Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Galpin GTR1 2014: 1 038 koní a osm krav v útrobách, to je novodobý Ford GT
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na Pebble Beach byl odhalen nový supersport. Vážit bude maximálně 1 360 kg a v Americe pokoří 362 km/h. V Evropě ale bude ještě rychlejší.
Taky jste si vždy říkali, že novodobý Ford GT měl vypadat trochu jinak? U společnosti Galpin Auto Sports (GAS) očividně posledních pár let nemysleli na nic jiného. Proto začali s přípravami svého vlastního modelu GTR1, který má být „vizí toho, jak by Ford GT měl dnes vypadat a jaký by měl dostat výkon“. Oproti původnímu prohlášení se přitom mnohé změnilo pod kapotou - ještě loni totiž firma tvrdila, že jako základ použije model Mustang. Ten by ale zřejmě vyžadoval enormní přepracování a nakonec by stejně nenabízel to, co u Galpinu požadovali. Svůj první vlastní supersport tak nakonec postavili na základech skutečného Fordu GT.
Prakticky veškeré převzaté díly ovšem musely projít patřičnou úpravou, než dostaly požehnání. Např. motor, 5,4litrový osmiválec, zamířil do dílen společnosti Heffner, kde se podrobil rekalibraci. U Galpinu pak následně ještě pozměnily sání, výfuk a turbodmychadla, výsledkem čehož je 1 038 koní a 1 000 Nm točivého momentu. Na americké půdě tak GTR1 zrychlí na stovku, respektive na 96 km/h, za nějaké tři sekundy a rozjede se až na 362 km/h. V Evropě se ale dá počítat s výkony ještě lepšími, neboť místní benzín nabízí standardně více než 91 oktanů, kterým je technika přizpůsobena za oceánem.
S touto jízdní dynamikou asi nebudou překvapením silné (a přitom lehké) brzdy. Karbon-keramické kotouče (16palcové vpředu, 14palcové vzadu) jsou tak upečeny ze stejné směsi, jakou používají monoposty Formule 1, Boeing 787 Dreamliner nebo stíhačka F22. O jejich sevření závodními destičkami se vpředu starají šestipístkové třmeny Brembo (vzadu jsou čtyřpístkové), další snížení neodpružené hmotnosti pak mají na starosti 20palcová kovaná kola obutá v pneumatikách Pirelli P Zero Rosso.
Těžká ovšem není ani samotná karoserie, na jejíž výrobu padlo nějakých 12 tisíc hodin ruční práce. Zákazníkům přitom bude nabízena hned ve dvou verzích. Standardem bude hliník, za příplatek však dostanete karbon. Celková odhadovaná hmotnost 1 360 kilogramů by tak měla ještě klesnout, což v nepřímé úměrnosti doprovodí nárůst ceny. Již základ by totiž měl překročit sumu jednoho milionu dolarů (cca 20 milionů korun), karbonové provedení tak možná vyjde na 1,5 milionu USD.
Za to ovšem nedostanete jen extrémní jízdní dynamiku nebo modrý interiér, na jehož čalounění padlo osm krav, ale také značnou exkluzivitu. Během slavnostního debutu na americkém Pebble Beach totiž zástupci společnosti Galpin oznámili, že v první várce přijde na svět jen šest exemplářů a že celková produkce nepřekročí 24 kusů. Zahájení výroby je pak naplánováno na počátek příštího roku, čas na rozmyšlenou tak nemáte příliš velký.









Galpin GTR1 je nová vize Fordu GT. Pod kapotou nabízí výkon 1 038 koní, který bude spárován s maximální hmotností 1 360 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
K mání je zapomenutý pokus o nakopnutí Seatu, tehdy mohl nabízet víc než VW. Jakkoli zachovalé kusy jsou dnes ceněná vzácnost
před hodinouStellantis si nechal patentovat neobvyklý prvek pro elektromobily. Chce jim dát výfuk, bez legrace
před 3 hodinamiZákazníci Dacie už nejsou chudáci, říká šéf značky, přichází k nám od upadající konkurence, aby dostali, co chtějí
před 4 hodinamiMotorkářům s okamžitou platností zakázali účast na veřejných jízdách na Nordschleife, výmluvným srovnáním aut a motorek je konec
před 6 hodinamiUž i Porsche v Číně dojíždí na předražená auta s nekonkurenceschopnou technikou, je to přehlížené varování pro všechny ostatní
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva