Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lewis Hamilton se sám znovu usvědčil ze lži, tentokrát si za to nechal i zaplatit
4.11.2022 | Petr Prokopec
Britský pilot se už dříve chytil do pastí svých vlastních prohlášení, ani nelibé reakce veřejnosti mu ale nezabránily v tom vstoupit znovu do stejné řeky. Tentokrát ovšem nejde o opomenutí, měl jinou motivaci.
Lewis Hamilton se už před drahnou řádkou let rozhodl, že se vedle závodění bude věnovat také aktivismu. Na tom nutně není nic špatného, ostatně ze své pozice může britský pilot některé věci změnit k lepšímu. Zatím se však nezdá, že by něco takového činil. Respektive stále více začíná připomínat pokrytce, který sice ostatní vyzývá k tomu, aby nepili nic jiného než vodu, ovšem sám si dopřává vína plnými doušky.
Hamilton totiž v minulosti mnohokrát uvedl, že za volantem spalovacích vozů jej kromě ef-jedniček už nikdo neuvidí. Toto tvrzení ale ještě vícekrát porušil. Nejnověji se tak stalo v uplynulých týdnech, neboť svolil, že pro Jima Ratcliffa, zakladatele značky Ineos Automotive, otestuje jeho off-road Grenadier. Ten je duchovním nástupcem Land Roveru Defender, přičemž benzinové i dieselové motory odebírá od BMW.
Grenadier standardně disponuje pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, která v případě vonnějších oktanů přenáší na obě nápravy 286 koní. V případě dieselové verze pak pracuje s 249 koňmi, přičemž automobilka uvedla, že spalovací motory byly zvoleny záměrně. Bez nich by totiž off-road nedokázal odvádět náročnou práci v odlehlejších oblastech. Ve výhledu je nicméně i vodíková varianta.
Na její test si ovšem Hamilton bude muset ještě nějaký ten pátek počkat, se spalovací verzí si sjel už teď. A nemohl si ji vynachválit: „Řízení tohoto auta si velmi užívám. Je velmi pohodlné, zejména při zvážení obrovských děr, přes které jsme přejížděli... Na okruhu jsem byl poměrně rychlý. Opravdu velmi mne překvapila vysoká míra přilnavosti,“ uvedl po testu Hamilton. Sám Radcliffe k tomu podotknul, že asi žádný ze zákazníků nebude auto řídit tak jako sedminásobný mistr světa Formule 1. Do pilota si nicméně i rýpl s tím, že v terénu moc nejezdí.
Hamilton tak zas jednou porušil svůj vlastní slib, tentokrát to navíc nebylo zadarmo. Nevíme, jestli Ineos Hamiltonovi zaplatil za tuto akci přímo, nebo šlo o aktivitu nasmlouvanou v rámci sponzoringu formulového týmu Mercedesu, pro který je Ineos klíčovým partnerem a z nemalé části přispívá i na jeho plat. Tak či onak to nedělal zadarmo, což jeho pokrytectví přidává ještě víc hořkou příchuť než v předchozích případech, kdy si obvykle „jen” sjel ve vlastních autech, která už podle svých slov neměl nikdy řídit.
Na závěr dodejme, že s vývojem své prvotiny značka začala v roce 2017. Výroba vozu nedávno odstartovala ve Francii, na předání prvních kusů pak dojde ještě před Vánoci. Zda si ovšem Hamilton jeden nadělil pod stromeček, nevíme. Platí to pak ostatně i o jeho bývalém kolegovi Valtteri Bottasovi, který Grenadier v minulosti taktéž otestoval. Fin však na rozdíl od Brita spalovací vozy nehaní.







Hamilton byl z nového britského off-roadu nadšen, i když v minulosti opakovaně sliboval, že za volant spalovacího auta už nesedne. Tady měl ostatně zvláštní, finanční motivaci. Foto: Ineos Automotive
Zdroj: Ineos Automotive
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva