Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Galpin GTR1 2014: 1 038 koní a osm krav v útrobách, to je novodobý Ford GT
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na Pebble Beach byl odhalen nový supersport. Vážit bude maximálně 1 360 kg a v Americe pokoří 362 km/h. V Evropě ale bude ještě rychlejší.
Taky jste si vždy říkali, že novodobý Ford GT měl vypadat trochu jinak? U společnosti Galpin Auto Sports (GAS) očividně posledních pár let nemysleli na nic jiného. Proto začali s přípravami svého vlastního modelu GTR1, který má být „vizí toho, jak by Ford GT měl dnes vypadat a jaký by měl dostat výkon“. Oproti původnímu prohlášení se přitom mnohé změnilo pod kapotou - ještě loni totiž firma tvrdila, že jako základ použije model Mustang. Ten by ale zřejmě vyžadoval enormní přepracování a nakonec by stejně nenabízel to, co u Galpinu požadovali. Svůj první vlastní supersport tak nakonec postavili na základech skutečného Fordu GT.
Prakticky veškeré převzaté díly ovšem musely projít patřičnou úpravou, než dostaly požehnání. Např. motor, 5,4litrový osmiválec, zamířil do dílen společnosti Heffner, kde se podrobil rekalibraci. U Galpinu pak následně ještě pozměnily sání, výfuk a turbodmychadla, výsledkem čehož je 1 038 koní a 1 000 Nm točivého momentu. Na americké půdě tak GTR1 zrychlí na stovku, respektive na 96 km/h, za nějaké tři sekundy a rozjede se až na 362 km/h. V Evropě se ale dá počítat s výkony ještě lepšími, neboť místní benzín nabízí standardně více než 91 oktanů, kterým je technika přizpůsobena za oceánem.
S touto jízdní dynamikou asi nebudou překvapením silné (a přitom lehké) brzdy. Karbon-keramické kotouče (16palcové vpředu, 14palcové vzadu) jsou tak upečeny ze stejné směsi, jakou používají monoposty Formule 1, Boeing 787 Dreamliner nebo stíhačka F22. O jejich sevření závodními destičkami se vpředu starají šestipístkové třmeny Brembo (vzadu jsou čtyřpístkové), další snížení neodpružené hmotnosti pak mají na starosti 20palcová kovaná kola obutá v pneumatikách Pirelli P Zero Rosso.
Těžká ovšem není ani samotná karoserie, na jejíž výrobu padlo nějakých 12 tisíc hodin ruční práce. Zákazníkům přitom bude nabízena hned ve dvou verzích. Standardem bude hliník, za příplatek však dostanete karbon. Celková odhadovaná hmotnost 1 360 kilogramů by tak měla ještě klesnout, což v nepřímé úměrnosti doprovodí nárůst ceny. Již základ by totiž měl překročit sumu jednoho milionu dolarů (cca 20 milionů korun), karbonové provedení tak možná vyjde na 1,5 milionu USD.
Za to ovšem nedostanete jen extrémní jízdní dynamiku nebo modrý interiér, na jehož čalounění padlo osm krav, ale také značnou exkluzivitu. Během slavnostního debutu na americkém Pebble Beach totiž zástupci společnosti Galpin oznámili, že v první várce přijde na svět jen šest exemplářů a že celková produkce nepřekročí 24 kusů. Zahájení výroby je pak naplánováno na počátek příštího roku, čas na rozmyšlenou tak nemáte příliš velký.
Galpin GTR1 je nová vize Fordu GT. Pod kapotou nabízí výkon 1 038 koní, který bude spárován s maximální hmotností 1 360 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 7 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 9 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 10 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
dnes - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva