Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis G80: korejská řada 5 přišla o Hyundai, dostala verzi Sport
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizovaný Hyundai Genesis dostal nové jméno, nárazníky a čelní masku. Za ní se pak nově objevuje i 3,3litrový přeplňovaný šestiválec.
Korejská automobilka v loňském roce založila luxusní značku Genesis, pod jejímiž křídly hodlá nabízet prémiové modely. První takovou vlaštovkou byla limuzína G90, jenž nahradila dosavadní Hyundai Equus. Následně jsme si mohli představit koncept předcházející modelu G70, který hodlá ukrást zákazníci BMW řady 3. Aktuálně tu pak máme debut modelu G80, jímž není nic jiného než faceliftované Hyundai Genesis.
Souběžně s novým označením modelu, v jehož rámci byl vypuštěn odkaz na „hjondé“, dorazily také nové nárazníky a odlišná čelní maska. Dále pak můžeme zmínit ještě jiné světlomety, tím ale venkovní proměna končí. Tedy alespoň v rámci základní varianty. Kromě ní se ovšem na autosalonu v korejském Busanu objevila také verze G80 Sport, která již dle názvu přidává na agresivitě.
V případě sportovního provedení tu máme specifické nárazníky, výplet čelní masky či jiná kola. Vzadu si pak můžeme všimnout zvýrazněné hrany zavazadlového prostoru, se kterou je spárována čtveřice koncovek výfuku. V jejím středu pak najdeme difuzor. Kromě toho vůz poklesl o pár milimetrů blíže k zemi, žádná konkrétní čísla ovšem automobilka do placu nedala.
Tápání je spojeno rovněž s motorovým prostorem, kde je v případě základní verze možné vybírat mezi dosavadním 3,8litrovým atmosférickým šestiválcem a novým 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem. S touto pohonnou jednotkou počítá i zmiňované Genesis G90, pod jehož kapotou agregát produkuje 370 koní a 510 Nm točivého momentu.
Zda pod kapotou menšího modelu nabídne přeplňovaný šestiválec stejný výkon, to je zatím nejisté. Nicméně se s tím dá počítat, pročež by zrychlení z klidu na stovku mělo poklesnout z 6,2 sekund modelu G90 pod šestisekundovou bariéru. Na potvrzení si však musíme vyčkat, pročež nyní jen dodáme, že verze Sport počítá právě s tímto motorem.
Standardem je přitom osmistupňový automat a pohon zadních kol, za příplatek je ovšem k dispozici také systém HTRAC zapojující do hry obě nápravy. Dále lze zmínit, že základní výbava zahrnuje adaptivní světlomety, dřevěné či hliníkové dekory a multimédiální systém nabízející kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto.
Tím nám informace prozatím končí, pročež lze jen dodat, že do Spojených států faceliftované Genesis G80 možná dorazí i s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 425 koní, zatímco Evropa by se měla dočkat dieselového motoru. Podle informací z prezentace by se tak přitom mělo stát v příštím roce.
Na autosalonu v Busanu se představilo nejen faceliftované Hyundai Genesis jako Genesis G80, ale také jeho zcela nová varianta Sport
Zdroje: Hyundai, Motorgraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva