Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis dorazilo do Detroitu s G90, slíbilo G70, ostré verze, kupé i SUV pro Evropu
12.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní korejská limuzína se svými objemnými a výkonnými benzinovými motory v Evropě naráží na emise CO2. S nimi se nejspíše vypořádá až SUV.
Korejská vlajková loď již není tak úplně žhavou novinkou, neboť Hyundai odhalilo limuzínu Genesis G90 již na počátku minulého měsíce. Souběžně s detroitským živým debutem tu ovšem máme opravdu velkou sadu nových fotek, na kterých se nám poněkud levnější konkurence pro Mercedes-Benz třídy S představuje ze všech stran. Souběžně s tím dorazilo i pár nových dat, načež rychlé osvěžení nebude na škodu. Kromě prvotiny nově založené korejské luxusní divize máme navíc podrobnější informace o dalších modelech, až taková nuda tedy dnes rozhodně nebude.
Než se ovšem dostaneme k výhledu do budoucna, zůstaneme u modelu G90. Ten dorazil na americký kontinent pouze se dvěma ze tří benzinových motorů, a sice s 3,3litrovým přeplňovaným tříválcem o výkonu 370 koní a pětilitrovým osmiválcem, který dává 425 koní. O přenos výkonu se stará vždy osmistupňová automatická převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere vrcholné variantě 5,7 sekundy. Ve srovnání s Mercedesem S 500 je tak sice o sekundu pomalejší, nicméně vše by měla vyvážit ona nižší cena.
Kromě osmiválce se Genesis G90 může pochlubit také systémem pohonu všech kol H-TRAC, který v režimu Economy počítá stoprocentně pouze se zadní nápravou. Jakmile ovšem sáhnete po módu Sport, můžete počítat s přenosem 10 procent výkonu také na přední kola za účelem zlepšení trakce. A na kluzkých nebo zasněžených vozovkách pak míří dopředu dokonce 40 %. Nic bližšího však již nezaznělo, pročež jen dodáme, že standardem jsou 19palcové lité ráfky a čtyřpístkové brzdy vpředu a dvoupístkové vzadu.
Od techniky se můžeme přesunout k bezpečnostním systémům, kterých je pěkná řádka. Hyundai totiž touží po nejvyšším hodnocení institutu IIHS, načež tu máme autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring vozů ve slepém úhlu, asistent jízdy ve zvoleném pruhu, varování před vzadu jedoucími vozy, detekci únavy řidiče, adaptivní světlomety nebo systém kamer sledujících veškeré okolí. Kromě toho dorazil také nový head-up displej, jehož rozměr byl zvětšen ze 7,4 palce na 9,7 palce a který se chlubí lepším podsvícením.
Technici značky měli zároveň zapracovat na nejlepším odhlučnění ve své třídě, za čímž stojí nejen laminace všech oken, ale také speciální konstrukce zmiňovaných ráfků, které jsou dvoudílné a mají ve vínku duté paprsky či speciální vnitřní akustickou komoru. Dále můžeme zmínit sedadlo řidiče stavitelné ve 22 směrech, spolujezdce pak může počítat „pouze“ se šestnácti. Zadní křesla je pak možné nastavit ve 14 polohách, přičemž skrze ovládání Driver Information System lze upravit také polohu dvou 9,2palcových obrazovek.
Genesis G90 se rovněž chlubí 12,3palcovým palubním displejem nebo audio systémem Lexicon, který počítá se 17 reproduktory a desetipalcovým subwooferem. Vše pak doplňuje kožené čalounění Nappa nebo dekory z pravého dřeva, tím ale můžeme korejský vrchol považovat za probraný. Zmínit lze totiž již jen barvy karoserie, kde lze aktuálně vybírat z pěti „mezinárodních“ odstínů (Casablanca White, Caspian Black, Manhattan Brown, Santiago Silver a London Gray).
Naši pozornost nyní můžeme nasměrovat k dalším korejským novinkám, z nichž tou asi nejpodstatnější je model G70. Označován je jako sportovní sedan, přičemž konkurovat bude Audi A4, BMW řady 3 a Mercedesu třídy C. Podpírat jej má zcela nová platforma, zatímco o pohon se nejspíše postará výše zmíněný 3,3litrový přeplňovaný šestiválec. Šéf vývoje Albert Biermann, který dříve pracoval pro BMW M, ovšem prozatím nic konkrétního neuvedl. Pouze ale dodal, že kvůli emisním normám bude potřeba turbo.
Jelikož benzinová tři-trojka je jediným takovým motorem, který má Hyundai aktuálně k dispozici, dá se předpokládat, že s jeho 370 koňmi a 510 Nm točivého momentu můžeme stoprocentně počítat. Tedy alespoň v základní verzi. Kromě toho má ovšem Genesis G90 dorazit také v ostřejší variantě N, kde by výkon mohl být ještě vyšší. Mimo hru přitom v takové chvíli není ani dodání turbodmychadel osmiválci, to je ale spíše zbožné přání než jistota. Více bychom se ovšem mohli dozvědět v dubnu v New Yorku, kde by se měl ukázat koncept.
Tato studie přitom nebude předcházet pouze sedanu, ale také kupé, které bude poněkud jiného charakteru než dosavadní model. Ten byl zaměřen hlavně na sportování, přestože se v jeho názvu objevilo slůvko „Genesis“. Novinka by měla tomuto označení více dostát, pročež lze počítat s jejím přechodem směrem k luxusu. Nicméně stejně jako čtyřdveřový model dostane i kupé ostrou variantu, pro kterou je konkurencí BMW M3 či Mercedes-AMG C 63. A ta by pro změnu mohla onen posun zcela negovat.
V případě sportovní verze navíc Biermann naznačuje, že zde s ohledem na německé rivaly nebude nic jiného než přeplňovaný osmiválec stačit. Je tedy dost možné, že Korejci již na takovém agregátu pracují. Vše je ale prozatím zahaleno tajemstvím, což platí také o kabrioletu. „Stále s tím bojujeme,“ dodává šéf vývoje divize N. A naznačuje, že jedním z problémů je proměnlivé korejské počasí, díky čemuž tamní klientela nevěnuje otevřeným vozům až takovou pozornost.
Podle Biermanna ovšem situace nejspíše dopadne stejně jako v případě sedanu Hyundai Genesis, který byl zpočátku osazen pouze pohonem zadních kol. V tu chvíli značka měla menší problém, neboť na 85 procent amerických zákazníků takový vůz odmítalo. Jakmile ovšem dorazil systém H-TRAC, došlo k výraznému nárůstu prodejů, zejména pak v New Yorku a Chicagu. Pokud se tedy Korejcům povede přesvědčit klientelu, že vyrábí působivé kupé, pak by nejspíše mohl vzniknout i kabriolet.
Pokud jste se ovšem nyní začali více než těšit na korejskou expanzi, pak vás bohužel musíme poněkud zchladit. Amerika či Korea jsou totiž zeměmi, kde jsou kvůli nižším emisím NOx favorizovány benzinové modely. Evropa však klade důraz na emise CO2, které si mnohem více tykají s dieselovými pohonnými jednotkami. A ty prozatím v našem výčtu chyběly. Limuzína Genesis G90 se tak podle designového šéfa značky Petera Schreyera na Starý kontinent nepodívá, alespoň prozatím.
Více nadějí bychom prý měli upřít k menším modelům, nicméně ani v jejich případě dosud nebyl zmíněn jediný „producent sazí“. Příchod sedanu G70 a spřízněného kupé je tak rovněž nejasný. Nicméně Schreyer by byl rád, aby luxusní divize Genesis byla považována za globální. Některých jejích modelů bychom se tak v Evropě skutečně měli dočkat, přičemž v tuto chvíli již asi nikoho nepřekvapí, že nejspíše půjde o SUV.
Šéf designu přitom dodává, že „budeme vyrábět opravdu krásná SUV. Proporce jsou pro modely divize Genesis důležité, přičemž za poznávací znamení lze považovat protaženou kapotu, krátké převisy a kabinu posazenou dozadu. Tyto atributy lze velmi snadno přenést na SUV - přičemž aktuálně jich mnoho opravdu krásných neexistuje. Navíc velmi krátké převisy jsou důležité pro nájezdové úhly a tedy pro jízdu v terénu.“
Výhled do budoucna je tedy jasný, přičemž chápeme, že zejména evropské fanoušky luxusních korejských modelů nejspíše příliš nepotěší. Ani Korejci ale bohužel nemohou jít hlavou proti zdi, respektive proti byrokratickým předpisům. Z volby „horší nebo žádný produkt” si vybrali tu druhou, nejspíše k naší škodě...
Genesis G90 se ukázalo naživo na detroitském autosalonu...
...na rozdíl od korejského trhu bude v Americe k mání pouze se dvěma motory, a sice přeplňovaným šestiválcem a atmosférickým osmiválcem
Zdroje: Hyundai, Car Advice, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:21 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 17:13 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch