24 milionů Kč
5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový supersport dostane vyšší výkon, lepší aerodynamiku i praktičnost. Zároveň však nabere kila, podraží a manuál vymění za automat.
O novince texaského tunera Johna Hennesseyho jsme poprvé hovořili před necelými čtyřiadvaceti hodinami, kdy se na světlo světa dostaly první počítačové vizualizace a zmínky. Ty dnes společnost upřesnila v tiskovém prohlášení, přičemž začít můžeme samotným názvem modelu. Pod kódem F5 totiž ve Fujitově meteorologické stupnici najdeme nejsilnější tornáda, jež se vyznačují rychlostí větru od 420 do 512 km/h.
Toto označení samozřejmě dává svou logiku, neboť Venom F5 by se měl rozjet až na nějakých 467 km/h. Tato rychlost je samozřejmě jen teoretická a prozatím nepotvrzená, nereálná ovšem také není. Hennessey totiž dodává, že značka získala mnoho zkušeností při tvorbě předchozího modelu GT, a tak novinku posune na vyšší level. V reálném světě ale samozřejmě vše bude záviset na pneumatikách.
V rámci aerodynamiky se dočkáme výrazného zlepšení, neboť zatímco Venom GT disponuje koeficientem odporu větru Cd 0,44, novinka by měla klesnout pod 0,40. Zásluhu na tom ponese výsuvné zadní křídlo, mimo něj pak můžeme počítat se zakrytým podvozkem, kterému v usměrňování větrných proudů bude napomáhat mohutný zadní difuzor. Ten má přitom pomoci i s navyšováním přítlaku.
Ve vývoji je také pohonná jednotka, která nadále počítá se sedmilitrovým objemem a osmi válci. Dostane však větší turbodmychadla a mezichladič, aby nabídla vyšší výkon. Ten prý přeleze přes hranici 1 400 koní, k upřesnění ovšem dojde v průběhu příštích měsíců. Hennessey pouze dodává, že partnerem bude i nadále společnost Pennzoil, jejíž plně syntetický olej zaručí spolehlivost za všech podmínek.
Stejně jako se oproti stávajícímu Venomu GT navýší výkon, tak by měla narůst hmotnost. Opět přitom nejsou k dispozici konkrétní čísla, firma ovšem dodává, že maximálním limitem je 1,3 tuny. Stávajících 1 244 kilogramů ovšem bude překročeno, i když jízdní dynamika by měla být nadále působivá. Z nuly na 300 km/h by se totiž vůz měl rozjet za méně než 13,63 sekundy, z nuly na 322 km/h pak za méně než 14,51 s.
Jak jsme přitom uvedli již včera, dosavadní manuální převodovku nahradí automat s jednou spojkou a pádly řazení pod volantem. Ve výbavě pak nebude chybět speciální systém s GPS s trajektorií závodních okruhů, Hennessey ovšem zároveň jedním dechem zmiňuje, že navýšena by měla být praktičnost modelu F5. Oproti Venomu GT tak prý bude ideálním každodenním společníkem.
Slavnostní premiéra je pak naplánována na příští rok, první vozy však k zákazníkům dorazí až někdy na podzim 2016. Důvodem jsou malé výrobní kapacity, neboť firma musí nejprve dokončit 13 kusů z naplánované 29kusové série Venomu GT. Teprve poté přijde na řadu verze F5, která bude k mání v minimálním počtu 30 exemplářů. Cena každého má pak přelézt 1,2 milionu dolarů (cca 24 mil. Kč).
Hennessey Venom F5 nabídne vyšší přítlak, výkon i rychlost. Zároveň však nabere kilogramy a podraží
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva