Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fotbalisté Realu si převzali nová BMW zdarma. Volně si vybrat už nemohli, z modelů přesto nevyhrál elektromobil
11.10.2023 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka nahradila v roli sponzora slavného klubu konkurenční Audi teprve loni, podobně jako v případě podobných spoluprací čtyř kruhů ale už hráči nemohou volit čistě spalovací auta. Přesto nejvíc z nich zvolilo vůz, který se spalovacím motorem stojí i padá.
V loňském roce se fotbalisté Realu Madrid museli po takřka dvou dekádách rozloučit s vozy značky Audi. Německá automobilka se totiž nedomluvila s vedením klubu na pokračování sponzorství mimo jiné proto, že pro ni začal být důležitějším partnerem Bayern Mnichov. Hráči jako Luka Modric či trenér Carlo Ancelotti ale pochopitelně v té chvíli nemuseli na tréninky docházet pěšky. Místo čtyř kruhů totiž velmi rychle zaujalo BMW, které si přidalo další fotbalový zářez na pažbu - kromě Realu Madrid totiž sponzoruje také AC Milán.
My se dnes budeme soustředit na španělský klub, který si nová auta s modrobílým logem mohl poprvé vybrat již loni v listopadu. Tehdy však byly hráčům a manažerům po domluvě nabídnuty pouze ryze elektrické modely i4 a iX. Letos byla nabídka alespoň o něco štědřejší, neboť do portfolia spadlo rovněž plug-in hybridní SUV XM a vrcholná elektrická limuzína i7. Po té ale nakonec sáhl pouze jediný hráč, a sice Nacho Fernández. Mimo něj ji pak zvolil ještě prezident klubu Florentino Perez.
Zmíněný Modric stejně jako loni zvolil BMW iX, přičemž kromě něj se pro tento vůz rozhodlo šest dalších hráčů. Stejný počet je spojen se sedanem i4, který si opětovně užívá také Ancelotti, vůbec největší zájem byl nicméně o XM. Tedy o druhý nejdražší vůz, jaký automobilka aktuálně nabízí, na plug-in hybridní SUV si totiž musíte připravit minimálně 4 405 700 Kč. Za to dostáváte 4,4litrový osmiválec doplněný elektrickým ústrojím. Celá soustava produkuje 653 koní, s nimiž je možné pokořit stovku za 4,1 sekundy.
Stejně rychlé je BMW iX, které má přitom na kontě „pouze“ 523 koní. S těmi nicméně nelze počítat věčně, výkon elektrického ústrojí vždy závisí na napětí v celém systému. To nicméně s ubývající kapacitou baterií klesá. Stejně jsou na tom modely i4 a i7, kdy v prvním případě klub dostal k dispozici provedení M50 (536 koní, stovka za 3,3 sekundy), zatímco v tom druhém šlo o variantu xDrive60 (544 koní, stovka za 4,5 sekundy). Ceny pak startují na 1 908 400 Kč, respektive na 3 552 900 Kč.
Abychom pak výčet dat a cen uzavřeli, musíme zmínit ještě částku 2 705 300 Kč, za kterou je k mání iX xDrive50. SUV má k dispozici baterie o největší kapacitě (111,5 kWh), zatímco i7 si musí vystačit se 101,7 kWh a i4 pouze s 83,9 kWh. Dle automobilky pak dojezd činí 630, 625 a 510 km, to je však ryzí teorie. V reálném světě mohou hráči a manažeři počítat s nižšími čísly, cestu na trénink ale zvládnou bez problémů. A protože zázemí klubu je již osazeno dobíječkami, dostanou se i zpět domů.
Seznam hráčů Realu Madrid a jejich BMW pro sezónu 2023/2024
Thibaut Coutois - BMW XM
Kepa Arrizabalaga - BMW XM
Dani Carvajal - BMW XM
Jude Bellingham - BMW XM
Dani Ceballos - BMW XM
Arda Güler - BMW XM
Rodrygo - BMX XM
Joselu - BMW XM
Andriy Lunin - BMW iX xDrive50
David Alaba - BMW iX xDrive50
Antonio Rüdiger - BMW iX xDrive50
Toni Kroos - BMW iX xDrive50
Fede Valverde - BMW iX xDrive50
Brahim Díaz - BMW iX xDrive50
Luka Modric - BMW iX M60
Eder Militao - BMW i4 M50
Lucas Vázquez - BMW i4 M50
Fren García - BMW i4 M50
Ferland Mendy - BMW i4 M50
Eduardo Camavinga - BMW i4 M50
Vinicius - BMW i4 M50
Carlo Ancelotti - BMW i4 M50
Aurelien Tchouameni - BMW i4 eDrive35
Nacho Fernández - BMW i7 xDrive60
Florentino Perez - BMW i7 xDrive60
Fotbalisté a manažeři klubu Real Madrid se pochlubili novými služebními vozy, se kterými musí jezdit nejen na tréninky, ale na veškeré oficiální akce. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
- Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice 13.1.2025
Nejčtenější články
- První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely
15.12.2024 - BMW zařízlo z 95 procent hotového nástupce supersportovní M1 ve prospěch otylé XM, dnes může jen litovat
15.12.2024 - Lada Niva dostane po dekádách znovu nový motor, její už tak vysoké prodeje to nejspíš dál nakopne
15.12.2024 - Němci chtějí, aby auta starší 10 let jezdila na STK každý rok, argumentují účelově podle očekávání
15.12.2024 - Elektrický propadák Audi a noční můra hrstky jeho majitelů potichu skončil. Chybět bude asi jen těm, kteří ho vyráběli
16.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva