Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Továrně na stále větší propadák Fordu hrozí uzavření, padáka má dostat přes 6 tisíc lidí
5.6.2022 | Petr Miler
Modrý ovál už léta masivně ztrácí a je s podivem, že se to dosud obešlo bez dramatické eliminace výrobních kapacit. Už to tak být nemá. „Továrně na Focus” prý zvoní hrana, jasno o její budoucnosti má být ještě letos.
Saarlouis je jedno z těch legračních měst na pomezí Francie a Německa, o kterých bez dobré znalosti zeměpisu nevíte, kam patří. Ačkoli má zřetelně francouzské jméno, leží v Německu, zatímco třeba Strasbourg nebo Hambach najdeme přes německá jména ve Francii. Místním ale zrovna teď do smíchu není, protože pro město klíčová fabrika se postupně stává stále větším trápením a je jen pravděpodobnější, že naprostou většinu jejích zaměstnanců čeká výpověď.
Jde o jeden ze 70 závodů Fordu, který patří mezi jeho největší vůbec. Vyrábí v něm Focus, což byl jeden z jeho nejprodávanějších modelů, v posledních letech ale vyklízí pole rychlostí páry nad hrncem. Loni si tento model našel v Evropě jen 101 tisíc kupců, což je bez přehánění brutální výsledek. Jde o méně jak pětinu prodejů realizovaných ještě v roce 2002, méně jak čtvrtinu obytu spojeného s rokem 2007 a méně jak polovinu prodejů z roku 2019. Tomu se říká totální ústup ze slávy.
Je jasné, že je dále neudržitelné provozovat pro takový odbyt tak velkou továrnu - nic jiného se v Saarlouis nevyrábí. Řešením je tedy buď na tomto místě vyrábět ještě něco jiného (na úkor jiné fabriky, pochopitelně), nebo naopak výrobu ze Saarlouis přesunout jinam a tamní továrnu zavřít. Podle dostupných informací je v tuto chvíli nejpravděpodobnější právě takový scénář.
Ford ostatně patří mezi automobilky, které z vysoka kašlou na to, co zákazníci chtějí nebo ne a bojují o nařízení prodejů elektrických aut, do nichž masivně investují přes mizivou poptávku. Americká automobilka se tak rozdělila na dvě divize, kdy jedna se stará o postupně vyřazovaná spalovací auta a druhá o brzy jediná nabízená elektrická. Továrna v Saarlouis je spojována s výrobou pouze spalovacích vozů, a i proto jí nemá svítit slunce nad hlavou.
Dodejme, že Ford přes výše popsané, masivní propady prodejů dále klesá a za letošní první kvartál oslovil pouhých 21 084 kupců, tedy ještě o 24 % méně než loni. A v dubnu se bilance dále zhoršovala, takže meziročně je už na -28 %. Rozhodnutí o budoucnosti aktivit Fordu Saarlouis je očekáváno do konce měsíce a ve stínu zmíněného lze předpokládat, že kladné nebude. V továrně je v tuto chvíli podle údajů automobilky zaměstnáno 6 190 lidí, kteří by z valné většiny skončili jako dále nepotřební. S ohledem na vývoj celého odvětví se nezdá být pravděpodobné, že o něčem takovém slyšíme naposledy.
V Saarlouis stojí jedna z velkých fabrik Fordu, pohledem počtu zaměstnanců a možností výroby jedna z největších vůbec. Podle dostupných informací má na kahánku, do elektrické budoucnosti Fordu nezapadá, do jeho neúspěšné přítomnosti ohledně také ne. Foto: Ford
Zdroje: Auto Evolution, Ford
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 25 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva