GM opět propouští, padáka dostane přes 1 000 lidí. „Když budujeme budoucnost, musíme dělat odvážná rozhodnutí,” říká

Na jednu stranu je to standardní opatření vedoucí ke zvýšení efektivity, na tu druhou je třeba se ptát, jakou budoucnost - a pro koho vlastně - GM těmito opatřeními buduje? Odpovědi moc pozitivně nevyznívají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

GM opět propouští, padáka dostane přes 1 000 lidí. „Když budujeme budoucnost, musíme dělat odvážná rozhodnutí,” říká

22.8.2024 | Petr Prokopec

GM opět propouští, padáka dostane přes 1 000 lidí. „Když budujeme budoucnost, musíme dělat odvážná rozhodnutí,” říká

/

Foto: General Motors

Na jednu stranu je to standardní opatření vedoucí ke zvýšení efektivity, na tu druhou je třeba se ptát, jakou budoucnost - a pro koho vlastně - GM těmito opatřeními buduje? Odpovědi moc pozitivně nevyznívají.

Vždy jsme měli pocit, že automobilky ve vrcholném managementu zaměstnávají pouze ty nejschopnější z nejschopnějších. Přece jen jde o extrémně konkurenční obor, který za obrovských nákladů a minimálních marží pracuje s pokročilou technikou a širokými masami potenciálních zákazníků. Jenže v poslední době se zdá, že pozice manažerů místo obchodníků zaujali úředníci, jejichž rozhodnutí lze přirovnávat snad jen k dalšímu hřebíku, který je zatloukán do rakve jimi řízené firmy, popř. celé branže.

Nově nám obočí tancuje po čele při pohledu na krok koncernu General Motors. Ten se totiž podle zdrojů CNBC chystá propustit víc než tisícovku zaměstnanců.

Jde o spoustu lidí, jedná se dnes o 1,3 procenta všech lidí, kteří pro tuto automobilku po celém světě pracují. Nejvíc výpovědí se bude rozdávat ve Warrenu v americkém Michiganu, kde o práci přijde 600 zaměstnanců. „Když budujeme budoucnost GM, musíme učinit odvážná rozhodnutí a upřednostni investice, které budou mít největší dopad,“ uvedl k věci mluvčí GM.

Něco takového jistě pochopit lze, problémem ale je, že GM vidí svou budoucnost v neefektivní elektromobilitě, které pokládá na oltář prakticky všechno ostatní. Automobilka tak podle mluvčího „redukuje některé týmy v oddělení, jenž zajišťují software a služby“. Tedy jinými slovy, v době, kdy je na miliony a miliony řádků počítačových kódů kladen stále větší důraz a kdy třeba multimédia jsou zákazníky kritizovány nejvíce, americký koncern snižuje stavy tam, kde by spíše měl nabírat. Zvláště když se rozhodl, že nebude spoléhat na Android Auto a Apple CarPlay, nýbrž upřednostní vlastní software.

Informace naznačují, že tento krok je vyústěním odchodu Mika Abbotta, viceprezidenta právě pro software. Ten musel automobilku opustit na počátku roku kvůli zdravotním potížím, vhodného nástupce ale nejspíše GM nesehnalo. A protože nemá v ruce kapitána, posílá evidentně ke dnu i část svého vlastního loďstva. Něco takového nám hlava opravdu nebere, zvláště když to ani s onou inklinací k elektromobilitě dohromady nejde.

Kromě toho je třeba vzpomenout, že i GM neskutečně věří programům předplatného, ze kterých si automobilky do budoucna chtějí udělat obrovskou dojnou krávu. Jenže i něco takového vyžaduje dokonalý software, jinak zkrátka za aplikace a další služby nikdo platit nebude. GM ke všemu bude muset překonat Apple i Android, což nebude jednoduché, neboť jde o technologické společnosti, které se věnují jen jedinému oboru a nemusí dělit svou pozornost mezi další úkony.

Kroky GM nám tak nedávají smysl, ale není to poprvé. Ostatně už dřívější problematická rozhodnutí firmy z tohoto ranku byla pod tíhou pozdější přehodnocena. A máme pocit, že tohle se mezi ně přidá.


GM opět propouští, padáka dostane přes 1 000 lidí. „Když budujeme budoucnost, musíme dělat odvážná rozhodnutí,” říká - 1 - Chevrolet Blazer EV SS 2023 prvni sada 01GM opět propouští, padáka dostane přes 1 000 lidí. „Když budujeme budoucnost, musíme dělat odvážná rozhodnutí,” říká - 2 - Chevrolet Blazer EV SS 2023 prvni sada 02GM opět propouští, padáka dostane přes 1 000 lidí. „Když budujeme budoucnost, musíme dělat odvážná rozhodnutí,” říká - 3 - Chevrolet Blazer EV SS 2023 prvni sada 04
Elektromobily jako třeba Blazer EV SS se bez skvělého softwaru neobejdou. Zrovna na palubní elektroniku si pak majitelé nových aut stěžují nejvíce, a to napříč celou branží. Že tedy GM propouští právě lidi, kteří se na jeho vývoji a fungování podílí, nám hlava nebere. Foto: Chevrolet

Zdroj: CNBC

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.