Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 | Petr Prokopec
Ani BMW se neposouvá směrem, který by se nám dokonale zamlouval, aspoň se ale snaží neotáčet se zády k vlastním zákazníkům. Proto i nová řada 3 dostane „standardní” spalovací verze a vrcholná M340 mezi nimi nebude chybět. Takhle by měla vypadat.
Propadnout nadšení při návštěvě autosalonu BMW dnes není snadné, také mnichovská automobilka se dopouští řady přešlapů daných mj. snahou o maximální úspory a pokusy znovu se zalíbit čínskému publiku. I tak vám nakonec nezbude než vlažně zajásat, neboť současné dekadenci evropského automobilového průmyslu odolává ze všech německých prémiových značek nejlépe. A v Bavorsku by si tuto pozici rádi udrželi.
I proto se chtějí v případě rodiny modelů vyvíjených v rámci novodobého programu Neue Klasse tak trochu vrátit ke kořenům. Příští vozy BMW tak mají disponovat klasickým žraločím čumákem, což fanoušci značky už odměnili potleskem. Je nicméně třeba se ptát, zda budou rukama plácat o sebe i v případě sériových modelů. Odpovědět si můžete sami při pohledu na pravděpodobný vzhled už osmé generace řady 3, který dal dohromady grafik stojící za projektem Larson Design, který design vozu odhadl na základě podoby dosavadních konceptů i nafocených vývojových prototypů.
Zejména zepředu je pohled na vůz lákavý, poněkud horší je to zezadu, kde pouze modrobílé logo naznačuje, o jakou značku se tu vlastně jedná. Třeba světly se vůz podobá spíš aktuálním Peugeotům. Protažená a zatmavená světla pak mají jakýsi osmdesátkový či devadesátkový nádech, přičemž bychom je čekali spíš na asijské produkci než na nové trojce. Ale tímto směrem dnes Mnichov míří. Dívat se máme na vrcholné provedení M340 xDrive s šestiválcovým třílitrem a pohonem všech kol. Základ by měl vsadit na méně výrazné nárazníky, vzadu si pak rovnou lze odmyslet dvojici koncovek výfuku na každé straně a difuzor mezi nimi.
Po stránce mechanické automobilka počítá s tím, že zatímco spalovací verze zůstanou u stávající architektury CLAR, která samozřejmě bude modernizována, ty elektrické přepřáhnou na novou platformu. Zvenčí to ale prakticky nepoznáte, tedy až na některé detaily, jako jsou třeba absentující koncovky výfuku či zaslepená čelní maska. Tato strategie se značce dosud vyplatila, není tak důvod ji měnit.
Zač si pak BMW rozhodně zaslouží pochvalu, to je snaha nadále nabízet pod kapotou spalovací verze zajímavé pohonné jednotky. Zmizet v propadlišti dějin tak nemá ani třílitrový šestiválec, se kterým bude spojena jak verze M340, tak i nová generace M3. V jejím případě ale dost možná dojde na hybridizaci, nevyhnutelným se pak zdá být pouze k automatu a pohonu všech kol. Něco takového jsme ale čekali už od dosavadního provedení, a přesto jsme nakonec dostali i zadokolku s manuálem. Tak raději nedělejme účet bez hostinského.



Vzhled nové řady tři vyjde z podoby konceptu Vision Neue Klasse, který není předobrazem jen modelu i3, ale i spalovacích verzí řady 3. Níže můžete vidět, co by t toho mohlo či mělo vzejít. Foto: BMW
Zdroj: o_saeltzer@Instagram přes AutoEvolution
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
před hodinouNepoučitelní: Ford letos zabije Focus ST, ale slibuje, že modely ST a RS se vrátí s tím nejnevhodnějším možným pohonem
před 2 hodinamiCarlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč
před 3 hodinamiMuž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 4 hodinamiEU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva