Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 | Petr Prokopec
Ani BMW se neposouvá směrem, který by se nám dokonale zamlouval, aspoň se ale snaží neotáčet se zády k vlastním zákazníkům. Proto i nová řada 3 dostane „standardní” spalovací verze a vrcholná M340 mezi nimi nebude chybět. Takhle by měla vypadat.
Propadnout nadšení při návštěvě autosalonu BMW dnes není snadné, také mnichovská automobilka se dopouští řady přešlapů daných mj. snahou o maximální úspory a pokusy znovu se zalíbit čínskému publiku. I tak vám nakonec nezbude než vlažně zajásat, neboť současné dekadenci evropského automobilového průmyslu odolává ze všech německých prémiových značek nejlépe. A v Bavorsku by si tuto pozici rádi udrželi.
I proto se chtějí v případě rodiny modelů vyvíjených v rámci novodobého programu Neue Klasse tak trochu vrátit ke kořenům. Příští vozy BMW tak mají disponovat klasickým žraločím čumákem, což fanoušci značky už odměnili potleskem. Je nicméně třeba se ptát, zda budou rukama plácat o sebe i v případě sériových modelů. Odpovědět si můžete sami při pohledu na pravděpodobný vzhled už osmé generace řady 3, který dal dohromady grafik stojící za projektem Larson Design, který design vozu odhadl na základě podoby dosavadních konceptů i nafocených vývojových prototypů.
Zejména zepředu je pohled na vůz lákavý, poněkud horší je to zezadu, kde pouze modrobílé logo naznačuje, o jakou značku se tu vlastně jedná. Třeba světly se vůz podobá spíš aktuálním Peugeotům. Protažená a zatmavená světla pak mají jakýsi osmdesátkový či devadesátkový nádech, přičemž bychom je čekali spíš na asijské produkci než na nové trojce. Ale tímto směrem dnes Mnichov míří. Dívat se máme na vrcholné provedení M340 xDrive s šestiválcovým třílitrem a pohonem všech kol. Základ by měl vsadit na méně výrazné nárazníky, vzadu si pak rovnou lze odmyslet dvojici koncovek výfuku na každé straně a difuzor mezi nimi.
Po stránce mechanické automobilka počítá s tím, že zatímco spalovací verze zůstanou u stávající architektury CLAR, která samozřejmě bude modernizována, ty elektrické přepřáhnou na novou platformu. Zvenčí to ale prakticky nepoznáte, tedy až na některé detaily, jako jsou třeba absentující koncovky výfuku či zaslepená čelní maska. Tato strategie se značce dosud vyplatila, není tak důvod ji měnit.
Zač si pak BMW rozhodně zaslouží pochvalu, to je snaha nadále nabízet pod kapotou spalovací verze zajímavé pohonné jednotky. Zmizet v propadlišti dějin tak nemá ani třílitrový šestiválec, se kterým bude spojena jak verze M340, tak i nová generace M3. V jejím případě ale dost možná dojde na hybridizaci, nevyhnutelným se pak zdá být pouze k automatu a pohonu všech kol. Něco takového jsme ale čekali už od dosavadního provedení, a přesto jsme nakonec dostali i zadokolku s manuálem. Tak raději nedělejme účet bez hostinského.
Vzhled nové řady tři vyjde z podoby konceptu Vision Neue Klasse, který není předobrazem jen modelu i3, ale i spalovacích verzí řady 3. Níže můžete vidět, co by t toho mohlo či mělo vzejít. Foto: BMW
Zdroj: o_saeltzer@Instagram přes AutoEvolution
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Němci ukázali novinky armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
před 2 hodinami - Porsche chce v autě s ručním řazením zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, šéf vysvětlil jeho trvající přednosti
před 3 hodinami - Už i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
před 5 hodinami - Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 6 hodinami - Aston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva