Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr

Možná se budeme lišit v prvním pohledu na cenu, ale považte, že tohle jsou jednotky, které by svými parametry ještě nedávno vyrovnaly agregáty od Bugatti. Ty stojí miliony, tady máte monstrózní výkony za statisíce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr

/

Foto: Ford

Možná se budeme lišit v prvním pohledu na cenu, ale považte, že tohle jsou jednotky, které by svými parametry ještě nedávno vyrovnaly agregáty od Bugatti. Ty stojí miliony, tady máte monstrózní výkony za statisíce.

Ford sice v posledních letech nemluvil o spalovací technice s velkým nadšením, zejména v Americe si však byl vědom toho, co a kdo jej živí. I když tedy také v zámoří byla donedávna elektromobilita silně protežována, vedle toho modrý ovál neměl problém představit Mustang sedmé generace osazený osmiválcovým motorem. V případě verzí GT a Dark Horse lze počítat s atmosférickým pětilitrem, varianta GTD ovšem sází na kompresorem přeplňovanou 5,2litrovou jednotku. Na zadní kola tak posílá ohromných 827 koní.

Jakkoli jde o velmi početné stádo, není to nic proti tomu, s čím se modrý ovál vytasil nyní. Kromě zkompletovaných aut totiž automobilka prodává také samotné motory, přičemž kromě pětilitrové jednotky v její nabídce figuroval i 7,3litrový osmiválec. Oba agregáty počítaly s atmosférickým plněním, přičemž ten objemnější dával k dobru 624 koní. Nově se však dočkal kované hřídele, pístů a ojnic. Hlavně však dorazil třílitrový kompresore Whipple, který výkon osmiválce zvedl na více než 1 000 koní.

Konkrétní data Ford zatím neupřesnil, stejně jako není známa ani oficiální cena jednotky zvané Megazilla 2.0. Nicméně předchozí atmosférické provedení stálo 22 995 dolarů (cca 555 tisíc korun) a za kompresor si modrý ovál účtoval 9 995 USD (asi 241 tisíc Kč). Mezi „fordisty” se tedy hovoří o ceně okolo 800 tisíc korun, což na motor takových parametrů není zase tolik. A můžete počítat se zárukou na dva roky či 39 tisíc kilometrů. Těch kilometrů se nezdá být tolik, najet je ale budete muset na závodních okruzích, neboť na silnice tento motor legálně nesmí, má moc vysoké emise.

Pokud je toto omezení zásadní problém, zvolit můžete i méně objemnou pětilitrovou jednotku opět s osmi válci. Ta se rovněž dočkala kompresoru Whipple, pročež nově produkuje zhruba 811 koní, tedy o 300 kobyl více než v atmosférickém stavu. Spojeny jsou s ní stejné tovární garance, ovšem v tomto případě je silniční využití možné. Stát pak tento agregát má asi 20 tisíc dolarů, tedy cca 483 tisíc korun. To je na 811 koní v novém továrním motoru se zárukou snad už i láce.

Zatímco oba motory budou k dispozici až ve čtvrtém letošním kvartálu, zmíněný kompresor lze pořídit již nyní. Pokud jeho montáž proběhne v autorizovaném servisu Fordu, je možné počítat se zárukou dokonce na tři roky či 58 tisíc kilometrů. Automobilka přitom většinu dílů po celém světě, osmiválce, ať již v atmosférickém nebo přeplňovaném stavu, si tedy můžete objednat i vy. Jen nepočítejte s dodávkou přes noc, jako je tomu u některých komponentů v USA.


Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr - 1 - Ford Megazilla 20 2025 motor lepsi 01Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr - 2 - Ford Megazilla 2.0 2025 motory 02Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr - 3 - Ford Megazilla 2.0 2025 motory 03Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr - 4 - Ford Megazilla 2.0 2025 motory 04Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr - 5 - Ford Megazilla 20 2025 motor lepsi 02
Modrý ovál letos odstartuje prodej objemných osmiválců doplněných kompresorem Whipple. Volit lze mezi více než 1 000 a 811 koňmi, první jednotka však není určena pro silniční využití. Foto: Ford

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše