Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lewis Hamilton se sám znovu usvědčil ze lži, tentokrát si za to nechal i zaplatit
4.11.2022 | Petr Prokopec
Britský pilot se už dříve chytil do pastí svých vlastních prohlášení, ani nelibé reakce veřejnosti mu ale nezabránily v tom vstoupit znovu do stejné řeky. Tentokrát ovšem nejde o opomenutí, měl jinou motivaci.
Lewis Hamilton se už před drahnou řádkou let rozhodl, že se vedle závodění bude věnovat také aktivismu. Na tom nutně není nic špatného, ostatně ze své pozice může britský pilot některé věci změnit k lepšímu. Zatím se však nezdá, že by něco takového činil. Respektive stále více začíná připomínat pokrytce, který sice ostatní vyzývá k tomu, aby nepili nic jiného než vodu, ovšem sám si dopřává vína plnými doušky.
Hamilton totiž v minulosti mnohokrát uvedl, že za volantem spalovacích vozů jej kromě ef-jedniček už nikdo neuvidí. Toto tvrzení ale ještě vícekrát porušil. Nejnověji se tak stalo v uplynulých týdnech, neboť svolil, že pro Jima Ratcliffa, zakladatele značky Ineos Automotive, otestuje jeho off-road Grenadier. Ten je duchovním nástupcem Land Roveru Defender, přičemž benzinové i dieselové motory odebírá od BMW.
Grenadier standardně disponuje pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, která v případě vonnějších oktanů přenáší na obě nápravy 286 koní. V případě dieselové verze pak pracuje s 249 koňmi, přičemž automobilka uvedla, že spalovací motory byly zvoleny záměrně. Bez nich by totiž off-road nedokázal odvádět náročnou práci v odlehlejších oblastech. Ve výhledu je nicméně i vodíková varianta.
Na její test si ovšem Hamilton bude muset ještě nějaký ten pátek počkat, se spalovací verzí si sjel už teď. A nemohl si ji vynachválit: „Řízení tohoto auta si velmi užívám. Je velmi pohodlné, zejména při zvážení obrovských děr, přes které jsme přejížděli... Na okruhu jsem byl poměrně rychlý. Opravdu velmi mne překvapila vysoká míra přilnavosti,“ uvedl po testu Hamilton. Sám Radcliffe k tomu podotknul, že asi žádný ze zákazníků nebude auto řídit tak jako sedminásobný mistr světa Formule 1. Do pilota si nicméně i rýpl s tím, že v terénu moc nejezdí.
Hamilton tak zas jednou porušil svůj vlastní slib, tentokrát to navíc nebylo zadarmo. Nevíme, jestli Ineos Hamiltonovi zaplatil za tuto akci přímo, nebo šlo o aktivitu nasmlouvanou v rámci sponzoringu formulového týmu Mercedesu, pro který je Ineos klíčovým partnerem a z nemalé části přispívá i na jeho plat. Tak či onak to nedělal zadarmo, což jeho pokrytectví přidává ještě víc hořkou příchuť než v předchozích případech, kdy si obvykle „jen” sjel ve vlastních autech, která už podle svých slov neměl nikdy řídit.
Na závěr dodejme, že s vývojem své prvotiny značka začala v roce 2017. Výroba vozu nedávno odstartovala ve Francii, na předání prvních kusů pak dojde ještě před Vánoci. Zda si ovšem Hamilton jeden nadělil pod stromeček, nevíme. Platí to pak ostatně i o jeho bývalém kolegovi Valtteri Bottasovi, který Grenadier v minulosti taktéž otestoval. Fin však na rozdíl od Brita spalovací vozy nehaní.







Hamilton byl z nového britského off-roadu nadšen, i když v minulosti opakovaně sliboval, že za volant spalovacího auta už nesedne. Tady měl ostatně zvláštní, finanční motivaci. Foto: Ineos Automotive
Zdroj: Ineos Automotive
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 5 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
před 4 hodinamiNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 5 hodinamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před 6 hodinamiVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
před 8 hodinamiNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva