Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Galpin GTR1 2014: 1 038 koní a osm krav v útrobách, to je novodobý Ford GT
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na Pebble Beach byl odhalen nový supersport. Vážit bude maximálně 1 360 kg a v Americe pokoří 362 km/h. V Evropě ale bude ještě rychlejší.
Taky jste si vždy říkali, že novodobý Ford GT měl vypadat trochu jinak? U společnosti Galpin Auto Sports (GAS) očividně posledních pár let nemysleli na nic jiného. Proto začali s přípravami svého vlastního modelu GTR1, který má být „vizí toho, jak by Ford GT měl dnes vypadat a jaký by měl dostat výkon“. Oproti původnímu prohlášení se přitom mnohé změnilo pod kapotou - ještě loni totiž firma tvrdila, že jako základ použije model Mustang. Ten by ale zřejmě vyžadoval enormní přepracování a nakonec by stejně nenabízel to, co u Galpinu požadovali. Svůj první vlastní supersport tak nakonec postavili na základech skutečného Fordu GT.
Prakticky veškeré převzaté díly ovšem musely projít patřičnou úpravou, než dostaly požehnání. Např. motor, 5,4litrový osmiválec, zamířil do dílen společnosti Heffner, kde se podrobil rekalibraci. U Galpinu pak následně ještě pozměnily sání, výfuk a turbodmychadla, výsledkem čehož je 1 038 koní a 1 000 Nm točivého momentu. Na americké půdě tak GTR1 zrychlí na stovku, respektive na 96 km/h, za nějaké tři sekundy a rozjede se až na 362 km/h. V Evropě se ale dá počítat s výkony ještě lepšími, neboť místní benzín nabízí standardně více než 91 oktanů, kterým je technika přizpůsobena za oceánem.
S touto jízdní dynamikou asi nebudou překvapením silné (a přitom lehké) brzdy. Karbon-keramické kotouče (16palcové vpředu, 14palcové vzadu) jsou tak upečeny ze stejné směsi, jakou používají monoposty Formule 1, Boeing 787 Dreamliner nebo stíhačka F22. O jejich sevření závodními destičkami se vpředu starají šestipístkové třmeny Brembo (vzadu jsou čtyřpístkové), další snížení neodpružené hmotnosti pak mají na starosti 20palcová kovaná kola obutá v pneumatikách Pirelli P Zero Rosso.
Těžká ovšem není ani samotná karoserie, na jejíž výrobu padlo nějakých 12 tisíc hodin ruční práce. Zákazníkům přitom bude nabízena hned ve dvou verzích. Standardem bude hliník, za příplatek však dostanete karbon. Celková odhadovaná hmotnost 1 360 kilogramů by tak měla ještě klesnout, což v nepřímé úměrnosti doprovodí nárůst ceny. Již základ by totiž měl překročit sumu jednoho milionu dolarů (cca 20 milionů korun), karbonové provedení tak možná vyjde na 1,5 milionu USD.
Za to ovšem nedostanete jen extrémní jízdní dynamiku nebo modrý interiér, na jehož čalounění padlo osm krav, ale také značnou exkluzivitu. Během slavnostního debutu na americkém Pebble Beach totiž zástupci společnosti Galpin oznámili, že v první várce přijde na svět jen šest exemplářů a že celková produkce nepřekročí 24 kusů. Zahájení výroby je pak naplánováno na počátek příštího roku, čas na rozmyšlenou tak nemáte příliš velký.









Galpin GTR1 je nová vize Fordu GT. Pod kapotou nabízí výkon 1 038 koní, který bude spárován s maximální hmotností 1 360 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 6 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 8 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 9 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 11 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 17:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB