Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Galpin GTR1 2014: 1 038 koní a osm krav v útrobách, to je novodobý Ford GT
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na Pebble Beach byl odhalen nový supersport. Vážit bude maximálně 1 360 kg a v Americe pokoří 362 km/h. V Evropě ale bude ještě rychlejší.
Taky jste si vždy říkali, že novodobý Ford GT měl vypadat trochu jinak? U společnosti Galpin Auto Sports (GAS) očividně posledních pár let nemysleli na nic jiného. Proto začali s přípravami svého vlastního modelu GTR1, který má být „vizí toho, jak by Ford GT měl dnes vypadat a jaký by měl dostat výkon“. Oproti původnímu prohlášení se přitom mnohé změnilo pod kapotou - ještě loni totiž firma tvrdila, že jako základ použije model Mustang. Ten by ale zřejmě vyžadoval enormní přepracování a nakonec by stejně nenabízel to, co u Galpinu požadovali. Svůj první vlastní supersport tak nakonec postavili na základech skutečného Fordu GT.
Prakticky veškeré převzaté díly ovšem musely projít patřičnou úpravou, než dostaly požehnání. Např. motor, 5,4litrový osmiválec, zamířil do dílen společnosti Heffner, kde se podrobil rekalibraci. U Galpinu pak následně ještě pozměnily sání, výfuk a turbodmychadla, výsledkem čehož je 1 038 koní a 1 000 Nm točivého momentu. Na americké půdě tak GTR1 zrychlí na stovku, respektive na 96 km/h, za nějaké tři sekundy a rozjede se až na 362 km/h. V Evropě se ale dá počítat s výkony ještě lepšími, neboť místní benzín nabízí standardně více než 91 oktanů, kterým je technika přizpůsobena za oceánem.
S touto jízdní dynamikou asi nebudou překvapením silné (a přitom lehké) brzdy. Karbon-keramické kotouče (16palcové vpředu, 14palcové vzadu) jsou tak upečeny ze stejné směsi, jakou používají monoposty Formule 1, Boeing 787 Dreamliner nebo stíhačka F22. O jejich sevření závodními destičkami se vpředu starají šestipístkové třmeny Brembo (vzadu jsou čtyřpístkové), další snížení neodpružené hmotnosti pak mají na starosti 20palcová kovaná kola obutá v pneumatikách Pirelli P Zero Rosso.
Těžká ovšem není ani samotná karoserie, na jejíž výrobu padlo nějakých 12 tisíc hodin ruční práce. Zákazníkům přitom bude nabízena hned ve dvou verzích. Standardem bude hliník, za příplatek však dostanete karbon. Celková odhadovaná hmotnost 1 360 kilogramů by tak měla ještě klesnout, což v nepřímé úměrnosti doprovodí nárůst ceny. Již základ by totiž měl překročit sumu jednoho milionu dolarů (cca 20 milionů korun), karbonové provedení tak možná vyjde na 1,5 milionu USD.
Za to ovšem nedostanete jen extrémní jízdní dynamiku nebo modrý interiér, na jehož čalounění padlo osm krav, ale také značnou exkluzivitu. Během slavnostního debutu na americkém Pebble Beach totiž zástupci společnosti Galpin oznámili, že v první várce přijde na svět jen šest exemplářů a že celková produkce nepřekročí 24 kusů. Zahájení výroby je pak naplánováno na počátek příštího roku, čas na rozmyšlenou tak nemáte příliš velký.
Galpin GTR1 je nová vize Fordu GT. Pod kapotou nabízí výkon 1 038 koní, který bude spárován s maximální hmotností 1 360 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva