Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Továrně na stále větší propadák Fordu hrozí uzavření, padáka má dostat přes 6 tisíc lidí
5.6.2022 | Petr Miler
Modrý ovál už léta masivně ztrácí a je s podivem, že se to dosud obešlo bez dramatické eliminace výrobních kapacit. Už to tak být nemá. „Továrně na Focus” prý zvoní hrana, jasno o její budoucnosti má být ještě letos.
Saarlouis je jedno z těch legračních měst na pomezí Francie a Německa, o kterých bez dobré znalosti zeměpisu nevíte, kam patří. Ačkoli má zřetelně francouzské jméno, leží v Německu, zatímco třeba Strasbourg nebo Hambach najdeme přes německá jména ve Francii. Místním ale zrovna teď do smíchu není, protože pro město klíčová fabrika se postupně stává stále větším trápením a je jen pravděpodobnější, že naprostou většinu jejích zaměstnanců čeká výpověď.
Jde o jeden ze 70 závodů Fordu, který patří mezi jeho největší vůbec. Vyrábí v něm Focus, což byl jeden z jeho nejprodávanějších modelů, v posledních letech ale vyklízí pole rychlostí páry nad hrncem. Loni si tento model našel v Evropě jen 101 tisíc kupců, což je bez přehánění brutální výsledek. Jde o méně jak pětinu prodejů realizovaných ještě v roce 2002, méně jak čtvrtinu obytu spojeného s rokem 2007 a méně jak polovinu prodejů z roku 2019. Tomu se říká totální ústup ze slávy.
Je jasné, že je dále neudržitelné provozovat pro takový odbyt tak velkou továrnu - nic jiného se v Saarlouis nevyrábí. Řešením je tedy buď na tomto místě vyrábět ještě něco jiného (na úkor jiné fabriky, pochopitelně), nebo naopak výrobu ze Saarlouis přesunout jinam a tamní továrnu zavřít. Podle dostupných informací je v tuto chvíli nejpravděpodobnější právě takový scénář.
Ford ostatně patří mezi automobilky, které z vysoka kašlou na to, co zákazníci chtějí nebo ne a bojují o nařízení prodejů elektrických aut, do nichž masivně investují přes mizivou poptávku. Americká automobilka se tak rozdělila na dvě divize, kdy jedna se stará o postupně vyřazovaná spalovací auta a druhá o brzy jediná nabízená elektrická. Továrna v Saarlouis je spojována s výrobou pouze spalovacích vozů, a i proto jí nemá svítit slunce nad hlavou.
Dodejme, že Ford přes výše popsané, masivní propady prodejů dále klesá a za letošní první kvartál oslovil pouhých 21 084 kupců, tedy ještě o 24 % méně než loni. A v dubnu se bilance dále zhoršovala, takže meziročně je už na -28 %. Rozhodnutí o budoucnosti aktivit Fordu Saarlouis je očekáváno do konce měsíce a ve stínu zmíněného lze předpokládat, že kladné nebude. V továrně je v tuto chvíli podle údajů automobilky zaměstnáno 6 190 lidí, kteří by z valné většiny skončili jako dále nepotřební. S ohledem na vývoj celého odvětví se nezdá být pravděpodobné, že o něčem takovém slyšíme naposledy.
V Saarlouis stojí jedna z velkých fabrik Fordu, pohledem počtu zaměstnanců a možností výroby jedna z největších vůbec. Podle dostupných informací má na kahánku, do elektrické budoucnosti Fordu nezapadá, do jeho neúspěšné přítomnosti ohledně také ne. Foto: Ford
Zdroje: Auto Evolution, Ford
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva