FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control

Divize Ford Performance Vehicles představila svou vlajkovou loď, která dá stovku za 4,5 s. S dopravou, clem a poplatky však stojí stejně jako BMW M3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control

16.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Divize Ford Performance Vehicles představila svou vlajkovou loď, která dá stovku za 4,5 s. S dopravou, clem a poplatky však stojí stejně jako BMW M3.

Zprávy o chystané fordovské strategii One Manufacturing očividně v Austrálii nebyly přijaty s bouřlivým nadšením. Na jejich základě totiž dojde k eliminaci modelu Falcon, který je u protinožců velmi oblíben (a také se pouze zde vyrábí a prodává). Firma Ford Permormance Vehicles (FPV), jenž má na úpravách Falconu postavené živobytí, tak zvýšila frekvenci, s jakou představuje nové modely. Je to totiž jen pár dní, co jsme psali o superrychlém pick-upu Pursuit Ute, a už zde máme dalšího člena do party.

Pod názvem GT RSPEC Limited Edition se představuje nejrychlejší Ford Falcon, s nímž mělo FPV co do činění. Pod kapotou mu trůní přeplňovaný pětilitr V8 BOSS s kódovým označením Miami, který firma vyvinula pod vlastní střechou. Výkonu 455 koní a točivému momentu 570 Nm údajNě věnovala tři roky usilovné práce, které vyšly na 40 milionů dolarů.

Bohužel však nejsou známy přesné hodnoty, kterými FPV Falcon GT RSPEC oslní 350 šťastných majitelů. Což je škoda zvláště proto, že australská ladičská firma vybavila svůj model vůbec poprvé také systémem Launch Control. Ten by ve spojení s šestistupňovým manuálem měl zajistit bleskurychlé starty, pro ověření však zřejmě bude třeba výlet na druhou stranu Zeměkoule.

Předpokládá se ovšem, že zrychlení 0-100 km/h by vůz měl zvládnout za 4,5 s. Tedy o nějakou půlsekundu rychleji než Pursuit Ute, s nímž Falcon GT RSPEC sdílí designové téma odkazující na legendární prolis Fordu Mustang. Ve 175 případech se jedná o kombinaci černé barvy s červeným „Céčkem“ na bocích, zbytek připadá na bílé, červené a modré verze s černými doplňky.

Oproti běžným modelům Falconu GT dostane RSPEC překalibrované odpružení, širší jsou pak zadní pneumatiky Dunlop Sports Maxx s rozměrem 275/35 R19. Čelní maska byla nepatrně snížena a roztažena kvůli lepší aerodynamice, zatímco zadní křídlo s difuzorem mají dodávat na přítlaku. A chybět nemohou, tak jako u modelu Ute, začerněné koncovky výfuku.

Cena upraveného Falconu byla stanovena na 76 990 AUD (v přepočtu 1 640 000 Kč), což je o poznání více než v případě pick-upu. Pokud navíc k této částce připočteme dopravu, clo a homologaci, jsme na prakticky stejné sumě, jakou dáte za BMW M3. A v tu chvíli si říkáme: povede vaše cesta do Austrálie, nebo spíše do showroomu označeného modrobílou vrtulí? Odpověď ale asi tušíme...


FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 1 - Ford Falcon GT RSPEC 01FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 2 - Ford Falcon GT RSPEC 02FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 3 - Ford Falcon GT RSPEC 03FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 4 - Ford Falcon GT RSPEC 04FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 5 - Ford Falcon GT RSPEC 05FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 6 - Ford Falcon GT RSPEC 06FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 7 - Ford Falcon GT RSPEC 07FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 8 - Ford Falcon GT RSPEC 08FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 9 - Ford Falcon GT RSPEC 09FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 10 - Ford Falcon GT RSPEC 10FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 11 - Ford Falcon GT RSPEC 11FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 12 - Ford Falcon GT RSPEC 12FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 13 - Ford Falcon GT RSPEC 13FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 14 - Ford Falcon GT RSPEC 14FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 15 - Ford Falcon GT RSPEC 15FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 16 - Ford Falcon GT RSPEC 16FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 17 - Ford Falcon GT RSPEC 17FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 18 - Ford Falcon GT RSPEC 18FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 19 - Ford Falcon GT RSPEC 19FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 20 - Ford Falcon GT RSPEC 20FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 21 - Ford Falcon GT RSPEC 21FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 22 - Ford Falcon GT RSPEC 22FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 23 - Ford Falcon GT RSPEC 23FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 24 - Ford Falcon GT RSPEC 24FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 25 - Ford Falcon GT RSPEC 25FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 26 - Ford Falcon GT RSPEC 26FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 27 - Ford Falcon GT RSPEC 27FPV Falcon GT RSPEC: 455 koní poprvé se systémem Launch Control - 28 - Ford Falcon GT RSPEC 28
Ford Falcon GT RSPEC je nejrychlejším dílem australské ladičské odnože Ford Performance Vehicles (FPV). Zároveň je také prvním modelem firmy, který je vybaven systémem Launch Control.

Zdroj: Autoblog, Carscoop

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.