Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fotbalisté Barcelony dostali nová auta zdarma, o někdejších Audi už mohou jen snít
24.3.2021 | Petr Prokopec
Fotbalový klub FC Barcelona byl po léta spjat se sponzoringem Audi a pravidelným předáváním nových strojů čtyř kruhů na další rok. Ty časy jsou pryč a náhrada velký smysl nedává.
Darovanému koni na zuby nekoukej, říká se. Ne vždy to ovšem platí, jak jsme se nejspíše všichni alespoň jednou přesvědčili třeba u vánočního stromku. Zatímco ovšem pro většinu z nás jsou nevhodným darem pletené ponožky, které se nevejdou do žádných bot, či svetr se sobem, profesionální fotbalisté řeší jiné problémy.
Společně s nemalými gážemi je mnohé kluby odměňují také automobily od sponzorských značek. To zní pěkně, ale znovu jen pro nás. I když se většinou jedná o vozy prestižních značek, jakými jsou Audi, pro hráče s milionovými platy týdně jde o podřadná auta. naposledy jsme se o tom mohli přesvědčit v případě jednoho z hráčů Bayernu, který riskuje raději pokutu 1,3 milionu Kč, než aby na tréninky a další oficiální akce jezdil elektrickým Audi etron.
Sponzorská auta se tak stávají spíše problémem pro všechny. Hráči raději své exkluzivity a kluby musí sahat i po takových opatřeních, jako výše zmíněné pokutě, aby zajistili plnění sponzorských smluv s automobilkami - ty pochopitelně chtějí, aby hvězdní hráči byli s oněmi vozy viděni a dělali jim tak reklamu. Znamená to ovšem, že kvůli tomu musí sestoupit z hvězdných výšin, což prostě nechtějí, i když jezdit v Audi nám nepřijde jako ostuda.
V tomto kontextu jsme zvědavi, co se bude dít u fotbalové Barcelony. Ta loni ukončila spolupráci právě s Audi a uzavřela novou smlouvu se Seatem, respektive jeho luxusně-sportovní divizí Cupra. Ta je sice o řád výše než mateřská značka, ovšem pro sportovce, z nichž mnozí pobírají stovky milionů korun ročně, jde stále o automobilový „plebs“.
Nyní však fotbalisté nemají na výběr, španělská auta jim už byla předána. Většina hráčů převzala Formentor, byť nikoliv v nové vrcholné verzi VZ5, která byla představena teprve nedávno. Pouze dva lidé pak sáhli po Cupře Ateca, zatímco pro Leon či Leon ST se nerozhodl nikdo. Otázkou samozřejmě zůstává, zda hot hatch a přiostřený kombík vůbec byly k dispozici. Na druhou stranu, ty jsou vnímány jako ještě levnější, zatímco SUV alespoň trochu odkazují na vyšší patro trhu.
Tak či onak máme pocit, že donutit hráče používat tyto vozy bude složité, a už proto nám spolupráce velký smysl nedává. Ideální by pro sponzory bylo, aby fotbalisté používali vozy dobrovolně a ne jen tehdy, kdy musí. U Audi, které dělá i modely jako RS6 či R8, existuje alespoň šance. U Cupry, obáváme se, se limitně blíží nule a o poněkud „násilném” vymáhání domluveného používání ještě uslyšíme.
















Fotbalisté z FC Barcelona se dočkali nových vozů. Těmi jsou modely Cupra Formentor a Cupra Ateca, neboť sportovně-luxusní divize Seatu je oficiálním sponzorem klubu. Brankář Marc ter Tegen se pak dokonce stal i globálním ambasadorem této značky. Ten z čerstvě naděleného 245koňového plug-in hybridu asi jen tak nevyleze, u ostatních si nejsme jisti. Foto: Cupra
Zdroj: Cupra
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Van den Goorbergh zůstává v týmu RW Racing včera 22:39
- Na čele v Sepangu je Acosta včera 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. včera 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson včera 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude 23.10.2025
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
včera
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
