Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely
6.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Apollo S dostalo výkon 750 koní, s nímž zvládá zrychlení 0-100 km/h za 2,9 sekundy. A pro letošek to není poslední novinka.
Pro automobilku Gumpert byl loňský rok plný vzestupů a pádů. Ještě na jaře to vypadalo nadějně, značka dokonce na Ženevě představila i nové edice Apollo R a Apollo Enraged. Na konci letních prázdnin však nad německým Altenbergem zašlo sluníčko a vylezly mraky, když se firma dostala do finančních nesnází. Již na podzim však bývalý ředitel divize Audi Sport Roland Gumpert oznámil, že naděje v podobě nových investorů existuje. Záhy se firmě ozvalo pár zákazníků, kteří si poměrně drahé Apollo objednali, čímž do kasičky přiteklo dalších pár Eur a na konci loňského roku tak Gumpert mohl radostně bouchnout šampaňské.
Aktuálně se přitom zdá, že perlivý mok ještě nějaký ten čas poteče. Na letošní Ženevě totiž stánek Gumpertu stojí stejně jako loni, přičemž firma vyjma potvrzení nového investora (zatím anonymního) dokonce představuje jeden staronový speciál. Apollo S se totiž ve výrobním programu firmy nacházelo již v roce 2009, kdy se s výkonem 700 koní a časem 7 minut a 11 sekund skvěle vypořádalo se Severní smyčkou německého Nürburgringu. Nová verze by ale měla být ještě rychlejší.
Důvodem je samozřejmě posílení 4,2litrového osmiválcového motoru, který pochází od Gumpertova minulého zaměstnavatele. Apollo tak nyní produkuje 750 koní a 900 Nm, s nimiž zvládne akcelerovat z klidu na stovku stejně jako třeba Lamborghini Aventador za 2,9 s. Dvoustovkou pojedete již za 8,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 360 km/h. Pár sekund by tedy mělo být sraženo i na Nordschleife.
Novinkou je také výběr převodovek, jaký nikde jinde nenajdete. Volit totiž můžete hned ze tří typů, přičemž všechny počítají s pádly pod volantem nebo voličem na středovém tunelu. Nejrychlejší závodní sekvence přitom zvládá řadit již za pouhých 40 milisekund, tedy jenom dvakrát pomaleji než Formule 1, ovšem třeba 2,5krát rychleji než automat PDK nového Porsche 911 991 GT3.
Z dalších komponentů pak můžeme jmenovat třeba rám z chrom-molybdenové oceli, karbon-kevlarový monokok, karbonovou karoserii, karbon-hliníkový podvozek, vyjímatelný volant nebo devatenácti a dvacetipalcová kovaná kola s centrální maticí, která ukrývají brzdové kotouče o průměru 378 mm svírané šestipístkovými třmeny.
Apollo S je však jen první vlaštovkou znovuzrozeného Gumpertu. Podle informací z autosalonu bychom se novinek měli dočkat ještě letos na „další významné motor show“. Přičemž mimo hru by nemusela být ani dubnová Šanghaj. Jak totiž dodal zakladatel značky, síť dealerů se neustále rozšiřuje a firma hledá nové trhy. Máme se tak nač těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Gumpert Apollo S živě v Ženevě
Gumpert Apollo S modelového roku 2013 posílil na 750 koní. Nordschleife by tak mohl zvládnout pod 7 minut a 10 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva