Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford žaluje dalšího zákazníka za to, že prodal auto, které si od něj dříve koupil
2.3.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli to zní bizarně, i toto je součást doby moderního automobilového sběratelství a aut od počátku vyvíjených s tím, že se stanou předmětem zájmu právě takových lidí.
Před měsícem došlo na několik dražeb Fordů GT. Šlo o více než dva roky staré exempláře, u nichž vypršelo časové omezení na prodej dalšímu majiteli. Tato část prodejní smlouvy vešla ve známost hlavně díky Johnu Cenovi, americkému wrestlerovi a herci, který svůj kousek prodal jen pár dnů po převzetí, což vyústilo v litý a nakonec smírný souboj právníků. Na čem přesně se obě strany domluvily, nevíme, americká celebrita ale mimo jiné náhle začala apelovat na ostatní majitele, aby smlouvu rozhodně neporušovali.
Těmito slovy se ale evidentně neřídil každý. Přišly totiž další žaloby a mezi nimi i ta týkající se vozu vyrobeného v roce 2008. Ten původně zamířil do Kanady, kde si jej měl objednat Steven Hudson, někdejší šéf společnosti Element Financial, a to skrze dealerství Downtown Ford v Torontu. Vůz měl být napsán na firmu, nicméně ta prý nebyla Hudsonem ovládána. Místo toho držel kormidlo společnosti v rukou jeho společník Bradley Nullmeyer.
Právě Nullmeyer měl dle aktuálního Hudsonova tvrzení zneužít jméno svého bývalého obchodního partnera. Důvod má být jednoduchý - pouhých dvacet dnů po uskutečnění původní koupě Nullmeyer prodal firmu, na kterou byl Ford GT zapsán. Tím se omezení převodu vlastnictví celkem elegantně vyhnul - auto majitele nezměnilo, patřilo stále stejné firmě. Tu ale nově začala ovládat společnost Silver Arrows Cars, která se specializuje na exotické vozy. A ta firmu i s autem prodala dál.
Není známo, za jakou sumu společnost změnila majitele poprvé, ceny zbylých transakcí ale ano. Původní cena vozu činila 690 800 kanadských dolarů (cca 12,1 milionu Kč), když jej převzala společnost SR Auto Group jakožto třetí majitel v pořadí, zaplatila již cenu 1 734 480 CAD (30,4 mil. Kč). Kupé následně zamířilo na měsíc do skladiště firmy Engineered Automotive, přičemž bylo nabídnuto k dalšímu odprodeji. A právě v té chvíli se o všem dozvěděl Ford.
Automobilka nicméně dalšímu transferu nedokázala zabránit, a to i proto, že vůz měl být k nabízen v Evropě, jakkoliv fyzicky byl i nadále v Kanadě. Zde jej měl i s firmou za ním stojící odkoupit kdosi z Hongkongu, jenž nejspíše zůstává aktuálním majitelem. Jestli tomu tak ale doopravdy je, nelze v tuto chvíli říct. Stejně jako bude třeba opravdu pečlivého soudce, neboť zatím není jisté, kdo onu dvouletou klauzuli porušil.
Tak či onak Ford touží po krvi, Hudson se ale tváří, že za nic nemůže. Podle něj bylo jen zneužito jeho jméno a on sám neměl vůbec nic společného ani s původní koupí, ani s následnými transfery. Nullmeyer pak veškerá obvinění odmítá, zatímco Timothy Quocksister, šéf společnost Silver Arrows Cars, uvádí, že o existenci oné klauzule neměl ani ponětí. To však vyvrací Jeffrey Siegel, který měl prodej zprostředkovat. Za to nedostal jen oficiální provizi, ale i „všimné“ od Nullmeyera.
Ford i proto žaluje všechny zúčastněné, včetně svého vlastního zákazníka, který od něj vůz za plnou cenu koupil. Požaduje 1 milion kanadských dolarů (17,51 mil. Kč) jako odškodné, zároveň má dojít k uhrazení veškerých soudních výloh, stejně jako automobilka požaduje zrušení původní smlouvy a blokaci veškerých dalších transferů. A v neposlední řadě by se do jejího majetku měl navrátit i samotný vůz, což ale půjde asi těžko, neboť aktuálně ani nikdo neví, kde se GT nachází.
Šaráda tedy zjevně bude ještě chvíli pokračovat, přičemž se sluší dodat, že v podstatě započala již v roce 2016, kdy Ford spustil výběr zájemců. Automobilka chtěla, aby se z auta stal sběratelský kousek, po kterém budou prahnout lidé, kterým ho nedopřeje. Toho skutečně docílila, někteří se ale zjevně rozhodli, že jejím záměrům učiní přítrž a udělají z něj obchodovatelný předmět „jinak”. Kdyby auto normálně prodávala v počtech, po kterých trh prahne, podobné nesmysly by nemusela řešit.








Zdroj: Auto News
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Šéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před hodinouNový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včeraI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch