Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis G90: nejluxusnější Hyundai je venku, hýří výbavou i výkony
9.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nová limuzína se pyšní delším rozvorem, luxusním interiérem či motory V6 a V8 výkonu až 425 koní. Zároveň je tužší a bezpečnější.
Doplněno 11:30 Korejská automobilka vydala krátce po první tiskové zprávě i druhou, ve které se již mnohem více rozepisuje o technických datech. Pasáž spojenou s pohonnými jednotkami jsme tedy náležitě upravili, mimo to ovšem můžeme dodat také fakta spojená s hmotností. Ta se v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci pohybuje mezi 2 420 a 2 595 kilogramy. Známe také velikost zavazadlového prostoru, jehož kapacita činí 484 litrů, a litých kol, kde mohou zákazníci vybírat mezi 18palcovým a 19palcovým provedením. Dále jsme rovněž rozšířili fotogalerii, a to především o záběry přední části kabiny.
Novou vlajkovou loď korejské automobilky jsme si přiblížili již několikrát, nicméně pokaždé to bylo spíše slovem než také kvalitním obrazem. Hyundai ovšem dnes odhalilo limuzínu Genesis G90 (známou na domácím trhu pod názvem EQ900) oficiálně, přičemž ještě před samotnou prezentací oznámilo, že do včerejšího dne nasbíralo již 9 700 závazných objednávek. Je tedy evidentní, že o posun značky do vyšších pater trhu je nemalý zájem, pročež bude zajímavé sledovat, zda stejným způsobem okouzlí novinka zákazníky také na trzích v Americe či Evropě.
Prodejní statistiky si ovšem necháme na pozdější datum, nyní se budeme věnovat samotnému odhalení. To zmiňuje náročný čtyřletý vývoj, do kterého bylo zapojeno na 1 200 inženýrů a designérů a jenž se mimo jiné odehrál i na Severní smyčce Nürburgringu či v Mohavské poušti. Genesis G90 dostal zcela novou architekturu, jenž vůči té předchozí používá větší podíl vysokopevnostní oceli (na skeletu se podílí z 51,7 procent). Torzní tuhost modelu tak byla vůči předchůdci navýšena o 181 %.
Mimo to se měnily také rozměry, kdy především rozvor narostl o 115 milimetrů na 3 160 mm. Genesis G90 dlouhé 5 205 mm by tak mělo nabídnout o poznání více prostoru na zadních sedadlech, ještě dále má ovšem zajít prodloužená varianta s celkovou délkou 5 495 mm a rozvorem 3 450 mm. Na její představení si však budeme muset ještě chvíli počkat, prozatím je totiž k mání pouze standardní provedení. I to se ovšem uvnitř může pochlubit koženým čalouněním italské firmy Pasubio.
Stejně jako lze v rámci kůže vybírat mezi černým, hnědým a dvouodstínovým provedením, je rozsáhlá i selekce dřevěných dekorů. Palubní desku zdobí analogové hodiny, pro cestující vzadu jsou pro změnu k dispozici 9,2palcové tablety. Sedadla dostala certifikaci německého institutu AGR, nabízet tedy mají prvotřídní komfort i na dlouhých cestách. Již ve standardu je přitom možné počítat s elektrickým ovládáním v 18 směrech či přednastavenými pozicemi např. pro relaxaci či čtení.
Dále se korejská limuzína chlubí inteligentní klimatizací, která kromě vnitřní teploty a vlhkosti reaguje i na míru kvality vzduchu a míru oxidu uhličitého v něm obsaženého. Cestující vzadu pak mají k dispozici nezávislý okruh. Kromě luxusní výbavy, do které spadá i audio systém Lexicon, se ovšem Genesis G90 může pochlubit také vrcholnou mírou bezpečnosti, která má splňovat nejnovější požadavky amerického institutu IIHS.
Kromě již zmiňované tužší platformy je dále možné počítat s elektronickými systémy v podobě automatických brzd, automatickými světly, detekcí únavy i chování řidiče, monitoringem slepých úhlů nebo asistentem, který v případě kolize s vedle jedoucím vozem dokáže zasáhnout do řízení. Mimo to je samozřejmostí devět airbagů, předpínače bezpečnostních pásů a nechybí ani částečně autonomní řízení na dálnicích.
Dále se Hyundai zasadilo o ponížení hluku v interiéru, za čímž stojí trojité utěsnění dveří, duální izolace oken nebo přepracovaný podvozek. Ten ve standardu počítá s pohonem zadních kol (systém H-TRAC je za příplatek), pod kapotou pak najdeme 3,8litrový atmosférický šestiválec (315 koní, 397 Nm), 3,3litrový přeplňovaný šestiválec (370 koní, 510 Nm) či pětilitrový atmosférický osmiválec (425 koní, 520 Nm).
Jedinou dostupnou převodovkou je osmistupňový automat, se kterým nejslabší provedení zvládne sprint na stovku za 6,9 sekundy, prostřední úroveň za 6,2 sekundy a nejsilnější za 5,7 s. O spotřebě značka nadále mlčí, více se ale zmiňuje o doprovodných concierge službách Honors G, které na domácím trhu počítají se sníženými cenami v partnerských pětihvězdičkových hotelech nebo na golfových hřištích. Zákazníci přitom mají tento program na pět let zdarma.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že navzdory již zmiňovaným objednávkám bude prodej nového Genesis G90 oficiálně zahájen až v první polovině příštího roku. Řeč je však pouze o korejském trhu, globálně se limuzína má začít nabízet až ve druhé půli roku 2016. Zda, případně kdy ale novinka dorazí do českých luhů a hájů, to je aktuálně ve hvězdách.
Nové Genesis G90 nasbíralo do včerejšího dne již 9 700 objednávek, po slavnostním odhalení ale zájem nejspíše ještě naroste
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva