Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Giugiaro se upsal Číňanům. Má s nimi vdechnout život superstroji s šesti motory
29.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slavný italský designér míří i se svým synem na výplatní listinu Techrules. S výrobou pomůže pro změnu tvůrce konceptů Fiatu.
V poslední době jsme svědky stále častějších úprků známých designérů na výplatní listiny asijských značek. Takové Hyundai loví zejména v řadách zaměstnanců koncernu VW Group, zatímco takový čínsko-izraelský Qoros zlákal Gerta Hildebranda, autora novodobého Mini. Další z tamních automobilek, nově založený čínský startup Techrules, pak aktuálně nyní sáhl po italské legendě Giorgetto Giugiarovi a jeho synovi Fabrizio Giugiarovi.
Oba dva se mají podílet na sériovém provedení konceptu GT96, který jsme si mohli letos v březnu prohlédnout na autosalonu v Ženevě. Produkční varianta by se na stejném místě měla ukázat již příští rok, přičemž oba Giugiarové mají napomoci ve splnění tohoto odvážného snu. Kromě nich se přitom o jeho realizaci má zasloužit i společnost L.M. Gianetti.
Tato firma byla založena v roce 1966, přičemž její specializací je tvorba konceptů pro Fiat, Abarth či Alfu Romeo. Pro automobilku Techrules by ale měla zajistit přímo malosériovou výrobu modelu GT96 (montovat se zpočátku bude 25 kusů ročně). Číňané tak nejsou nuceni rychle stavět vlastní továrnu, ačkoliv se to kvůli další expanzi má stát.
Očekávají totiž, že po příchodu supersportu dojde řada na malý městský vůz, který by měl být mnohem dostupnější a tudíž dojde na výrobu v masovějším měřítku. Jelikož ale vše závisí na firemní prvotině, nechme prozatím budoucnost stranou. GT86 bylo totiž v době svého debutu ověnčeno takovými parametry, že vdechnou jim život bude velmi náročné.
Jen pro připomenutí dodáme, že vůz pracuje s nově vyvinutou mikroturbínou TREV, která generuje elektřinu pro šest elektromotorů pohánějících samotný vůz. Podle Číňanů je přitom tato koncepce prostorově méně náročná než ústrojí klasického elektromobilu, přičemž redukovat má i hmotnost. Dobití baterií pak zvládne za pouhých 40 minut.
Značka dále dodává, že turbína zvládá 96 tisíc otáček, přičemž produkovat má 36 kW. Třicet kilowatt je určeno pohonu generátoru a lithium-mangan-oxidových baterií o kapacitě 20 kWh, zatímco zbývajících šest má na starosti různé funkce vozu, např. klimatizaci. Techrules přitom jako palivo testuje benzin, diesel, CNG i letecký kerosin. Pokud dojde k natankování 80 litrů posledně zmiňovaného paliva, pak by teoretický dojezd měl činit více než 2 000 kilometrů.
To jsou všechno parametry z říše snů, což ostatně platí i o pohonném ústrojí jak celku. To v případě konceptu generovalo 1 044 koní a enormních 8 640 Nm točivého momentu (to berte s nadhledem). V kombinaci se suchou hmotností dosahující pouhých 1 380 kg pak zrychlení z klidu na stovku zabralo jen 2,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost byla omezena na 350 km/h.
Nakolik budou dané parametry dodrženy u sériového provedení, je otázkou. I když testy prototypů na okruhu Silverstone prý prokázaly, že minimálně bleskurychlé sprinty reálné jsou. Tím nám ale dostupné informace končí, zmínit již můžeme pouze zahájení prodeje, se kterým se počítá až v letech 2018 či 2019.
Čínská automobilka Techrules představila v Ženevě nejen silniční GT96...
...ale také okruhově zaměřenou verzi AT96. V jejím případě však sériová výroba zatím není jistá
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 41 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1