Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fotbalisté Barcelony dostali nová auta zdarma, o někdejších Audi už mohou jen snít
24.3.2021 | Petr Prokopec
Fotbalový klub FC Barcelona byl po léta spjat se sponzoringem Audi a pravidelným předáváním nových strojů čtyř kruhů na další rok. Ty časy jsou pryč a náhrada velký smysl nedává.
Darovanému koni na zuby nekoukej, říká se. Ne vždy to ovšem platí, jak jsme se nejspíše všichni alespoň jednou přesvědčili třeba u vánočního stromku. Zatímco ovšem pro většinu z nás jsou nevhodným darem pletené ponožky, které se nevejdou do žádných bot, či svetr se sobem, profesionální fotbalisté řeší jiné problémy.
Společně s nemalými gážemi je mnohé kluby odměňují také automobily od sponzorských značek. To zní pěkně, ale znovu jen pro nás. I když se většinou jedná o vozy prestižních značek, jakými jsou Audi, pro hráče s milionovými platy týdně jde o podřadná auta. naposledy jsme se o tom mohli přesvědčit v případě jednoho z hráčů Bayernu, který riskuje raději pokutu 1,3 milionu Kč, než aby na tréninky a další oficiální akce jezdil elektrickým Audi etron.
Sponzorská auta se tak stávají spíše problémem pro všechny. Hráči raději své exkluzivity a kluby musí sahat i po takových opatřeních, jako výše zmíněné pokutě, aby zajistili plnění sponzorských smluv s automobilkami - ty pochopitelně chtějí, aby hvězdní hráči byli s oněmi vozy viděni a dělali jim tak reklamu. Znamená to ovšem, že kvůli tomu musí sestoupit z hvězdných výšin, což prostě nechtějí, i když jezdit v Audi nám nepřijde jako ostuda.
V tomto kontextu jsme zvědavi, co se bude dít u fotbalové Barcelony. Ta loni ukončila spolupráci právě s Audi a uzavřela novou smlouvu se Seatem, respektive jeho luxusně-sportovní divizí Cupra. Ta je sice o řád výše než mateřská značka, ovšem pro sportovce, z nichž mnozí pobírají stovky milionů korun ročně, jde stále o automobilový „plebs“.
Nyní však fotbalisté nemají na výběr, španělská auta jim už byla předána. Většina hráčů převzala Formentor, byť nikoliv v nové vrcholné verzi VZ5, která byla představena teprve nedávno. Pouze dva lidé pak sáhli po Cupře Ateca, zatímco pro Leon či Leon ST se nerozhodl nikdo. Otázkou samozřejmě zůstává, zda hot hatch a přiostřený kombík vůbec byly k dispozici. Na druhou stranu, ty jsou vnímány jako ještě levnější, zatímco SUV alespoň trochu odkazují na vyšší patro trhu.
Tak či onak máme pocit, že donutit hráče používat tyto vozy bude složité, a už proto nám spolupráce velký smysl nedává. Ideální by pro sponzory bylo, aby fotbalisté používali vozy dobrovolně a ne jen tehdy, kdy musí. U Audi, které dělá i modely jako RS6 či R8, existuje alespoň šance. U Cupry, obáváme se, se limitně blíží nule a o poněkud „násilném” vymáhání domluveného používání ještě uslyšíme.
Fotbalisté z FC Barcelona se dočkali nových vozů. Těmi jsou modely Cupra Formentor a Cupra Ateca, neboť sportovně-luxusní divize Seatu je oficiálním sponzorem klubu. Brankář Marc ter Tegen se pak dokonce stal i globálním ambasadorem této značky. Ten z čerstvě naděleného 245koňového plug-in hybridu asi jen tak nevyleze, u ostatních si nejsme jisti. Foto: Cupra
Zdroj: Cupra
Bleskovky
- První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
před 8 hodinami - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
včera - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Následky exploze Tesly u Trumpova hotelu připomínají, že vaše auto toho o vás ví moc. A většina automobilek to vyslepičí kdekomu
před 4 hodinami - Porsche začalo prodávat montované domky za desítky milionů. A není to zase tak špatný nápad, jak se může zdát
před 5 hodinami - Škoda odhalila facelift Enyaqu. Neřeší nic, automobilka se chlubí tím, že na nabití ujede o 1 km víc
před 6 hodinami - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
před 8 hodinami - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva