Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fornasari Gigi: Corvette ze země makarónů
12.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Spojení italského karosářského umění a americké velkoobjemové techniky evidentně ještě nevymřelo. Tohle je nejznámější Chevrolet v italském hávu.
Italská karosárna Fornasari nepatří zrovna mezi zvučné stylistické domy apeninského poloostrova, pozornost si ale přesto zaslouží. Až dosud se tato manufaktura zabývala stavbou hranatých crossoverů a podivných čtyřkolek vybavených převážně americkými motory General Motors montovanými do Chevroletu Corvette, ale jejich poslední počin se vzhlédl v historii.
Novinka pojmenovaná Gigi je dvoudveřové kupé mixující povědomé křivky viděné u konceptů i sériovek Zagata, Bertoneho a možná taky něco z Cobry a Austinu Healey . Výsledek je asi poněkud nesourodý a má až příliš velká a přehnaně chromovaná kola, ale zatím se jedná pouze o počítačové vizualizace a tak je možné, že podoba sériového provedení se ještě změní a finální stroj bude vypadat více distingvovaně.
Bližší podrobnost Italové neuvádí, vypadlo z nich ale, že do vozu hodlají montovat small block řady LS s výkonem 500 koní, což znamená, že to stejně tak můžou být kompresorové verze z modelu ZR1 nabízející až 650 a v extrémnějším případě až 750 koní a přes 800 newtonmetrů.
Akcelerace i s nejslabším motorem by mělo díky nízké hmotnosti zabrat jen 3,5 sekundy a Gigi údajně zvládne rychlost přes 320 km/h. Více zatím nevíme, každopádně Fornasari slibuje výrobu kupé i kabrioletu, s cenami začínajícími na částce 290 tisíc dolarů, což dělá minimálně pět a půl milionu korun.
Fornasari podobně jako kdysi třeba De Tomaso spojuje americké motory s italským designem
Abyste se snadněji orientovali v to, co Fornasari vyrábí, nabízíme malou ochutnávku modelů Racing Buggy a Gruppo B
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva