Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Gumpert Tornante: malý-velký sporťák plně odhalen
2.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(Doplněny živé fotky) Malý objemem produkce, ale velký svými výkony. Takový je Gumpert Tornante, který se včera představil v Ženevě. Zjistěte o něm více spolu s námi.
Doplněno 20:30: Přidány živé snímky z ženevského autosalonu.
Zrod Gumpertu Tornante jsme pro vás v uplynulých týdnech pečlivě sledovali a nabídnuli vám nejen první oficiální upoutávku, ale i druhý snímek vozu, který se ven dostal zřejmě neoficiální cestou. Po posledních událostech jsme tak trochu doufali, že nám Gumpert svou novinku představí ještě před startem ženevského autosalonu, ale nestalo se tak a museli jsme si na kompletní informace počkat až do včerejšího podvečera. Teď už je ale máme k dispozici a vybereme z nich pro vás to podstatné.
Jak už víme z minulých týdnů, Gumpert se nepustil do konstrukce Tornante tak úplně sám a vytvoření jeho kabátku nechal na firmě Carrozzeria Touring Superleggera. Vůz se tak může pochlubit atraktivnějším vzhledem, než jaký nabízí třeba model Apollo, jemuž střihli na šaty přímo Gumpertu.
Nejde přesto o žádnou pojízdnou fontánu kreativity, design vozu je relativně jednoduchý, ale právě v jednoduchosti bývá krása. Čisté a jemné linie přídě dělají z Tornante spíše vlka v rouše beránčím a i když boční a hlavně zadní partie působí přece jen „siláčtěji”, lze je stále označit za decentní.
Ostatně i charakter vozu má být oproti předchůdcům jemnější. Tornante je spíše než supersportem jakýmsi superturismem a krom dynamických parametrů se snaží zaujmout i svým vnitřním prostorem a nabízeným komfortem. Místa uvnitř má být na poměry Gumpertu přehršel, když nabídne nejen dostatek prostoru pro dva dospělé, ale i 200 litrů pro jejich zavazadla.
Novinka je tak oproti Apollu o něco delší (+15 mm) a hlavně vyšší (+100 mm) a i přes lehké materiály použité pro její konstrukci je také citelně těžší. Výrobce udává hmotnost v rozmezí 1 300 - 1 400 kilogramů v závislosti na zvolené výbavě, což by bylo o 100 - 200 kilo více než v případě Apolla. To je ale opravdu velmi stísněné, prakticky jednoúčelové auto, Tornante naproti tomu chce být kompromisem.
I přes poslední zmíněné tvrzení se vůz může pochlubit nekompromisní technikou, zejména pak motorem. Pod kapotou totiž najdeme dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 litru, která při hmotnosti 196 kilogramů nabízí výkon až 515 kW (700 koní). Na motor navazuje šestistupňová poloautomatická převodovka TT40e přímo z dílen Gumpertu, která prý umí přeřadit během 40 milisekund. Výkon motoru dále putuje na kola zadní nápravy, mimochodem 20" s centrální maticí, jenž obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 345/30 ZR20. Přední kola jsou pak pouze 19", používají ale stejný typ pneumatik s rozměry 265/35 ZR19.
Přesné dynamické parametry zůstávají neznámou, Gumpert pouze nepochybuje o tom, že jeho nový výtvor pojede přes 300 km/h. To bychom ale při výkonu 700 koní čekali snad i sami...
Výrobce nicméně dodal, že současné technické parametry beztak nemusí být konečné a budou upřesňovány v průběhu dokončování příprav vozu pro... snad ne sériovou, ale kusovou výrobu. Kdy by se tedy vůz mohl dostat do prodejů a za jaké peníze zatím neumíme říci, je to neznámou i pro samotný Gumpert.
Tornante na ženevském výstavišti na stánku Carrozzeria Touring Superleggera
Gumpert Tornante na oficiálních fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 10 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva