Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Geely GC9: čínský luxus odhalen v sérii, prý se inspiroval stíhačkami
8.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětimetrový sedan zřejmě dostane až třímetrový rozvor, který počítá s dostatečným prostorem pro cestující vpředu i vzadu a také se značným luxusem.
Automobilka Geely proslula především koupí skandinávské značky Volvo. Aby ale někdejší výrobce ledniček mohl převzít kontrolu významnou evropskou automobilkou, musel si nejprve vydělat prodejem vlastního, ne vždy úplně vlastního portfolia modelů. To zahrnuje prakticky každou karosářskou variantu od malého hatchbacku až po velké SUV. Na listopadovém autosalonu v Guangzhou bychom se pak měli dočkat i vrcholného sedanu, který ponese název GC9. Jeho exteriér a interiér značka odhalila již nyní, kromě sady pěti fotek ovšem mnoho informací zveřejněno nebylo.
Víme pouze tolik, že novinka byla navržena pod taktovkou Petera Horburyho, bývalého designéra zmiňované značky Volvo. Možná i proto vypadá relativně „evropsky“. Při pozornějším zkoumání nám ovšem při pohledu zepředu přišly na mysl americké značky jako Buick či Cadillac, zatímco vzadu se Geely zřejmě inspirovalo koncepty automobilky Subaru.
Oficiálně ovšem automobilka udává, že vzorem pro venkovní design stály stíhačky a supersporty, stejně jako gepard ve skoku. Zevnitř se pak sedan GC9 nechal ovlivnit čínskou historií, zvláště pak starověkými kamennými mosty. V tomto směru je řeč hlavně o palubní desce dekorované tmavým dřevem, zatímco v případě sedadel byl inspirací talár.
Detaily o technice si ovšem Geely ponechává na autosalon v Guangzhou, jisté náznaky ovšem můžeme vyvodit z konceptu KC, který produkční verzi předcházel. Velmi pravděpodobně tedy můžeme počítat s pětimetrovou délkou a takřka třímetrovým rozvorem, přičemž se zřejmě i naplní řeči o hybridním pohonném ústrojí.
Zbytek dat ale již zůstává tajemstvím, stejně jako případné zahájení prodeje či expanze na jiné trhy než jen ten čínský. Dá se ale předpokládat, že v asijských showroomech se Geely GC9 objeví někdy v první půlce příštího roku a že minimálně v nejbližší době do takové Evropy nedorazí. Možná se ale v listopadu přesvědčíme o opaku.





Geely GC9 se pyšní působivým designem, který je inspirován stíhačkami, supersporty i gepardem ve skoku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva